Witam.
Pewnie nie jeden posiadacz e32 i e34 ma problem z tym ogrzewaniem. Wiem, że tematów było dużo ale tu chciałbym opisać mój przypadek i generalnie opisać jak się zabrać za diagnozę w razie problemów z działaniem systemu. Mój problem był taki, że leciało gorące powietrze na szyby i nogi pomimo przestawiania pokręteł temp. Środkowe i boczne kratki mogłem przestawiać na zimne i ciepłe ale na szyby leciało tylko gorące co w tych upałach jest nieznośne. Diagnostykę systemu ihka zacząłem od regeneracji elektrozaworów. Są pod maską i stosunkowo prosto można się do nich dobrać.
Tu jest temat jak to zregenerować
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.ph ... c8a7c015cfU mnie poszło elegancko bez problemów. Sprawdzone i podłączone na krótko i ładnie klikają.
Druga rzecz to sprawdzenie pompki wspomagającej obieg. Moja niestety zebrała tyle syfu i opiłków, się spaliła. Musze poszukać nowej. Ale ta pompka ma tylko znaczenie w zime na wolnych obrotach wspomaga obieg ciepłego płynu w nagrzewnicy.
Trzecia sprawa to sprawdzenie głównego sterownika ihka. Jest umieszczany za nagrzewnicą. Po rozebraniu okazało się że są przypalone styki więc wymieniłem cały moduł bo miałem zapasowy.

dodatkowo sprawdziłem czujniki temp. panel sterowania i samej nagrzewnicy. Jest ich kilka. Jeden zewnętrzny jest umieszczony w podszybiu dwa z boku za popielniczką i jeden w parowniku i w panelu sterowania(ten lubi się ubrudzić kurzem)
czujnik temperatury na zewnątrz
Temperatura Odporność
0 Cel 2.69 - 3.46 kOhm
10 Cel 1,74 - 2,11 k Ohm
20 Cel 1.15 - 1.32 kOhm
25 Cel 0.95 - 1.05 kOhm
30 Cel 0.76 - 0.87 kOhm
40 Cel 0,49 - 0,60 kOhm
Temperatura czujnika nagrzewnicy
Temperatura Odporność
-20 Cel 84.39 - 109.61 kOhm
-10 Cel 48.58 - 62.09 kOhm
0 Cel 28.89 - 36.40 kOhm
20 Cel 11.13 - 13.83 kOhm
60 Cel 2.19 - 2.78 kOhm
100 Cel 0,58 - 0,77 kOhm
Czujnik temperatury parownika
Temperatura Odporność
-5 Cel 11.4 - 11.9 kOhm
0 Cel 8.8 - 9.2 kOhm
5 Cel 6.8 - 7.2 kOhm
10 Cel 5.3 - 5.6 kOhm
15 Cel 4,2 - 4,5 kOhm
20 Cel 3.3 - 3.6 kOhm
25 Cel 2,6 - 2,9 kOhm
30 Cel 2.1 - 2.3 kOhm
35 Cel 1,7 - 1,9 kOhm
Czasem miernik pokazuje dobrze ale połączenie może być wadliwe. Warto przelutować bo mogą być zimne luty.
Kolejna sprawa to jeśli ktoś ma problemy z obrotami dmuchawy to warto sprawdzić miecz. Podmienić albo rozebrać. Tu jest kilka porad
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/355700Klapy u mnie są ok ale ja już raz wymieniałem cały klimatronik bo miałem wyrwaną prawą klapę nawiewu. Teraz już mi wszystko działa ale najprościej jest po prostu na słuch sprawdzać bez rozbierania. Po włączeniu na najniższy bieg dmuchawy wciskać różne konfiguracje i słuchać czy słychać brzęczenie silniczków krokowych w różnych miejscach pod deską. Jeśli klapa jest urwana tak jak u mnie było to dobiegają jakieś niepokojące dźwięki w czasie przestawiania się klap i czasem słychać jakby coś spadło. Oprócz dźwięku na pewno bedzie czuć że zaczyna lecieć powietrze to wtedy mamy pewność że działa. Silniczków jest dziesięć.
1. prawa klapka na nogi
2. prawa klapa na szyby
3. prawa klapa na kratki
4. lewa klapa na nogi
5. lewa klapa na szyby
6. lewa klapa na kratki
7. klapy zewnętrze
8. klapa wewnętrzengo obiegu powietrza
9. klapa odmgławiacza
10.Klapa dla tylnych pasażerów



Gdy już wszytko sprawdzimy i dalej mamy problem taki jak mój czyli dalej grzeje na szyby i nogi to musimy sprawdzić zasilanie elektrozaworów wody pod maską. Są 3 piny. Ten górny od strony szyby czołowej to + dwa na dole to piny sterowania elektozaworami na lewą i prawą stronę. One działają tylko w pozycji on-off. Są tacy co twierdzą że się zamykają do połowy itd ale to bujda.
Sprawdzamy to tak: Mierzymy napięcie we wtyczce miedzy + a - na pinach sterujących. Na początku zrobiłem to miernikiem i pozornie napięcie było. Jak kręciłem pokrętłami to się przy granicznej pozycji temp na min zmieniało się napięcie na 12v. Oznaczało to że sterownik działa i załącza zawory. Zacząłem się zastanawiać czemu nie słychać klikania zaworków skoro napięcie jest. Zmieniłem wtyczkę bo myślałem że to może wina kruszejących konektorów. Polutowałem ale dalej nie pomogło. Sprawdziłem zasilenie inną metodą. Połączyłem + we wtyczcne z masą auta przez żarówkę 10W. Okazało się że żarówka nie świeci. Sprawdziłem dodatkowo wtyki - sterujące tą samą metodą z + od odpalania auta z kabli. Zaświeciła w momencie załączenia pokrętła. Więc skoro już wiedziałem że nie ma + we wtyczce a masa jest ok to podałem + ze skrzynki bezpieczników z 20 bezpiecznika(ogrzewania) do pinu elektrozaworów. Zaczął działać

On w pozycji temp min jest zamknięty cały czas a jak podkręcasz temp to zawory otwierają się z co raz to mniejszą częstotliwością. I tak na temp max jest cały czas otwarty bo sterownik nie podaje mu masy do zamykania. I takim to sposobem udało się naprawić. Można to nawet usłyszeć że działa. Klika rytmicznie co parę sek przy ustawieniu na 18stopni.