Witam
Krótki manual z wymiany sprężyn tył   
 Zaczynamy od podniesienia auta na podnośniku  i zdjęciu tylnych kół . W środku demontujemy tylną kanapę z oparciem . Siedzisko kanapy wyciągamy energicznym szarpnięciem do góry i odkładamy gdzieś na bok 

  , następnie wyciągamy do góry osłony plastikowe pasów bezpieczeństwa  w górnej części oparcia ,a później odkręcamy 4 nakrętki mocujące oparcie do karoserii :
2 tutaj:
 2 nakrętki  (jedna z lewej strony i druga po przeciwnej stronie)
 Odciągamy oparcie w kierunku przednich foteli i opieramy je o przednie foteli .oparcie będzie podtrzymywane przez naciągnięte pasy bezpieczeństwa .
Następnie odsuwamy matę wygłuszająca która jest na mocowaniach amortyzatora i odkręcamy 3 nakrętki na klucz 13 trzymające mocowanie amortyzatora (lub jak kto woli poduszki amora) . 
tu zdjęcie pustego otworu po wyjeciu mocowania górnego
 od spodu odkręcamy śrubę na klucz 22 i gumowym młotkiem wybijamy amortyzator z uchwytu 
 i wyjmujemy całą kolumnę 
 Następnie zakładamy na sprężyny ściskacze sprężyn i ściskamy 
 po ściśnięciu sprężyn do momentu kiedy sprężyna będzie w kolumnie luzno się przesuwać góra/dół ,ścigamy gumową osłonę nakrętki i  zabieramy się za odkręcenie górnej nakrętki na klucz 17  amortyzatora ,ale najpierw musimy zablokować sam amortyzator najlepiej kluczem żabą ,żeby nam sie amor dookoła włąsnej osi nie obracał razem z odkręcaniem nakrętki 
 Po odkręceniu nakrętki wyciągamy mocowanie do góry i zdejmujemy sprężynę 
 Przy zakładaniu sprężyny zwrócić należy uwagę na to aby weszła dobrze w gumowe podkładki pod sprężyny , no i przy zakładaniu sprężyny lub nawet zdejmowaniu jej z amortyzatora należy najpierw zdjąć ściagacze ze sprężyny bo moze być problem ze zdjęciem sprężyny z amora bo robi się ciasno na amorku  
 Ja wymieniałem sprężyny na krótsze o -30mm więc już później przy zakładaniu ich na amortyzator nie musiałem używać ściągaczy  i bez problemów mogłem nakładać górne mocowanie . tutaj zdjęcie gotowej juz kolumny do założenia do auta 
 No i później zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu ,przy czym należy dokręcać  odpowiednim momentem  3 nakrętki górne i  1 dolną śrubę mocującą  amortyzatora dopiero po opuszczeniu samochodu na koła ,żeby kolumna się dobrze ułożyła w uchwycie dolnym i górnym . Przy zakładaniu oparcia trzeba zwrócić uwage na wystające metalowe zaczepy w oparciu(w górnej części ) które muszą wejśc na zakladkę w oparcie w karoserii ,żeby później oparcie dobrze przylegało do tylnej półki i żeby nic nie odstawało   
