Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Posty: 219 Moje BMW: 325i,323ti Compact Kod silnika: M50B25,M52B25
Witam opiszę jak najprościej wykonać swap z N42 na M54 do takiej operacji potrzebujemy żurawia warsztatowego oczywiście odpowiednie narzędzia. Do swapu potrzebujemy SILNIK m54 najlepiej z automatu reguły mniej zużyte Skrzynia pasuje z N42 Wał napędowy z M54 z n42 nie pasuje Łapa skrzyni z m54 z n42 nie pasuje Drążki zmiany biegów 6cyl z n42 nie pasują Stabilizator 6cyl. Przewody wspomagania 6cyl. Przód samochodu podnosimy na wysokość ok 30cm można wykorzystać najazdy albo podkładać deski pod koła lub kobyłki co kto lubi i tyle wystarczy żeby dostać się do wszystkich śrub chyba że mamy kanał Najłatwiej silnik wyciągamy razem ze skrzynią kolektory dolotowe zostają i tak samo montujemy ściągamy cały przedni pas razem z chłodnicą opróżniamy układ chłodzenia i wspomagania Silnik wyciągnięty Silnik m54 wkładamy razem ze skrzynią żeby było prościej odkręcamy maglownicę i opuszczamy trochę i tyle wystarczy przy wkładaniu niezbędny jest BALANCER do żurawia. Dawca silnika Silnik na miejscu Pierwsze odpalenie bez układu wydechowego
Teraz Elektyka najłatwiejsza wiązkę silnika podłączamy bardzo prosto pasują tylko w jedno miejsce i nie można się pomylić wszystko podłączamy w skrzynce jedynie kabel od kompresora klimy musimy pociągnąć osobno bo w N42 jest w wiązce silnika,wystarczy ze starej wiąski n42 wyciągnąć niebieski kabel razem z pinem i pociągnąć go od kompresora do skrzynki DME Czarna kostka wiązki M54 8 pin w m54 to miejsce jest puste i w to miejsce wciskamy pin i klima działa Podłączenie ładowania i Klimy przy swapie z n42 na m54 To wtyczka 8pinowa idąca z wiązki nadwozia, druga część idzie z wiązki silnika Kostka x6011 dla ms43 czarna 8pin Pin 1 - rozrusznik Pin 2 -Wzbudzenie alternatora ZIELONO/BRĄZOWY Plus po zapłonie ze skrzynki bezpieczników Pin 3 -Czujnik ciśnienia oleju Pin 4 -Alternator NIEBIESKI Kontrolka Ładwania do Czarnej wtyczki licznika Pin 2 Pin 5 - Czujnik poziomu oleju Pin 6 - odcięcie masy Pin 7 - Pin 8 - Klimatyzacja w N42 tu właśnie jest podłączona klima a w m54 to miejsce jest puste wystarczy w wiązce silnika M54 wtyczka 8pin wcisnąć pin i klima działa Teraz żeby kontrolka ładowania dziłała prawidłowo trzeba zakodować licznik Programem NCS EXPERT wchodzi w pakiet Inpa Zczytujemy dane licznika NCS EXPERT i za pomocą NCSDUMMY odnajdujemy wpis i zmieniamy jak na obrazku kodujemy licznik i tyle ładowanie i kontrolka działają prawidłowo Swap Zakończony Oryginalny cały kompletny układ wydechowy z 325ti Większe tarcze hamulcowe
Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2020, 14:48 przez darek K, łącznie edytowano 9 razy
Posty: 219 Moje BMW: 325i,323ti Compact Kod silnika: M50B25,M52B25
Wpisanie w dowòd to żaden problem Elektryka to najłatwiejsza część swapu jedynie problem jest jak silnik pochodzi z automatu jest na to prosty sposób kupujemy instalację z manualna i zmieniamy tylko tylną część instalacji ta która idzie z sondami lambda Ews kodujemy na manuala i tyle Swap został przeprowadzony na BMW E46 Compact z układem wydechowym nie było problemu bo kupiłem cały z 325ti
Wiek: 41 Posty: 1052 Moje BMW: X5 Kod silnika: Było m43m50m52n62
jak nie ma problemu,,,nie wiem jak z e46 ale w e36 musialem zalozyc na tyl tarcze a na przod wentylowane,tylko amory zostaly z 4 garowki ze sprezynami bo nizej stoi...ale ten co wystawia kwit ze auto jest ok bierze 200zl plus 100zl przeglad i 56zl zmiana dowodu i po sprawie...
Posty: 799 Lokalizacja: Radom, Zawady k Wieniawy Moje BMW: e46 Kod silnika: 330Ci m54b30
pawelp napisał(a):
.ale ten co wystawia kwit ze auto jest ok bierze 200zl plus 100zl przeglad i 56zl zmiana dowodu i po sprawie...
Ja zgłosiłem zmianę silnika przy standardowym przeglądzie, zapłaciłem jak za normalny przegląd, diagnosta wpisał w uwagach wymiane silnika, pojemność i moc. Na innej stacji robili problemy i chcieli fakture za silnik.
_________________ Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Posty: 219 Moje BMW: 325i,323ti Compact Kod silnika: M50B25,M52B25
Witam ponownie po przejechaniu kilku set kilometrów testowych Swap został ukończony pomyślnie Compact ma się dobrze jeździ wyśmienicie w międzyczasie doszły zaciski hamulcowe po kompletnej regeneracji nowe tarcze przewód wspomagania hamulca z M54 i oryginalny cały kompletny układ wydechowy z 325ti do montażu czeka jeszcze tylny dyferencjał o przełożeniu 3.23 na dużej głowie wraz z półosiami. Jak by ktoś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem na temat Swapu
Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2020, 13:38 przez darek K, łącznie edytowano 1 raz
Posty: 219 Moje BMW: 325i,323ti Compact Kod silnika: M50B25,M52B25
Przez skrzynkę gdzie jest dme masz tam specjalne otwory którymi można przeciągnąć przewody potem do skrzynki bezpieczników wszystko zabezpieczyć bezpiecznikiem 5A
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników