Witam, jako, że temat podłączenia tempomatu sterowanego z dużego serducha w e36 już jest, to pominę.
Dzisiaj temat dla tych którzy dołożyli sobie multifunkcje z e39 duże serducho, podłączyli radio i nie działa

ps:
Dla ori radia zaczynamy od punktu 4.2
nie wiem jak wygląda sytuacja z oryginalnym radiem, ale jeśli wam nie działa to warto spróbować
Jeśli mamy radio nieoryginalne tj. kenwood pioneer itd. kupujemy adapter od e39/e46, ja kupiłem od connects2, podpięcie od adaptera do radia pomine bo każde radio ma inne, np. pioneer ma minijacka a kenwood jeden przewód podpisany "Key1", to jest opisane w instrukcji którą dostaniecie z adapterem.
1.Obcinamy dużą kostkę od e39 ( z adaptera),
2. Odcinamy również kostkę z zasilaniami ( z naszego bmw, ew mozna robić przejściówki, żeby nie ciąć instalacji, takie kostki ISO na alledrogo są po kilka zł)
3. Lutujemy przewody, sytuacja jest bardzo prosta bo każdy kabelek w adapterze jest podpisany

:
-Żółty stałe zasilanie z akumulatora
-Czerwony zasilanie po stacyjce/ wtedy kiedy chcemy zeby radio się właczało
-Czarny wiadomo masa
-Pomarańczowy zasilanie z podświetlania ( szukamy pod deską kabelka szarego z czerwonym paskiem jesli nie mamy takiego przy radiu )
- Niebieski sterowanie anteną/ wzmacniaczem anteny( +12v gdy radio mamy włączone, ja mam tu wpiete remote od wzmacniaczy )
4.1 Biały kabelek wpinamy do białęgo przewodu który wychodzi z taśmy multifunkcji, jest to przewód sterujący od przycisków radia + telefonu
4.2 (gdy mamy ori radio) biały kabelek który wychodzi z taśmy multifunkcji wpinamy do pinu radia który odpowiada za sterowanie kierownicą, bodajże jest to pin nr 7 ale nie pamitem (jak się dowiem to poprawie)
Przypominam, że multifunkcja działa tylko wtedy gdy przyciski się świecą :4: , nie można filetowego przewodu (w taśmie mutlifunkcji) podpinać pod kabelek od podświetlania deski.
I pewnie dużo osób w tym momencie klikało przyciski na kierownicy a na radiu zero reakcji

ps:
Problemem jest to, że w e39 biały przewód z taśmy był wpięty jeszcze do IBUS'a, ale jest na to bardzo proste rozwiazanie

a mianowicie :
5. Kupujemy opornik 4,7KOhm
6. Lutujemy przewody do opornika
7. Jednen kabelek lutujemy do czerwonego przewodu ( +12 po stacyjce)
8. Drugi kabelek lutujemy do białego przewodu który idzie od taśmy multifunkcji do radia( czyli mamy połączony adapter+taśma multifunkcji+ zasilanie przez opornik 4,7KOhm )
co do opornika dodam, że strony są bez różnicy, wlutujecie odwrotnie, również będzie działało.
:yeah: :yeah: :yeah: i w tym momencie po podpięciu radia i klikaniu przycisków wszystko śmiga :9:
Piszę o tym, bo sam byłem załamany, kilka godzin walki, studiowania schematów.. aż w końcu natrafiłem na jakis stary wątek, postanowiłem go "odświeżyć" i napisać instrukcje dla bardziej " zielonych "

Myślę, że wszystko zrozumiałe
