Wczorajsze popoludnie i czesc wieczoru spedzilem na wymianie pompy paliwa w e30 kolegi, takze postanowilem opisac moc wrazen jakich wczoraj doswiadczylem
Sprawa odnosi sie do 316i touring e30 1993 ale przypuszczam ze w innych raczej nie ma specjalnych roznic w polozeniu czy wygladzie elementow.
Zaczne od poczatku:
-zdejmujemy boczki oparc kanapy z tylu, nastepnie wyciagamy siedziska
-odkrecamy mocowanie pasow bezpieczenstwa w podlodze (bodajze klucz 17tka)
-sciagamy wykladzine podlogowa ktora znajduje sie pod tylnia kanapa
- nastepnie odkrecamy listwe, ktora blokuje dostep do zawleczek pompy i czujnika paliwa( sruby sa 4 i znajduja sie na tych pogrubieniach od gory w miejscu ktore wskazuje
czarna strzalka na zdjeciu 1
-dostep do zawleczek stoi otworem. Pompa paliwa znajduje sie od strony pasazera. Odkrecamy
4 srobki podtrzymujace zawleczke i oto pompa ukazuje sie naszym oczom od gory. Zanim zabierzemy sie za dalszy ciag radze porzadnie odkurzyc to miejsce zeby syf nie wsypal sie do baku.
-na poczatek sprawdzmy czy pompa na pewno jest kaupt. w tym celu odkrecamy
obejme ze zdjecia 1 i zatykajac palcem wylot z pompy przekrecamy stacyjke na zaplon i kilkukrotnie krecimy rozrusznikiem.
Ok pompa okazuje sie byc kaput trzeba wyjac

w takim wypadku:
-zdejmujemy kabelki zaznaczone
blekitna strzalka
-przekrecamy pompe w kierunku pokazanym
zoltymi strzalkami. Najlepiej przylozyc srubokret i walnac pare razy mlotkiem wczesniej psikajac wd40 bo moze byc mocno zapieczone. Jesli pompa juz "goni" w baku wykrecamy 4
srubki od czujnika poziomu paliwa. Wyciagamy czujnik a nastepnie pompe.
Mamy wiec oddzielnie czujnik:

oraz pompe z calym mocowaniem:
Jak widac zdjecie juz po rozmontowaniu;)
Plastik u dolu zdejmujemy podwazajac srubokretem w miejscu zaznaczonym
strzalka, nastepnie bierzemy lutownice i rozlutowujemy
kable i koniec. Pompa wyjeta. Skladamy w odwrotnej kolejnosci i wszystko cacy. Radze po wyjeciu pompy sprawdzic ja jeszcze raz spinajac na krotko z akumlatorem bo u nas po wyjeciu zaskoczyla na krotko

i okazalo sie ze byla po prostu przywieszona.
Sorki za jakosc zdjec ale robione telefonem a takze ilosc bo niestety niektore sie skasowaly i musialem zrobic poradnik z tego co zostalo. Mam nadzieje ze komus sie moje wypociny przydadza.
Aha a tutaj zdjecie czujnika paliwa w drugim baku po zdjeciu zawleczki:
