Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Posty: 33 Lokalizacja: Polski Klub BMW w Irlandii Moje BMW: [e46] 323Ci
Samochód: BMW 323Ci '00 (Wydech 2-rurowy)
A więc dziś poszła wymiana sond Lambda na garze 4-5-6, ponieważ przy starcie i czasami po kilku minutach jazdy auto zaczęło trząść całą budą i huczeć jak traktor, tracąc moc, zdecydowałem się za naprawdę usterki. Pierwsze co zrobiłem, to analiza komputerowa, która lambda na którym garze nie działa, okazało się, że uszkodzona została sonda lambda przed i za katalizatorem na garze 4-5-6 . Koszt sondy przed katalizatorem to cena około 70 euro, cena sondy za katalizatorem to cena 60 euro z ebay.co.uk Nie było akurat dostępnego kanału, więc użyłem podnośnik samochodowy i pod domem na płaskim podłożu zaczęliśmy robić tak samo jak w przypadku wymiany łącznika gumowego wału
Filmik z zaobserwowanej usterki:
Ogólnie czas to: 5h
Foty z wymiany(dla tych, którzy będą musieli też to wymienić kiedyś):
Pierwsze co to odkręcanie osłon pod tłumikiem na środku auta, klucz 13
Następnie kierując sie w przednią stronę auta, odkręcic 2 śruby mocowania tłumika zaraz za osłona silnika. klucz 15
Jako kolejna rzecz, odkręcenie z tyłu auta 2 śrubek mocowania tłumika od środkowej strony auta, klucz 13
I wyjęcie mocowania tłumika z gumy od strony ulicy, wystarczyło popchać do środka auta i podważyć zwykłym kluczem aby guma wyskoczyła
Tłumik opadnie lekko, spaść nie spadnie bo trzyma go przednia część
Kolejnie należy zdjąć osłonę pod silnikiem, bodajże 8 śrub, klucz 18
Po zdjęciu osłony silnika, będzie odsłonięty dostęp do śrub wydechu
Należy wykręcić wszystkie 6 śrub(po 3 śruby na każdy wydech), klucz 15
Dostęp do górnego wydechu jest bardzo ograniczony, efektem może być urwanie którejś ze śrub, przez co trzeba wybijać złamane śruby(nie są przyspawane, lecz nabijane), spokojnie można je podmienić - długość śrub to 4,5cm
A oto wygląd śrub, jeśli niechcecie wymieniać na zwykłe, to jedyna opcja kupna ich to Serwis BMW
Zdjęcie sondy Lambda przed katalizatorem wraz z kodem sondy(niestety kupiłem sondę z kablem krótszym o 30 cm, ale to nic nie szkodzi, wystarczy wtyczkę od sondy przy silniku przesunąć za tył silnika, im krótszy kabel tym lepsza praca silnika):
Zdjęcie sondy Lambda za katalizatorem wraz z kodem sondy:
Poniżej zamieszczam schemat wydechu, tak abyście wiedzieli która sonda odpowiada za który gar (Klucz 22 do odkręcenia i przykręcenia sond - nowe uszczelki wraz z sondami mają iść pod nie):
Sonda, która odpowiada za gary 1-2-3 znajduje się po wewnętrznej stronie auta, natomiast sonda odpowiadająca za gary 4-5-6 znajduje się po stronie zewnętrznej od strony kół. Do sondy z gara 1-2-3 jest bardzo łatwy dostęp, ale zalecam użycie zaginanej końcówki klucza, natomiast sonda na garze 4-5-6 jest dość ciężko ulokowana, więc będzieci musieli trochę pomachać rękoma aby ją odkręcić i zakręcić, mój sposób? Ustawić klucz nakładany oczkiem 22 na sondę po odłączeniu z kostki, klucz przepleść przez kabel, ustawcie sobie pionowo klucz i walcie z kopa nogą, puści odrazu (użyjcie wcześniej WD-40). Będzie jak zwykle trochę problemu z zakręceniem śru kolektora, lecz to wymagane, więc użyjcie wyginanej, skręcającej się końcówki na klucz z przedłużką:
Po wymianie, odpalamy silnik, aby pochodził z 2 minuty, jak się nie zapali żadna kontrolka to znaczy, że wszystko przebiegło wporządku, czasem może się zapalić kontrolka od ABS, wtedy wystarczy zresetować błędy na kompie. Oczywiste jest, że niektóre auta zapamiętają stare błędy zepsutych sond, więc zaznaczam, iż zalecam po wymianie podłączenie kompa i resetowanie błędów. U mnie nie było błędów po wymianie, ale u kogoś może się zdarzyć. Pozdrawiam
Wszystko fajnie, ale ja w swojej e46 328i miałem trafioną sondę nr 2 za katalizatorem, myślałem że będę musiał odkręcać cały tłumik (dodam że u mnie to jeszcze gorzej wyglądało bo ta dwururka u mnie jest oryginalnie skręcona i do tej sondy nr 2 był trudny dostęp) ale udało mi się odkręcić i przykręcić (co prawda nie na full, ale tak do lekkiego oporu) bez wyciągania tłumika- po prostu tylko wykręcenie starej i wkręcenie nowej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników