BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 15 lutego 2010, 13:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 58
Lokalizacja: Horsens/Dania-Żywiec/Polska
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
zrobilem nowy filterek odmy z gabki i filcu :hyhy: sciaglem tez z filtra powietrza filcowy rekaw bo byl tak zapchany pylem ze nie szlo go przedmuchac... dynamika jazdy polepszyla sie, lecz to jeszcze nie jest to :mur:

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 15 lutego 2010, 14:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Bloood87 napisał(a):
zrobilem nowy filterek odmy z gabki i filcu :hyhy: sciaglem tez z filtra powietrza filcowy rekaw bo byl tak zapchany pylem ze nie szlo go przedmuchac... dynamika jazdy polepszyla sie, lecz to jeszcze nie jest to :mur:

Napisałeś, że kupiłeś autko tydzień temu. Mamy rozumieć, że jeszcze nie wymieniłeś podstawowych części?? tj:
- filtr: powietrza, paliwa, oleju
- oleju silnikowego
Jeśli nie, to proponuję wykonać podstawowe wymiany :ok:
Następnym krokiem (to moje subiektywne zdanie) byłoby wywalenie katalizatorów i wspawanie rury w ich miejsca. Kolejnym krokiem przeczyszczenie całego dolotu. I ostatecznie co możesz jako tako sam wykonać to czyszczenie turbawki. Powinno pomóc :super: pozdrawiam!

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 15 lutego 2010, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 58
Lokalizacja: Horsens/Dania-Żywiec/Polska
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
niestety nie :dontgetit: bo kupilem auto i zaraz nastepnego dnia wyjechalem nim do Danii. a tutaj ceny takich wymian sa olbrzymie wiec co moge to robie sam a reszte dopiero jak jade do polski na urlop :kwasny:
jutro wymieniam tarcze i klocki wiec pojutrze wywale katalizatory. yoshimura01 z tym czyszczeniem dolotu to chodzi o dolot powietrza?? czym czyscic turbo??

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 15 lutego 2010, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Bloood87 napisał(a):
yoshimura01 z tym czyszczeniem dolotu to chodzi o dolot powietrza?? czym czyscic turbo??

Wszystko poszło na prywatną skrzynkę. Odbierz :)

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 20 lutego 2010, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Witam
yoshimura01 czy ja też moge prosic o instrukcje czym i jak czyści dolot (kolektor) ??? dzisiaj pościagałem wszystko i narazie sie moczy w ropie ale byłym wdzięczny za instrukcje
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 20 lutego 2010, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 61
Lokalizacja: ElblÂąg
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
W czym lepiej jest moczyc takie zasyfione czesci? w ropie czy moze w benzynie?

PS. yoshimura01 nie zostaje ci nic innego jak zorganizowac jakis FAQ nt. czyszczenia dolotu :ok: i zamiescic go w dziale ZROB TO SAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 21 lutego 2010, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Witam ponownie;D
Chciałem sie pochwalić przeczyszczeniem całego układy dolotowego tj. kolektor , egr, chodniczka spalin, + czyszczenie filterków na elektrozaworach :) (yoshinura01 dzieki za manuala ) ale... po ponowanym poskładaniu tych elementów nie doznałem jakiegoś zastrzyku koników w mojej buni wydaje mi sie ze jest to samo co było :kwasny: moze juz wiecej z niej nie wyciagne??? :mur: egr i cala reszta byla dosyć mocno zasyfiona wiec nie wiem czemu nie ma efektu...swoja drogą dwa dni wcześniej byłam u p. Arka na spokojnej bo mam urwana jedną świecę i przy okazji pytalem go o ten syf co jest w dolocie czy to cos zmienia jak sie wczysci i pow. krotko "NIC" no ale skusiłem sie bo wszyscy tak pisali ze niby taki zastrzyk power-u no ale moze...chce sie miec wiecej koni i to dlatego???Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 lutego 2010, 00:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
gemzik napisał(a):
(yoshinura01 dzieki za manuala ) ale... po ponowanym poskładaniu tych elementów nie doznałem jakiegoś zastrzyku koników w mojej buni wydaje mi sie ze jest to samo co było :kwasny: moze juz wiecej z niej nie wyciagne??? :mur:

hej kolego, no to może czas na czyszczenie turbawki i wycinkę katów?? :hyhy:

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 lutego 2010, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
no chyba na to wyglada :looka: a jesli chodzi o kata to jest tylko jeden czy jak??? a ktos poczuł różnice po wycieciu wogole czy nie warto sie pchac w to???
Yoshimura wiem ze opisaleś jak sie czysci turbo ze zmienna geometria łopatek(chyba dobrze napisalem) czyli mam rozumiec ze w 320d (niestety tylko 136ps) jest dokladnie taka? czy to jest opis jak to zrobic w silniku 320d 150ps??
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 lutego 2010, 21:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
hej Kolego,
katy w 136KM masz dwa: wstępny za turbiną (który przysporzył mi wielu kłopotów- tryb awaryjny) i środkowy. JA wypieprzyłem obydwa, wspawałem rury tej samej średnicy i silniki NARESZCIE oddychnął. Spalanie spadło z 15,6 na 11,6 (według kompa). Poprawiła się dynamika silnika i DŹWIĘK :super: No i nie wywalił po raz drugi błąd sterowania turbiną. Planuję jeszcze usunąć przewężenie za katem środkowym. Poniżej foto jak to wygląda (oczywiście bez sondy, której 136-ki nie posiadają:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

Ten opis jest z forum VW, ale wszystko w turbinie BMW 320D wygląda tak samo! Więc do roboty koledzy! Demontaż jest dziecinnie prosty. Trochę problemu jest z rozpołowieniem turbawki, ale jak zalejesz na noc WD40 to rano ładnie się przed Tobą otworzy :luka: pozdr

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 lutego 2010, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
no to w takim razie sie za to wezme:) tylko ze najpierw musze wymienic przepływomierz bo chlopaki ze spokojnej po diagnostyce stwierdzili ze niby jest uszkodzona a autko ma taka jakby lekka "czkawkę" tz. chodzi normalnie ma 830 obr/min i nagle jest skok do 750 obr/min i znowu jest normalnie stytuacja ta powtarza sie co jakies 20 sek. z tym ze czasami tak robi a czasami chodzi normalnie nie wiem czemu wiec jak wymienie przeplywke to dam znac czy pomoglo i jak z moca ale turbinke nie zaszkodzi przeczyscic:)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 lutego 2010, 02:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320d
Witam
Mam pytanie jestem posiadaczem BMW e 46 320d od kilku dni
Kupiłem samochód który wogóle nie jechał
Wyczyściłem EGR i podcisnienia
wymieniłem filtr powietrza itp
na komputerze wywalal mi bład własnie egr czujnik ciśnienia doładowania i 4 swiece żarowe
po wyczyszczeniu egr samoch od rakieta ale przechodzi w tryb awaryjny i zaraz spada do 2 tys obrotów i dalej dupa
wyłanczam motor i zapalam na nowo auto jedzie i tak w kólko czy świece żarowe maja na to wpływ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 lutego 2010, 02:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320d
prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 lutego 2010, 08:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
pasio11 napisał(a):
po wyczyszczeniu egr samoch od rakieta ale przechodzi w tryb awaryjny i zaraz spada do 2 tys obrotów i dalej dupa
wyłanczam motor i zapalam na nowo auto jedzie i tak w kólko czy świece żarowe maja na to wpływ???


Tam wspomniałem o twoim problemie przeczytaj (tryb awaryjny) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 8&start=15 świece nie mają wpływu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 26 lutego 2010, 23:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320d
Witam
Krzysztof dzięki za porady - KUPIŁEM NOWA TURBAWKE I SAMOCHÓD FRUWA !!!!!
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 28 lutego 2010, 23:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
moze mi ktos podpowie co boli moja bunie... byl bym bardzo wdzieczny..
a wiec tak.. jade sobie na biegu obojetnie czy jest to 3,4, czy 5 przy obrotach 1500-1600 chce przyspieszyc i jak obroty dochodza do 1800 jest tak jak by TURBO DZIURA tzn. autko przestaje ciagnac( w zaleznosci na jakim biegu jade dlugosc jest rozna ale nie przekracza 3 sek. na 5 biegu) i przy ok 2000 normalnie zaczyna ciagnac i tak jest juz do konca.. jesli jade powyzej 1800 i zaczynam przyspieszac autko od razu ladnie ciagnie.. rowniez jest to przy zmianie biegu z 3 na 4 czy z 4 na 5 jesli podczas zmiany biegu gdy obroty nie spadna ponizej 1800 autko ciagnie caly czas a jesli spadna ponizej 1800 efekt jest jak przy rozpedzaniu..
dodam ze elektrozaworek od turbo przeczyszczony (do elektrozaworka EGR nie moglem sie dostac :mad: ) , EGR sprawdzalem i nie ma w nim duzego nalotu..
Czy zna ktos odpowiedz co jest nie tak????

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 4 marca 2010, 18:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
panowie nikt nie ma pomyslu co to moze byc????

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Koledzy, dziś czyściłem wszystko co się da... Objawy: kopcił przy mocnym depnięciu, prędkość max. 160km/h i dalej obroty stawały itp. Wymieniona odma wraz z filtrem, zamiast którego włożyłem separator ten plastikowy. Wyczyszczony egr i rozruszany tłoczek. Wyczyszczony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Wyczyszczony czujnik przy turbo. No i test: dalej wywalało błąd (boost pressure to big). Jednak po kilku "Przeciągach" błąd przestał się pojawiać i niby jest wszystko oki :)
Męczy mnie jednak jedna sprawa...zapomniałem o elektrozaworku przy egr... Już dziś jest za późno na to al ejutro muszę to zrobić bo nie da mi to spokoju. Tylko pytanie...jak najskuteczniej dostać się do niego w e39 3.0d, tak żeby nie zwariować ;) może ktoś ma foto itp. Bardzo byłbym wdzięczny za porady. Dzięki z góry :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 07:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
wyczyściłem elektrozaworki(nie jest to takie trudne z pomocą kolegi) oraz egr- dało efekt autko lepiej lepiej się zbiera,lecz jeszcze coś "dręczy" moją bunię jest że dostaje kopa prawie w całej rozpiętości obrotów a czasami zamuli ,nie zaglądałem do odmy może to ma też wpływ i zastanawiam się czy trzeba wyczyścić kolektor dolotowy?tzn skrzynkę do której dostają się spaliny z EGR -wyczyściłem tylko wejście


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 19:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Jeśli chcesz mieć pożądany efekt przeczyść też kolektor ssący

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL