BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 320d 136km
Witam,
mam owe 136km w 320d z 2001r -> był mega zamulony i zrobiłem:
czyszczenie EGR + obydwuch zaworków i wymieniłem przepływomierz na nowy ale w podróbce za 220zł.
auto szło do wczoraj bardzo dobrze poniżej 10s/100km http://www.youtube.com/watch?v=TRbpubO6FJM
niestety od wczoraj ponownie samochód się potwornie zamulił -> stawiam na uszkodzenie przepływomierza bo takie mniej więcej są objawy - turbo załącza się jak by przy 3000 obrotów jednak wracając z niemiec tym zamuleńcem udało mi się rozpędzić do 200km/h.
mam wycięty końcowy katalizator oraz zrobiony chip w firmie http://www.elektronic-serwis.pl/ proszę o pomoc i poradę? Mam juz dosyć tego silnika!!! Pozdrawiam gomorka@orange.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 21:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
aspidisca napisał(a):
proszę o pomoc i poradę? Mam juz dosyć tego silnika!

Pierwsze wywal katalizator ZA turbiną, drugie sprawdź w INPIE albo DISie ile podaje przepływka. Możesz też spróbować ją "ratować" w taki sposób:
viewtopic.php?f=25&t=61186
pozdr!

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 320d 136km
yoshimura01 napisał(a):
aspidisca napisał(a):
proszę o pomoc i poradę? Mam juz dosyć tego silnika!

Pierwsze wywal katalizator ZA turbiną, drugie sprawdź w INPIE albo DISie ile podaje przepływka. Możesz też spróbować ją "ratować" w taki sposób:
viewtopic.php?f=25&t=61186
pozdr!



Bardzo dziękuję dzisiaj to zrobiłem i jest dużo lepiej ale mam takie jakieś dziwne skokowe skoki od 2000obr ciągnie, nie ciągnie, ciągnie, nie ciągnie... wszystko możliwe poczyszczone już naprawde nie wiem :rozpacz:

Proszę o pomoc :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
aspidisca napisał(a):
Bardzo dziękuję dzisiaj to zrobiłem i jest dużo lepiej ale mam takie jakieś dziwne skokowe skoki od 2000obr ciągnie, nie ciągnie, ciągnie, nie ciągnie... wszystko możliwe poczyszczone już naprawde nie wiem :rozpacz:

Hej,
to super że jest lepiej :ok:
Może jakieś niedomaganie układu paliwa?? Warto sprawdzić:
-"smok" na pompce w zbiorniku
-filtr paliwa
-wężyki przelewowe
-dokręcić nakrętki przewodów paliwowych
-można też się pokusić na sprawdzenie czy w gnieździe wtryskiwaczy nie zebrał się mikro pyłek/papka... coś w ten numer. U mnie na trzech wtryskiwaczach był właśnie owy osad.

Do tego OBOWIĄZKOWO wymiana wszystkich wężyków podciśnienia [a jeśli nie chce Ci się wszystkich to NA PEWNO te od sterowania turbawką]. Szukaj wężyków paliwowych 3mm grubościennych! Do kupienia w każdym motoryzacyjnym.
Pozdrawiam! Łuki

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 maja 2010, 12:41 
Witam.
Miałem dokładnie to samo.
Auto raz miało moc a raz NIE.
Powodem było lewe powietrze. Rura od filtra powietrza idąca do TURBINY ( przy samej turbinie) była luźna i się zsunęła. Dostawało wariacji. Zrobiłem tak około 2000 km bo byłem w trasie i dopiero po dotarciu do domu jak rozkręciłem pokrywy i zdjąłem obudowę filtra to zobaczyłem co się stało.
Proponowałbym więc poszukać nieszczelności lub zerknąć bezpośrednio na połączenie RURA i TURBO


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 4 maja 2010, 14:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Kupujecie BMW a szkoda Wam 140zł na zaworek czy 500zł ( temat wielokrotnie wałkowany o podróbkach ) na oryginalny przepływomierz...
Czyścić to sobie można NOWY zaworek a nie XXX letni.
Przypomnę że w środku tegoż zaworka też jest filterek.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 110
Lokalizacja: maÂłopolska
Moje BMW: E-90 320D
Kod silnika: M47T2 D20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121239
koledzy mam taki problem , wymieniałem dzisiaj wężyki podciśnienia w swoim bmw e46 320d 136km. i nie wiem czy dobrze założyłem wężyk podciśnienia do tego zbiornika koło turbiny. z jednej strony dochodzi do niego powietrze a z drugiej wychodzi do zaworka , czy ma to jakieś znaczenie z której strony jest podpięte doprowadzenie? prosze o rade .

_________________
moja BUNIA!!! viewtopic.php?t=40955 - sprzedana, nowy nabytek viewtopic.php?f=6&t=121239


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 13:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
krzychu712 napisał(a):
czy ma to jakieś znaczenie z której strony jest podpięte doprowadzenie? prosze o rade .

kolego sprawdź czy masz podpięte wężyki tak jak na rysunku poniżej, jeśli tak to wszystko w porządku :ok: pozdr
Obrazek

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 110
Lokalizacja: maÂłopolska
Moje BMW: E-90 320D
Kod silnika: M47T2 D20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121239
yoshimura01 napisał(a):
krzychu712 napisał(a):
czy ma to jakieś znaczenie z której strony jest podpięte doprowadzenie? prosze o rade .

kolego sprawdź czy masz podpięte wężyki tak jak na rysunku poniżej, jeśli tak to wszystko w porządku :ok: pozdr
Obrazek

tak mam własnie podpięte wielkie dzięki kolego :ok: pozdrawiam!

_________________
moja BUNIA!!! viewtopic.php?t=40955 - sprzedana, nowy nabytek viewtopic.php?f=6&t=121239


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 21:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 110
Lokalizacja: maÂłopolska
Moje BMW: E-90 320D
Kod silnika: M47T2 D20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121239
yoshimura01 napisał(a):
krzychu712 napisał(a):
czy ma to jakieś znaczenie z której strony jest podpięte doprowadzenie? prosze o rade .

kolego sprawdź czy masz podpięte wężyki tak jak na rysunku poniżej, jeśli tak to wszystko w porządku :ok: pozdr
Obrazek

tak mam właśnie podłączone wielkie dzięki kolego :ok: pozdrawiam!

_________________
moja BUNIA!!! viewtopic.php?t=40955 - sprzedana, nowy nabytek viewtopic.php?f=6&t=121239


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 lipca 2010, 12:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Ktoś się może orientuje co ile tys km należy tę czynność powtarzać? Właśnie się zorientowałem, że zrobiłem to wszystko 40tys km temu... Mimo wszystko jest to dość upierdliwe, więc dla samego sprawdzenia nie chce tego wszystkiego rozkręcać...

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 lipca 2010, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
krzychu712
wężyki podciśnienia to gdzie kupiłeś??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 8 lipca 2010, 10:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E30
Kod silnika: m54b30
W kazdym sklepie motoryzacyjnym kupisz.
Tylko zmierz sobie srednice bo wejscie i wyjscie na zaworku ma rozne srednice. Do jednego wystarczy wezyk z przelwu 3,2mm a do drugiego 4mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 15 lipca 2010, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E39 520d 2003
Witam serdecznie. Od kilku dni walczę z e39 520d z 2003 roku. Moc spadła, turbinka załącza się od około 2400obr/min...ogólnie mocy zero "na dole", a powyżej tych 3 tys..jakoś ciągnie).

Co zrobiłem do tej pory:

-wymiana filtru powietrza,
-wymiana wiska,
-wymiana filtru paliwa,
-wyczyszczenie do połysku (na lustro) EGR (był dość zawalony),
-wyczyszczenie elektrozaworka (lewa strona)
-wyczyszczenie zabrudzonego na maxa kolektora (z 8h roboty non stop przy użyciu wielu chemikalió i myjki ciśnieniowej (aktualnie jak nowy...zero brudu i sadzy kosztem całego dnia roboty)
-wymienione przewody ciśnieniowe,
-wyczyszczenie dolotu do EGR i rur prowadzących do IC,
-wyczyszczony przepływomierz z poszerzeniem "dziurki" (ten nowszy model),

Ogólnie....masa pracy za mną...tak stopniowo do celu. Jest o niebo lepiej, ale jeszcze to nie to samo co kiedyś. Jedyne czego JESZCZE NIE ZROBIŁEM, to wyczyszczenie elektrozaworka z prawej strony od EGR. (słaby dostęp i sił już nie starczyło)...Ten z lewej od turbo rozebrałem cały, wyczyściłem środek, uszczelniłem i jest jak nowy)

Jak myślicie ? Czy elektrozaworek który jest już chyba ostatnią rzeczą do zrobienia załatwi problem ?

Ogólnie nie mogę się doczekać...jak znajdę tę ostatnią rzecz...na 100% osiągi będą jeszcze lepsze niż przy momencie kupna (miał już 160k przebiegu). Autko jeździ dziennie minimum 150km więc...może może :cool:

_________________
Mobilki mobilki jak ścieżka na...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 lipca 2010, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
TRAMP, gdzieś czytałem, że te elektrozawory mają drugi filtr w środku do którego nie ma dostępu i raz na jakiś czas dobrze je wogóle wymienić a nie tylko czyścić.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 lipca 2010, 21:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
TRAMP
Po raz kolejny napiszę ujmując to tak...
Mam silnik , ma przejechany xxxx km i przestał dobrze działać.
Czy jak mu wyczyszczę filtr powietrza to będzie dobrze działać ?
Przecież to jest element który ulega zużyciu.
Co z tego ze wyczyścisz - a wymieniłeś sprężynkę dociskającą membrankę w środku ?
Wymieniłeś membrankę ?

Kosztuje śmieszne 150zł a tyle zachodu czy wymieniać czy nie.


Ps. Ja gdzieś pisałem o dodatkowym filterku w środku ale nie wszystkie go mają.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 lipca 2010, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
muda44 napisał(a):
Kosztuje śmieszne 150zł a tyle zachodu czy wymieniać czy nie.
jeśli piszesz o elektrozaworach turbo i egr to nawet po 100 można znaleźć na allegro pierburga oczywiście.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 lipca 2010, 21:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Tak - o tych.
Ja kupiłem po 140 + 20 wysyłka od pewnego sprzedawcy z pisemną gwarancją i działa ;)

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 lipca 2010, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E39 520d 2003
Muda44 -dziwi mnie Twoja forma przekazu, ale no nie o tym już mowa.

Wiem, że to śmieszne pieniądze, ale jeżeli patrzeć na to tak, ze w ostatnim czasie wpakowałem w ten samochód dobre pare k zł...nie tylko silnik, ale zawieszenie całe nowe, felgi 17, 'firmowe' opony i takie tam elementy typu hak...uwierz. To nie są kwoty do 5k zł...tylko odrobinkę więcej. Odrobinkę dużo więcej... Hmmm a co do elektrozaworków to...naturalnie da się je "zregenerować" -trochę precyzji, chęci i odpowiedniego sprzętu pomiarowego (do samego sprawdzenia zregenerowanego elementu- w tym wypadku odpowiednie ciśnienie/podciśnienie + zasilacz laboratoryjny w celu podania tych 12V), który jakimś cudem mam w warsztacie...to nic takiego. I nie ma tam żadnej sprężynki w środku -u mnie. Membrany były zanieczyszczone jak i całość środka. Po odpowiednim podejściu do sprawy zaworki są jak nowe...i jaki koszt ? Troche czasu.

Tak więc czasami dobre chęci są ważniejsze od wydawania "śmiesznych pieniążków".

Pozdrawiam

_________________
Mobilki mobilki jak ścieżka na...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 lipca 2010, 22:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
TRAMP, poszukaj tematów mudy44, on dobrze wie ile kosztuje zawiecha w e39 ;) i przy tym dwa elektrozawory to mały pikus, co nie znaczy, że jak coś można samemu to żeby tego nie robić, wręcz przeciwnie :)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL