BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 14 kwietnia 2014, 08:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
kazio1919 napisał(a):
sterowanie radiem działa podświetlenie również ale tempomat niestety nie :kwasny: sprawdziłem wszystko 40 razy, kabel do kompa poszedł w pin 27 zgodnie z instrukcja ktoś ma pomysł ? dodam że to bmw e46 320 d rok 1999 wtyczka do ECU na 40 pinów
Czujknik sprzęgła sprawny? Albo w ogóle jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7
Moje BMW: e46 320CD (2FL)
Kod silnika: M47DO1
Działa!!!!!!! :hurra: zajęło mi to trochę więcej czasu ale śmiga.. :D
jedyny problem był ze znalezieniem odpowiednich pinów.ale sie udało. :super:
PIĘKNA SPRAWA :hurra:
dzięki ROGER :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 11:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 318d
Witam
Zamontowałem u siebie kierownice multifunkcyjną natomiast żebym mógł uruchomić tempomat muszę przed przekręceniem kluczyka włączyć światła inaczej nie ma możliwości uruchomienia tempomatu podczas jazdy ani na postoju (nie włącza się zielona kontrolka), jeśli najpierw włączę silnik, poźniej światła tempomat nie zadziała. Czy idzie to jakoś ominąć?
Następna sprawa to podświetlenie przycisków kierownicy podczas jazdy zauważyłem że impulsowo mrugają. Miałby dla mnie ktoś jakieś rozwiązanie?


BMW E46 318d z 2002r.

Pozdrawiam i z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 14:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
na 100% procent pomyliłeś kable, są dwa fioletowo żółte i w zły się wpiąłeś :-)
jeden ma więcej żółtego a drugi fioletowego ;-) wybrałeś ten co był na wierzchu wiązki, poszukaj drugiego głębiej.
podłącz prawidłowy i ciesz się z tempomatu :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 10:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 318d
tony h. napisał(a):
na 100% procent pomyliłeś kable, są dwa fioletowo żółte i w zły się wpiąłeś :-)
jeden ma więcej żółtego a drugi fioletowego ;-) wybrałeś ten co był na wierzchu wiązki, poszukaj drugiego głębiej.
podłącz prawidłowy i ciesz się z tempomatu :-)



Strzał w 10, od razu wziąłem sie do pracy i efekt taki ze wszystko działa jak należy.
Dziękuję kolego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 12:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: ex: 323Ci, 318is
Czy w e46 323Ci jest możliwość żeby nie było tempomatu? Podobno brakuje siłownika tempomatu, czujnika sprzęgła i czegoś jeszcze (wg elektryka).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 15:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 318d
Z tego co wyczytalem to nie wszystkie silniki benzynowe miały wyprowadzone tempomaty, ale na początek zrób test zegarów i zobacz czy pokaże ci się zielona kontrolka na zegarkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 6 maja 2014, 02:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320d
Mam ten sam problem co kazio1919. Sterowanie radiem działa, podświetlenie działa, włącza się zielona kontrolka tempomatu, ale podczas jazdy nic się nie dzieje. W INPIe wszystkie przyciski działają odpowiednio z opisanymi, natomiast nie można połączyć się z modułem tempomatu (zakładka w inpie "cruise kontrol") Sprawdziłem przewody 10 razy. Kierownicą można kręcić na parkingu i nie ma żadnych problemów z przerywającym podświetleniem, brakiem możliwości sterowania radiem itp.

1. Czy jest możliwość że coś źle podłączyłem skoro Inpa pokazuje załączanie się odpowiednich przycisków?
2. Moje auto to E46 320d po lifcie, automat, ale auto jest z 10.2001 czyli początek produkcji poliftowej, czy przyczyną może być jakiś stary soft, może wgrywali na szybko? ;)
3. Zauważyłem że w kostce od modułu świateł jest taki ślad jak po wylaniu starej baterii, jak by coś kapało na moduł z nawiewu umieszczonego powyżej. Czy przyczyną braku tempomatu może być uszkodzony moduł?

Już 3 noc spędzam w garażu ;) Niedługo szykuje mi się wyjazd do Anglii i nie ukrywam że tempomat umilił by podróż ;) Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 6 maja 2014, 08:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Miałem też podobny problem z tempomatem, wszystko inne na kierownicy działało, ale w czasie jazdy nie działał tempomat. Po wgraniu nowego softu problem znikł. Może u ciebie też pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 6 maja 2014, 18:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
witam, przeczytalem praktycznie caly temat i nie znalazlem w nim odpowiedzi na pytanie co zrobic jesli w ogole nie mam zamontowanego czujnika sprzegla, gdzie go podlaczyc? tempomat raczej jest skoro zapala sie kontrolka na blacie chociaz sprawdzajac po VINie nie widzialem w wyposazeniu tempomatu :/ samochod to e46 z 2004 2.0d
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 maja 2014, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
chłopaki licze na wasza szybka podpowiedz mam kiere bez multi ale zakupilem juz same przyciski do kierownicy i podobno mozna kupic taśme multi i odpalic wszystko przez kompa zeby działalo czyli radio tempomat podswietlenie to prawda????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 maja 2014, 17:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
No te całe mechaniki... Zatrzymali się na e36 gdzie trzeba było dokładać wszystko. W e46 r6 bez problemu dołożyliśmy tempomacik. 3 kabelki i już:) Ps, Wtyki pasują od kostki zegarów z e36;)

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 maja 2014, 09:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
wiec nie obejdzie sie bez rozbierania wiekszego i podlaczaniu kabli???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 maja 2014, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
i jak panowie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 maja 2014, 17:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 325 CI
Kod silnika: M54B25
Witam wszystkich Forumowiczow!

Niestety w moim przypadku cos poszlo nie tak. Moje auto to E46 325CI 2001, cala instalacja wykonalem dwa razy (za pierwsyzm razem myslalem ze problem byl zwiazany z kablami ktore uzylem) wszystko na nowych pinach i na odpowiednich kablach (0,35 i 0,5). Wszystko sprawdzilem juz kilka razy i nawet mierzylem wszystkie polaczania multimetrem. Kierownice mialem juz nowa ale bez sterowania wiec kupilem jedynie klawisze wraz z tym krotkim oryginalnym kabelkiem. Niestety po zmontowaniu wszystkiego samochod wariuje a multifuncja nie dziala wogole (radio ani tempomat). Otoz kierunkowskazy dzialaja ale nie swieca sie na instrumentach ani nie wydaja dzwieku klikania, kierwonica zaczyna swiecic po ok 20s od przekrecenia stacyjki bez wzgeledu na to czy sa wlaczone swiatla czy nie. Na INPIE pojawiaja sie bledy odnosnie licznika i magistrali K-Bus. Po rozlaczaniu kabli idacych do sterwonika za wlacznikiem swiatla wszystko wraca do normy ale kierownica oczywiscie nie dziala, kabel do komputera sutuacji nie zmienia... mial ktos taki problem?

btw. Oczywiscie przegladnalem caly watek i troche googla, widzialem ze juz kiedys ktos mial podobny problem ale niestety bez jasnego wytlumaczenia co bylo zle...Z gory dzieki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 14 maja 2014, 22:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Sprawdz kolory kabli w które wpinałeś się przy włączniku świateł. Oba kable są w jednej kostce (ta duża kostka po rozebraniu są dwie kostki. Jutro ci powiem dokładnie o które piny chodzi. Sprawdź też podłączenie do sterownika. Były dwie wersje sterowników czy kostek. Ps zrób test zegarów i zobacz czy zaświeci się kontrolka tempomatu.

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 15 maja 2014, 11:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 325 CI
Kod silnika: M54B25
Sprawdzone wsyztko 5 razy, piny to 21 i 27 wiec jest ok. dodatkowo sprawdzilem miernikiem napiecie na kabelkach ktore poprowadzilem z sterownika swiatel do zielonej kostki i jest ok. Kabel z pinu 27 ktory idzie do pinu 10 kostki jest ladne stale napiecie takie same jak na zasialniu z aku (bo to tylko zasilanie z bezpiecznika 9) na kablu z Pinu 21 napiecie (co idzie do pinu 9 w zielonej kostce) co jakis czas skacze z wartosci 13,2V na mniejsze wiec oznacza to ze jakies dane binarne sa przesylane przez K-BUS. Polaczenia do kiery sa na 100% dobre. Teraz podejrzewam jedynie dwie mozliwoisci:

1) Multifunkcja na kierze jest wadliwa
2) Mimo ze zostal uzyty oryginalny kabel z multifuncji do kierownicy trzeba zamienic PINy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 15 maja 2014, 22:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 325 CI
Kod silnika: M54B25
Problem rozwiazany... prawdopodbnie to winna samej multifunkcji a wlasciwie zamienionych pinow albo innej wesji klawiszow (ciezko powiedziec). Zamienilem miejscami w zielonej kostce kable ktore ide do komputera (DDE) i do pinu 21 w sterowniku swiatel (K-Bus) i zadziala. Dla mnie dziala wiec taka konfiguracja w zielonej kostce:
Pin 21 (K-Bus) ---> Pin 8 w zielonej kostce
Pin 27 (Power R9) -----> Pin 10 w zielonej kostce
Komputer (Do tempomatu) -----> Pin 9 w zielonej kostce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 15 maja 2014, 23:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
O bardzo dziwne. Może jest różnica zależna od roku produkcji? My mieliśmy chyba z polifta a wkładaliśmy do przedlifta. Albo ktoś zamienił piny w kostce?

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 maja 2014, 09:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46 325 CI
Kod silnika: M54B25
Przyszlo mi to do glowy, bo na jakims angielskim forum jeden gosc mial bardzo podobny problem... pewnie wina samej multifuncji. Niemniej jednak, jesli komus bedzie wariowac elektronika a szczegolnie migacze po prawidlowym podlaczeniu multifunkcji warto pozmieniac piny w zielonej kostce, moze zadziala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL