BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 22:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 maja 2014, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
rozumiem , że jak nie mam tempomatu (m57, polift, 2002r) a mam multifunkcyją w standardzie z działającą klawiszologią to ciągne przewód z PIN 8 z kierowncy do komory silnika i wtykam w PIN 27 i powinno śmigać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 maja 2014, 12:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ogólnie tak, jeżeli ten przewód nie jest jeszcze podciągnięty. Zaświeca Ci się kontrolka od tempomatu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 maja 2014, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
tak, kontrolka tempomatu się świeci. Po VINie brak w wyposażęniu tempomatu, brak czujnika sprzęgła.

Edit:
pod kierownicą jest zielona wtyczka, Pin nr 8 jest zajety niebiesko-czarnym przewodem.
o co tutaj chodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 maja 2014, 00:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Przecież każde E46 miało tempomat, tyle że nie każde miało aktywowany... :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 maja 2014, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
tempomatu się nie aktywuje i nie każde e46 miało tempomat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 maja 2014, 11:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: z4
Kod silnika: ---
Cytuj:
Przyszlo mi to do glowy, bo na jakims angielskim forum jeden gosc mial bardzo podobny problem... pewnie wina samej multifuncji. Niemniej jednak, jesli komus bedzie wariowac elektronika a szczegolnie migacze po prawidlowym podlaczeniu multifunkcji warto pozmieniac piny w zielonej kostce, moze zadziala


Niestety w moim przypadku pozmienianie pinów nic nie pomogło.Posprawdzam jeszcze trochę po internecie i może znajdę odpowiedź.Jeśli coś znajdę tu tutaj też napiszę.

_________________
YACO MOTORSPORT - serwis samochodowy we Wrocławiu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 maja 2014, 14:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Siemka. Kupiłam sobie kilka dni temu bmw e46 model 320d 150 km, niestety brak kierownicy multifunkcyjnej. Moje autko ma trójramienna kierownice i jest z 2004 roku. Rozumiem że bez lutowania i dokładania kabelków nie da rady wsadzić tylko przycisków ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 maja 2014, 15:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Karola25 napisał(a):
Siemka. Kupiłam sobie kilka dni temu bmw e46 model 320d 150 km, niestety brak kierownicy multifunkcyjnej. Moje autko ma trójramienna kierownice i jest z 2004 roku. Rozumiem że bez lutowania i dokładania kabelków nie da rady wsadzić tylko przycisków ?


nie

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 maja 2014, 13:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Rzeszów/ Brzozów
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130731
Funf napisał(a):
Cytuj:
Przyszlo mi to do glowy, bo na jakims angielskim forum jeden gosc mial bardzo podobny problem... pewnie wina samej multifuncji. Niemniej jednak, jesli komus bedzie wariowac elektronika a szczegolnie migacze po prawidlowym podlaczeniu multifunkcji warto pozmieniac piny w zielonej kostce, moze zadziala


Niestety w moim przypadku pozmienianie pinów nic nie pomogło.Posprawdzam jeszcze trochę po internecie i może znajdę odpowiedź.Jeśli coś znajdę tu tutaj też napiszę.

U mnie był problem z wariującymi kierunkami, zegarami itp rzeczami, wszystko było dobrze podpięte wg opisu Rogera ale wpinając wtyki w kostkę od kierownicy jedna żyła przewodu wystawała gdzieś bokiem i stykała się z innym kablem co robiło zwarcie i te wszystkie problemy. Zmieniłem wtyki na takie jak w oryginale gdzie nie miało prawo nic wychodzić bokiem i problem od razu znikł. W takich przypadkach jak wariujące kontrolki na zegarach i nie działający tempomat to albo walnięta kiera albo zwarcie gdzieś na przewodach

_________________
Srebrna E46 (obecna)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130731
Czarna E46 (eks)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=83211
I biała strzała
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=83235


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 czerwca 2014, 07:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
cz jak mam M52 i prawdopodobnie nie mam tempomatu to muszę wraz ciągnąć kabel do komory silnika, czy wystarczy jak się pod moduł świateł podłączę?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 czerwca 2014, 08:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Sylwek_ch, Jak się podłączysz tylko pod moduł świateł to będzie tylko obsługa radia / tel. jeśli zainstalujesz.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 22 czerwca 2014, 21:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Witam,

Czy przerabiał ktoś wymianę zwykłej kierownicy na multifunkcję w BMW 1 e87..? Zabieg wygląda podobie jak w e46?

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 22 czerwca 2014, 23:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
W e 90/87 itp zabieg jest o tyle prostszy że multifunkcję i manetkę tempomatu w kładasz bez ciągnięcia przewodów. Czasem nawet nie trzeba kodowsć. Przy manetce trzeba wymienić dolną osłonę kolumny kierownicy lub wyciąć w niej miejsce na przełącznik.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 23 czerwca 2014, 09:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Roger-Nysa napisał(a):
W e 90/87 itp zabieg jest o tyle prostszy że multifunkcję i manetkę tempomatu w kładasz bez ciągnięcia przewodów. Czasem nawet nie trzeba kodowsć. Przy manetce trzeba wymienić dolną osłonę kolumny kierownicy lub wyciąć w niej miejsce na przełącznik.
Pozdrawiam Krzysiek


Czyli kupuję kierownicę z multifunkcją demontuje starą zakładam nową, wpinam kostkę od przycisków funkcyjnych do istniejącego gniazda w aucie i działa? możliwe że nawet bez kodowania? Tempomat mam więc tu problemu nie ma.

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 23 czerwca 2014, 13:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
karamba_5, dokładnie tak jak napisałeś :super: :hurra: :hurra: :hurra:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 23 czerwca 2014, 14:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Roger-Nysa napisał(a):
karamba_5, dokładnie tak jak napisałeś :super: :hurra: :hurra: :hurra:


Roger-Nysa dzięki wielkie za pomoc :padam: :piwo:

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 czerwca 2014, 15:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Witam
Wymieniłem kierownice na trójramienną multifukcyjną wszystko działa (tempomat, radio) tylko mam problem z błędem poduszki powietrznej :zly:
Wcześniej miałem 1 nabojową a teraz mam dwunabojową. Jest jakiś sposób żeby uporać się z tym błędem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 czerwca 2014, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
Soldier napisał(a):
Wcześniej miałem 1 nabojową a teraz mam dwunabojową. Jest jakiś sposób żeby uporać się z tym błędem?


ja bym nie ryzykował takiej zamiany bo przy wybuchu może to się różnie zachować

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 10 lipca 2014, 20:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Roger-Nysa napisał(a):
W e 90/87 itp zabieg jest o tyle prostszy że multifunkcję i manetkę tempomatu w kładasz bez ciągnięcia przewodów. Czasem nawet nie trzeba kodowsć. Przy manetce trzeba wymienić dolną osłonę kolumny kierownicy lub wyciąć w niej miejsce na przełącznik.
Pozdrawiam Krzysiek


No i d....a :( udało mi się kupić ładną kierownicę z multifunkcją i wypustkami :hyhy: dzisiaj zabrałem się za wymiane zgodnie z planem i.........? Po pierwsze kostka od poduszek w nowej kierownicy była delikatnie inna niż w starej kierownicy więc przełożyłem ze starej i ok, z multifunkcją sprawa ma się inaczej gniazdo na wpięcie kostki od multi jest, wizualnie wtyczka pasuje ale w gnieździe nie ma pinów więc wpięcie kostki od funkcji w gniazdo nie ożywiło przycisków w kierze :mur: Wyczytałem na innych forach, że potrzebna jest w takim przypadku taśma - zwijak - pająk z pinami. OK ale czy trzeba dodatkowo ciągnąć wiązkę? Przerabiał ktoś taki przypadek..?

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 lipca 2014, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Witam wszystkich!

Od miesiaca walcze z tempomatem w swojej bemie. Mam silnik m47n czyli e46 po lifcie. Dokupilem sobie do swojej kierownicy przyciski multifunkcji. Zamontowalem w kierownicy podlaczylem przewody tak jak powinny byc. Sterowanie radiem dziala, podswiatlanie tez, kontrolka od tempomatu sie wlacza i to tyle, tempomat nie dziala. Podlaczylem pod INPA i sprawdzielm przyciski multifunkcji. Wszystkie przyciski dzialaja. Probowalem zdiagnozowac sam tempomat ale wyskakuje mi komunikat IFH-0009 NOT RESPONSE CONTROLUNIT. Program will be stopped. Notice: Rover crusie control must be turned ON for diagnosis!!!

Wkoncu wpadlem na pomysl zobaczyc czujnik pedalu sprzegla aczkolwiek nie widze tam zadnych kabli zeby byly podlaczone. Podrzucam zdjecia jak to wyglada. Wydaje mi sie ze ten czujnik jest po lewej stronie tego wysprzeglika ale sie nie orientuje dokladnie. Nie wiem gdzie w ogole powinny byc przewody od tego czujnika bo nigdzie ich tam nie widze. Powiem szczerze ze wkoncu zwatpilem czy w tej wersji mam tempomat. Jak ktos sie orientuje o co tutaj chodzi to bede naprawde bardzo wdzieczny.

http://zapodaj.net/f4e9972d15cdc.jpg.html

http://zapodaj.net/51af9c992c594.jpg.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL