BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 08:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 12:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 270
Moje BMW: E46, F30, F25, E70
Witam.
Ja mam troche inny problem. Rok temu nawet przy -30 moja bunia palila na dotyk.
Jedyne co zrobilem przed tegoroczna zima to wywalenie klapek z kolektora. A w tym roku przy -10 betka ledwo pali - kaszle kaszle, az po dluzszym katowaniu zapali. Filtr paliwa wczoraj wymienilem, swiece tez nie sa jakies stare - maja niecale 2 lata.

Czy to mozliwe, ze to moze miec cos wspolnego z wyciagnieciem tych klapek?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 13:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Usunięcie klapek nie ma nic wspólnego z odpalaniem.
Za utrudniony rozruch odpowiada układ paliwowy, ewentualnie jakiś czujnik. Przyczyną może być też słaby akumulator.
Najlepiej zrobić diagnostykę i wtedy wyjdzie co jest nie tak.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 270
Moje BMW: E46, F30, F25, E70
piotrek200411 napisał(a):
Usunięcie klapek nie ma nic wspólnego z odpalaniem.
Za utrudniony rozruch odpowiada układ paliwowy, ewentualnie jakiś czujnik. Przyczyną może być też słaby akumulator.
Najlepiej zrobić diagnostykę i wtedy wyjdzie co jest nie tak.

Dzieki za szybka odpowiedz. Wolalem sie upewnic. Juz sie nocami chore teorie mi rodzily, ze np. doloty sa caly czas otwarte przez brak klapek i mrozne powietrze duzo latwiej sie dostaje do srodka i cos tam zamarza :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 15:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E30
Kod silnika: S50B32
bania88 napisał(a):
Witam.
Ja mam troche inny problem. Rok temu nawet przy -30 moja bunia palila na dotyk.
Jedyne co zrobilem przed tegoroczna zima to wywalenie klapek z kolektora. A w tym roku przy -10 betka ledwo pali - kaszle kaszle, az po dluzszym katowaniu zapali. Filtr paliwa wczoraj wymienilem, swiece tez nie sa jakies stare - maja niecale 2 lata.

Czy to mozliwe, ze to moze miec cos wspolnego z wyciagnieciem tych klapek?


mozesz miec walniety sterownik swiec zarowych

_________________
Street Racer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 17:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: E60 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E60 525d M57 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135186
E30 318 Cabrio

Było: E46 318i N42B20
Ja w swoim E60 525d również usunąłem klpaki z kolektora około tygodnia temu. Zaślepiłem otwory przy pomocy specjalnych elementów z allegro http://allegro.pl/zaslepki-zaslepka-kol ... 91064.html . Razem z usunięciem klapek wymieniłem też wszystkie 6 świec żarowych oraz ich sterownik.

Nie zauważyłem zmian w pracy silnika po usunięciu klapek, ale bardzo wyraźnie wzrosło spalanie pokazywane przez komputer(zarówno chwilowe jak i średnie). Wydaje mi się, że różnica w spalaniu wynosi około 1.5-2.0l w każdym zakresie obrotów.

Zatankowałem samochód pod korek i zamierzam przejechać około 400km-500km żeby sprawdzić realne spalanie(przed wyjęciem klapek w takim samym teście różnica między komputerem a realnym spalaniem wynosiła około 0.2l).

Zastanawiam się, czy wyjęcie klapek(ew. zły montaż kolektora?) może mieć wpływ na zwiększenie spalania pokazywanego przez BC? Nie robiłem tego sam tylko w dość znanym warsztacie który specjalizuje się w BMW i autach VAG'a. Jeżeli to tylko błędne wskazania komputera to pół biedy, ale jeżeli samochód rzeczywiście pali o 2l wiecej to trochę kiepsko :kwasny: .

Macie jakiś pomysł co mogło się stać i jak można to zdiagnozować? Realne wyniki spalania będę znał za kilka dni, chcę przejechać dłuższy odcinek aby pomiar był dokładniejszy.

_________________
E60 525d 177ps 400Nm ----> 233ps 524Nm by TCPerformance

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 23:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Klapki nie maja wpływu na spalanie, sprawdzałeś czy podłączyli Ci EGR ? jeśli nie to może wzrosnąć wtedy by się zgadzało. Ewentualnie sprawdź spalanie przy tankowaniu, może tylko komputer przekłamuje.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 15:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
BMW 335d wymiana klapek oraz przewodow podcisnieniowych... teraz spie spokojnie i nie widze zadnych sprakow mocy i tych innych rzeczy o ktorych pisza w necie :)
Dzieki Roger :hurra:

Obrazek
Obrazek

_________________
Zauwazyliscie Ze Kazdy Jadacy Wolniej Od Nas To Palant , a Szybciej Szaleniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 00:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Podziwiam ludzi którzy robią takie operacje nie zaślepiając otworów w głowicy po ściągnięciu kolektora :wstyd:


ja dla odmiany rozebralem przed wczoraj 3.0d po wessaniu klapki i tłok wraz z głowicą wyglądają jak by je z karabinu postrzelali w dodatku kawałek ośki poleciał dalej i zatrzymał się w turbinie :]

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 02:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Leo, nie wiedziałem że babrzesz się też w dieslach :hyhy:

Co do otworów w głowicy to raczej nie ma co tam wpaść, trzeba uważać i tyle.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Leo napisał(a):
ja dla odmiany rozebralem przed wczoraj 3.0d po wessaniu klapki i tłok wraz z głowicą wyglądają jak by je z karabinu postrzelali w dodatku kawałek ośki poleciał dalej i zatrzymał się w turbinie :]


Wrzuć może fotki, bo wszyscy niby wiedzą czym to grozi i jak czesto występuje, a jednak mało jest fotek z tej awarii a jak wiadomo zdjęcia przemawiają do nas bardziej niż to, że ktoś tam coś powiedział ;/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 15:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
babrze sie we wszystkim co ma smiglo na masce ;)

Oj kolego nie jeden byl taki madry a pozniej brakowalo podkladki albo tulejki spod kolektora ktora przy sciaganiu wpadla do kanału ssacego...

Spoko jutro zrobie wam zdjecia jak nie zapomne i wrzuce ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 23:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
ja jestem w posiadaniu e60 530D od 3 tyg i co raz bardziej sie nad tym zastanawiam... jedyny problem to to, ze w Anglii nikt mi tego dobrze nie zrobi... laik da rade sam to rozebrac i poskladac?

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 00:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
blademan89, tak, nawet na waszym ebayu są zaślepki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 08:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
Leo napisał(a):
Podziwiam ludzi którzy robią takie operacje nie zaślepiając otworów w głowicy po ściągnięciu kolektora :wstyd:


ja dla odmiany rozebralem przed wczoraj 3.0d po wessaniu klapki i tłok wraz z głowicą wyglądają jak by je z karabinu postrzelali w dodatku kawałek ośki poleciał dalej i zatrzymał się w turbinie :]


przed skladaniem komory byly sprawdzone kamera.. :) nie bylo powodow do obaw :)

_________________
Zauwazyliscie Ze Kazdy Jadacy Wolniej Od Nas To Palant , a Szybciej Szaleniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 08:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
blademan89 napisał(a):
ja jestem w posiadaniu e60 530D od 3 tyg i co raz bardziej sie nad tym zastanawiam... jedyny problem to to, ze w Anglii nikt mi tego dobrze nie zrobi... laik da rade sam to rozebrac i poskladac?


zabieg jest dosc prosty, jedynie sporo krecenia srubek ;) , wyciagniecie klapek tez nie jest jakims wielka filozofia ;)
Ja mam przebieg 80K mil i zdecydowalem sie na wyciagniecie by spac spokojnie... ;)

_________________
Zauwazyliscie Ze Kazdy Jadacy Wolniej Od Nas To Palant , a Szybciej Szaleniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 433
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Garaż: Jest:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151632

byłe e46 Touring:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118988

byłe e91:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135344
operacje mam zaplanowana na sobote/niedziele.. zobaczymy jak wyjdzie z czasem. mam nadzieje ze jakos pojdzie i nie bedzie zbyt duzo powikłań..

w planie przegwintowanie otworu po tulejce i wkrecenie srubki M6 na kluczyk 8 z klejem do gwintow.
powinno trzymac bez problemu. w razie czego mysle o podklejeniu łepka śruby klejem dwuskladnikowym ;)

egr przy okazji wymyje dobrze bo pewnie troche syfu sie zebralo. wezyki od podcisnienia wymieniac tez od razu ? wszystko wyglada na igle wiec nie wiem czy jest taka potrzeba. w razie czego gdzie to kupic moze ktos wie .. ? bo w serwisie to raczej nie ma sensu.. moge sie mylic :)

nie kupuje zaslepek bo moze sie okazac ze klapek juz nie ma a potem oddawanie tego i problemy z alledrogo...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 10:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
Seba320 napisał(a):
wezyki od podcisnienia wymieniac tez od razu ? wszystko wyglada na igle wiec nie wiem czy jest taka potrzeba. w razie czego gdzie to kupic moze ktos wie .. ? bo w serwisie to raczej nie ma sensu..


Hej. Ja kupowalem wezyki w serwisie.. drogie dosc sa ale wiem ze mam spokoj na kolejne pare lat.. u mnie weze byly slabe juz nad turbinami wiec te kolorowe wymienilem.. reszte zostawilem stara bo po przegladnieciu mbyly ladne i nie spekane ani nic w tym stylu...

Co do twoich klapek ja bym wolal zalozyc zaslepki niz robic kombinacje klejow itp. koszt nie jest wielki a pewne ze zadziala ;) i maja nowe uszczelki :)

Zmienialem tez uszczelki z kolektora na nowe.. kupowalem tez w serwisie.

_________________
Zauwazyliscie Ze Kazdy Jadacy Wolniej Od Nas To Palant , a Szybciej Szaleniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 13:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Jutro będzie u mnie nowy kolektor, i mam pytanie. Bo przeglądając konkurencyjne forum a konkretnie temat odnośnie kolektorów w E60. Ktoś napisał aby dokręcać śruby momentem M6 - 10 Nm, M7 - 15Nm, M8 - 22Nm. Rozmawiając tu na forum ROGER-NYSA pisał że jest to 10Nm. A TIS online niestety został usunięty na prośbę BMW. Do tego zrobię adaptacje sondy i przepływomierza. Napiszę oczywiście moje odczucia po założeniu, bo ostanie 5 mies. jeździłem bez klapek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 10:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Czas na podsumowanie po wymianie na nowy kolektor. Wszystko się poprawiło. Dodam, iż przy starym kolektorze miałem błąd klapek, po zdemontowaniu też występował. Jak go odszukam to napiszę. Śruby dokręcone na 10Nm

1. Reakcja na gaz (wcześniej miałem zdławienie poniżej 2 tys obr i szarpnięcie przy zmianie biegów i dodaniu gazu)
2. Cichsza praca silnika (kilka razy jak się zatrzymałem na światłach to myślałem że silnik nie pracuje)
3. Ciągnie równo od samego dołu brak jakichkolwiek dołków
4. Ładniejszy zapach spalin :P
5. Zrywniejszy i mocniejszy
6. Na pewno spadło tez nieznacznie spalanie, choć po złożeniu jak jeździłem to trochę przyciskałem wiec zobaczymy po dłuższym użytkowaniu.
7. Efekt szarpnięcia przy gaszeniu zmalał o jakieś 70% :)

Kilka fotek ale niestety z kom.


Silnik
Obrazek
Nowy kolektor
Obrazek
Stary kolektor
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL