BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 433
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Garaż: Jest:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151632

byłe e46 Touring:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118988

byłe e91:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135344
na wstepie przepraszam za jakos fotki.. robilem z wyswietlacza od kamerki takiej do szpernia..

przed operacja stwierdzilem ze warto zajrzec bo moze wcale nie trzeba bedzie rozbierac..

no i zobaczylem cos takiego..

Obrazek

wyglada na wkrecona srubke zamiast tego bolca od klapki czy mi sie tylko wydaje ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: WLKP
witam :)

czy może mi ktoś powiedzieć czy w modelu BMW E91 330xd z 2006 roku znajdują się klapki (chyba tak) i czy trzeba z nimi coś robić czy zostało to już poprawione ? Przebieg to 180 tys km

z góry dziękuję za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 11:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
U Ciebie kolego klapki się juz nie urywały za to ciekły z osiek i spod uszczelek klapek. Ty masz inną budowe klapki bo masz ją w dodatkowej obudowie. Problem jest taki ze kolektory w tym miejscu ciekną bardzo szybko i średnio oplaca sie wydawac 2k zl na nowy jak i tak za rok bedzie ciekł, jak ciecze to rozpuszcza wąż wodny pod kolektorem i zasyfia zaworek od EGRu któy przestaje po czasie pracować.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 stycznia 2013, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
ello wszystkim w piątek z serca mojego turasa osunęliśmy z druhem klapki :ok: operacja przeszła szybko i bez komplikacji czas trwania we dwójkę to okl 3h czyszczenie i takie tam,ale moim zdaniem po usunięciu jest różnica w dolnym zakresie pracy silnika,czyli auto nie wyrywa do przodu jak przed zabiegiem,(może jeszcze kwestia przewodów podciśnienia w niektórych miejscach tragedia wymiana jak najszybciej)bo do 40-50km/h ma żółwie tempo,później czyli od 50km/h w górę całkiem całkiem.U mnie klapki były mocowane na śrubkach(niektórzy pisali że nity) więc spiłowaliśmy końce bo nie odkręciły by się (zakuty koniec gwintu) po wykręceniu blaszek ośki trafiły na swoje miejsce,chciałem mieć alternatywę ewentualnego powrotu(łatwiej było kupić zaślepki ale nie wiedziałem jaka ma być ich średnica), a żeby owe ośki nie miały możliwości podnoszenia się z właściwego dla nich położenia zostały podłożone podkładki na bolce sterujące tymi nieszczęsnymi klapkami.Mój kolega stwierdził że polak potrafi zrobił by ten patent lepiej,nie mając nawet do czynienia z takim problemem w innych silnikach, gdyby była inna budowa klapek,a nawet inny profil samych blaszek i ogólnie cały ich montaż nie było by tego problemu.One urywają się jak występują jakieś anomalia w silniku(jak pisał Roger np.przeładowanie turbo)nagar też robi swoje i ten nieszczęsny luz(bo jak pisałem śrubki nie odkręciły by się samoczynnie tak aby uwolnić blaszkę),otwory pod mocujące śrubki w blaszkach są niestety większe niż średnica śrubki,a że są tylko dwie blaszka z czasem dostaje luzu,wyrabia śrubki po czym ścina łebek i problem! :szok: Dziwie się że BMW przy takiej technice w wybijaniu kształtek z blach zrobiło taką tandete :mur: ale coś się musi psuć żeby klient,nabywca miał wrócić i zostawić kilka tysięcy :wstyd: gdyby same ośki były okrągłe nie splanowane pod blaszkę same w sobie były by wytrzymalsze(pierwszy plus),a blaszka dostosowana do ośki wyprofilowana tak,aby miała jeszcze dodatkowe swoje trzymanie(uszy) na ośce(drugi plus) i nawet przykręcona 3 śrubkami(trzeci plus) to nie było by tematu przy sprawnym przeczyszczonym po ustalonym przebiegu układzie itp.i takie klapki mogły by mieć miejsce nawet w nowszych kolektorach ssących a nie zastąpione cieknącymi układami itd.narażają na uszkodzenie silnika wcale nie tanie w naprawie.Tyle z mojej strony powodzenia w usuwaniu i poprawianiu wielkiego koncernu,śmieszne ale prawdziwe,takie jest moje zdanie.Pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 13 stycznia 2013, 16:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 542
Lokalizacja: K-K /München
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M572N
Leo napisał(a):
U Ciebie kolego klapki się juz nie urywały za to ciekły z osiek i spod uszczelek klapek. Ty masz inną budowe klapki bo masz ją w dodatkowej obudowie. Problem jest taki ze kolektory w tym miejscu ciekną bardzo szybko i średnio oplaca sie wydawac 2k zl na nowy jak i tak za rok bedzie ciekł, jak ciecze to rozpuszcza wąż wodny pod kolektorem i zasyfia zaworek od EGRu któy przestaje po czasie pracować.



Teraz pytanie czy da sie cos z ta nieszczelnoscia zrobic :/ czytalem ze da sie sa jakies zaslepki co sie nakreca w miejsce tego mechanizmu klapek,ale niech sie ktos wypowie jak to wyglada.
pozdro

_________________
Sprzedam moja e60.... - viewtopic.php?f=6&t=139031


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 54
Lokalizacja: Lubelskie [LJA]
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125145
Wczoraj zamowilem zestaw zaslepek do mojej buni. Przestudiowalem temat i teraz moge brac sie za wymiane.
Jedyne co mnie martwi to ze po zamontowaniu zaslepek zamiast klapek - przy gaszeniu bedzie bardziej telepało silnikiem :( - czy bedzie to mialo zgubny wpływ na koło pasowe, dwumas i poduszki silnika ( czy moze nie ma ci sie tym martwic tak bardzo ) ?

_________________
Obrazek
|BMW E46 320D 150km | 330Nm | Silnik M47 | Manual 6|
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 17:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
Cinek_END, ja jeżdżę już prawie 3 rok bez tego i nic sie u mnie nie dzieje. Nic nie telepie, nie ma sie co martwić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 54
Lokalizacja: Lubelskie [LJA]
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125145
A no to good ;] uspokoiles mnie

_________________
Obrazek
|BMW E46 320D 150km | 330Nm | Silnik M47 | Manual 6|
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 17:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 433
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Garaż: Jest:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151632

byłe e46 Touring:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118988

byłe e91:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135344
zanim cokolwiek sie zamowi lepiej sprawdzic czy klapki w ogole sa tam gdzie byc powinny.. kolo EGRa jak sie dobrze oko wsadzi to widac jedna.. a jak sie go wykreci to w ogole mozna dotkac.. ja sie szykowalem do zabiegu ale najpierw wzialem sie za czyszczenie EGR i wymiane wezykow.. klapek juz nie bylo.. srubki wlozone :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 54
Lokalizacja: Lubelskie [LJA]
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125145
Seba320 napisał(a):
zanim cokolwiek sie zamowi lepiej sprawdzic czy klapki w ogole sa tam gdzie byc powinny.. kolo EGRa jak sie dobrze oko wsadzi to widac jedna.. a jak sie go wykreci to w ogole mozna dotkac.. ja sie szykowalem do zabiegu ale najpierw wzialem sie za czyszczenie EGR i wymiane wezykow.. klapek juz nie bylo.. srubki wlozone :)

a jakie wezyki wymieniales ?

_________________
Obrazek
|BMW E46 320D 150km | 330Nm | Silnik M47 | Manual 6|
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 433
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Garaż: Jest:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151632

byłe e46 Touring:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118988

byłe e91:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135344
od EGR'a i od żaluzji na chlodnicy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 10:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
siema, jestem świeżo po wywaleniu klapek

pacjent, e46 330d m57n 04', autko po kilku modach, o dziwo dotychczas bez tego upgrad'u :kwasny:
kolektor wymagał czyszczenia, metalowe klapki na pierwszy rzut oka w stanie super, jedynie troszkę mokro przy ośce klapek, po wyciągnięciu klapek luz na łączeniu ośki z obudową ewidentny, założyłem zaślepki 22mm z alledrogo sprzedający "piterso1" z raszyna.
Pasują idealnie, weszły z lekkim oporem, nie trzeba było zakładać oryginalnych uszczelek na zaślepki jak ktoś pisał w tym wątku.

Po pierwszych jazdach mogę napisać, że autko ciągnie w niskim zakresie jak przed wywaleniem klapek, gaszenie silnika bez zauważalnych różnic, spalanie wg komputera pokładowego bez specjalnych zmian, jak więcej km zrobię porównam dokładnie.

Po przestudiowaniu wątku wnioskuje, że problem słabszego dołu może dotykać m57n od 05' z nowszym kolektorem czytaj z średnicą zaślepek 33mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 stycznia 2013, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Silnik N47D20A 320D 2008r. Przelot ~190kkm. Ogólnie to muszę wymienić świece żarowe... Ale od razu, jak muszę kolektor ściągać, to i z klapkami zrobię porządek. Tylko nie wiem, które zaślepki muszę kupić, żeby nie robić dwa razy. Na allegro są 22mm i 33mm. Niby poprawione Po 2004r są 33mm. Ale jak czytam te opisy nawet co do tych 33mm zaślepek, to były one w autach po 2004, ale np. M47D20Tu2, silnik 163KM. Ja mam ten nowszy 177KM. Czy ktoś wie, które klapki potrzebuję?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 stycznia 2013, 23:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
jarek_135 napisał(a):
Silnik N47D20A 320D 2008r. Przelot ~190kkm. Ogólnie to muszę wymienić świece żarowe... Ale od razu, jak muszę kolektor ściągać, to i z klapkami zrobię porządek. Tylko nie wiem, które zaślepki muszę kupić, żeby nie robić dwa razy. Na allegro są 22mm i 33mm. Niby poprawione Po 2004r są 33mm. Ale jak czytam te opisy nawet co do tych 33mm zaślepek, to były one w autach po 2004, ale np. M47D20Tu2, silnik 163KM. Ja mam ten nowszy 177KM. Czy ktoś wie, które klapki potrzebuję?



a ty kolego nie masz przypadkiem kolektora w ksztalcie trabki? Wydaje mi się że takowy właśnie masz a do niego nie założysz takich zaślepek bo jest on zupełnie inaczej zbudowany....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 stycznia 2013, 23:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
kriskros napisał(a):
Leo napisał(a):
U Ciebie kolego klapki się juz nie urywały za to ciekły z osiek i spod uszczelek klapek. Ty masz inną budowe klapki bo masz ją w dodatkowej obudowie. Problem jest taki ze kolektory w tym miejscu ciekną bardzo szybko i średnio oplaca sie wydawac 2k zl na nowy jak i tak za rok bedzie ciekł, jak ciecze to rozpuszcza wąż wodny pod kolektorem i zasyfia zaworek od EGRu któy przestaje po czasie pracować.



Teraz pytanie czy da sie cos z ta nieszczelnoscia zrobic :/ czytalem ze da sie sa jakies zaslepki co sie nakreca w miejsce tego mechanizmu klapek,ale niech sie ktos wypowie jak to wyglada.
pozdro



z nieszczelnoscia sie da, sa 2 sposoby albo z klapek wywalic oski i dac sylikon albo zaslepki (te duże)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 07:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Leo napisał(a):
jarek_135 napisał(a):
Silnik N47D20A 320D 2008r. Przelot ~190kkm. Ogólnie to muszę wymienić świece żarowe... Ale od razu, jak muszę kolektor ściągać, to i z klapkami zrobię porządek. Tylko nie wiem, które zaślepki muszę kupić, żeby nie robić dwa razy. Na allegro są 22mm i 33mm. Niby poprawione Po 2004r są 33mm. Ale jak czytam te opisy nawet co do tych 33mm zaślepek, to były one w autach po 2004, ale np. M47D20Tu2, silnik 163KM. Ja mam ten nowszy 177KM. Czy ktoś wie, które klapki potrzebuję?



a ty kolego nie masz przypadkiem kolektora w kształcie trąbki? Wydaje mi się że takowy właśnie masz a do niego nie założysz takich zaślepek bo jest on zupełnie inaczej zbudowany....


Ja mam taki kolektor:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU51&mospid=50501&btnr=11_4101&hg=11&fg=40
Jeśli jest tak, jak piszesz, to mnie mocno posmuciłeś. Najwyżej zdejmę kolektor, zrobię świece, a klapki na drugi raz, jak już będę wiedział, co mi do nich będzie potrzebne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 10:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
W tym kolektorze nie wyrzucisz klapek, tzn pewnie się da ale nikt teog jeszcze nie doktoryzował. Ja mając ten kolektor w ręce zauważyłem ze przy przebiegu ok 120 tys ostatnia klapka byla strasznie luźna i wymieniliśmy kolektor na nowy. Nie było jeszcze przypadku żeby z tego kolektora wpadła klapka, ale nigdy nic nie wiadomo. W tym kolektorze klapki nie ciekną ani nic złego się z nimi nie dzieje.

Uważaj kolego ze świecami bo daje Ci 30% szans że je wykręcisz.... W tych silnikach świece nie idą i ukręcają się elektrody w głowicy (mówię to z doświadczenia). Nawet grzanie silnika a później świec nic nie da... Kiedyś sprawdzaliśmy w uszkodzonej głowicy to świeca nie chciała iść nawet jak się ją palnikiem grzało i różnymi ułatwiaczami do odkręcania psikało.... Jesli nie musisz nie tykaj świec....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Niestety, ale są przypadki uszkodzonego silnika spowodowane właśnie przez klapki w tym kolektorze od silnika N47... Jest choćby jeden na bmw-klub w e90.

A z tymi świecami to też mnie zmartwiłeś, jak nie świece, to sterownik, ale świeczki już zamówiłem. Auto pali, jeżdżę co dzień, ale szału nie ma. A sterownik od świec w tym aucie podpowiesz, gdzie szukać, albo gdzie znaleźć, od góry czy od dołu szukać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 stycznia 2013, 22:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 320d +
Kod silnika: N47
Garaż: Jest :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 79&start=0
Było :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=42401&start=0
Roger-Nysa,napisał mi że w silnikach N nie ruszamy klapek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 15:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Może ktoś jest zainteresowany kolektorem ssącym do M57N z e46 (sterowanie elektroniczne) z aluminiowym zaślepkami 33mm, stare klapki też mogę dorzucić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL