Witam, ostatnio postanowiłem do swoich E30-tek zamontować kolejny gadżet w postaci grzanych lusterek, lecz ori ciężko dorwać a jak już są to wiadomo za jakie pieniądze. Niektórzy przerabiają z e34, a ja na Allegro znalazłem maty grzewcze o rozmiarze 140x80 po 4,90zł szt, to chyba najtańsza alternatywa
więc zaczynamy od rozebrania lusterka, poprzez włożenie cienkiego płaskiego śrubokręta w dziurkę od spodu lusterka i przepchnięcie białego pierścienia trzymającego szkło z resztą obudowy, oraz wyciągamy za pomocą tego samego śrubokręcika wąski plastik który zasłania wiązkę w dolnej części obudowy
wyciągamy szkło i podgrzewamy chwilkę opalarką bądź suszarką do włosów
jak się plastik i szkło odpowiednio nagrzeje wpychamy mały płaski śrubokręt między szkło a czarną ramkę i powoli odklejamy delikatnie nagrzewając całość
po rozklejeniu obu części czas na usunięcie starego kleju, użyłem do tego jakiegoś rozpuszczalnika, szpachelki plastikowej i starej szmaty. Szmatę nasączamy rozpuszczalnikiem i wcieramy w klej po chwili szpachelką ściągamy klej ( trochę pracochłonne)
po dokładnym wyczyszczeniu starego kleju odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną i odrysowujemy miejsce gdzie będą podłączone konektory
ustawiamy piny zasilające dla lepszej estetyki i dostępu
i przyklejamy matę grzewczą do szkła lusterka
zakupione prze ze mnie maty miały niestety klej tylko z jednej strony i użyłem taśmy dwustronnej do przyklejenia szkła do czarnej ramki

kolejny etap to podłączenie kabelków, wiec musimy odkręcić cały mechanizm silnikowy, odkręcamy 4 śrubki
ori wersja podłączenia jest + na stałe po włączeniu zapłonu ja wybrałem podłączenie pod włącznik podgrzewanej tylnej szyby więc musiałem dodać jeden kabel, przelot wiązki w obudowie lusterka jest dość ciasny więc ułatwiłem sobie pryskając WD 40 na wiązkę i maksymalnie wyciągnąłem ją do początka izolacji wiązki (od spodu widać już osobne kable wychodzące z izolacji wiązki) gdzie zrobił się mały luzik żeby wcisnąć jeszcze jeden dodatkowy przewód
przewód z izolacją jest jeszcze zbyt gruby żeby go tam wepchnąć, więc odizolowałem spory kawałek żeby z łatwością przepchnąć kabel do środka lusterka


do brązowego przewodu w mechanizmie silnikowym wlutowujemy kawałek przewodu który będzie naszą masą
następnie znowu pryskamy smarowidłem w spray-u typu WD 40 na wiązkę i z całej siły wciągamy ja do wewnątrz lusterka i skręcamy mechanizm silnikowy
końcówki kabelków zarabiamy konektorami, dodatkowy lut nie zaszkodzi i osłonki dla lepszej estetyki i podłączamy oba kable do maty i wkładamy szkło do obudowy i zatrzaskujemy pierścień trzymający

Kolejny etap to rozebranie tapicerki drzwi i przepchanie kabelka przez drzwi do wewnątrz auta oraz przypięcie wiązki do drzwi, w lusterku jest pianka w miejscu wiązki więc swobodnie kabel można przepchnąć do wewnątrz, po ułożeniu wiązki kabelków w lusterku zakładamy zaślepkę.
układamy wiązkę, izolujemy i przypinamy opaskami,
(w miejscu gdzie przykręcone jest lusterko dałem trochę nadmiaru kabla jak zaistnieje kiedyś potrzeba demontażu lusterka i będzie możliwość wtedy założenie konektorów, teraz celowo ich nie zakładałem dla uniknięcia braku styku)
ściągamy gumową osłonę wiązki z drzwi i ze słupka wypinamy kostkę z drzwi za pomocą kombinerek, przeciągamy kabel, ja dla ułatwienia posłużyłem się twardym drutem
odkręcamy rączkę otwierania pokrywy silnika i osłonę głśonika
w kostce jest spory otwór gdzie można poprowadzić kabel w miejsce gdzie jest głośnik, za pomocą opasek i taśmy parcianej przypinamy nasz kabel do wiązek które są już poprowadzone pod deską i prowadzimy tak aż do włącznika grzanej tylnej szyby, wyciągamy z pulpitu włącznik i do czarnego kabelka wlutujemy króciutki kabel i zarabiamy na drugim końcu konektor, dla dodatkowego bezpieczeństwa założyłem gniazdko z 15W -wym bezpiecznikiem do bezpiecznika podpinamy dwa kabelki które będą sterowały naszym podgrzewaniem lusterek drugi kabel ciągniemy do drugiego lusterka w podobny sposób w odwrotnej kolejności,
