Witam
  krótki manual z wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Informacje czerpałem z różnych forum zagranicznych i naszych  oraz  informację z TIS BMW i dopiero robiłem to przy swoim aucie  
 link:  
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/34/35Jeśli poniżej  coś napisałem nie tak ,to proszę mnie poprawcie  

  .
Ja wymianę uszczelki robiłem na chłodnym silniku i w temp 20 st C. w ogrzanym wcześniej garażu rzecz jasna 

 .Niektórzy zalecają wymianę uszczelki właśnie przy zimnym silniku. 
No więc zaczynamy :
1) najpierw ściągamy kapsle z osłon i odkręcamy osłonę
 2)Później   ściągamy odpowietrznik 
 odkręcamy cewki (nakrętka na klucz lub nasadkę  10) , odkręcamy przewód masy przy 1 cylindrze od nastawnika vanos  ,wypinamy wtyczki z cewek i je wyjmujemy ,można je ponumerować ,żeby później nie było jakiś cyrków  

  ( nie wiem czy ma to jakiś sens ,ale zawsze lepiej jak się złoży  wszystko do stanu z przed rozbiórki  

  .
Przewody od cewek wypinamy z plastikowych prowadnic i odchylamy w stronę listwy wtryskiwaczy . Należy również zdjąć plastikową  obudowę od przewodów cewek .
Dla jasności zdjęcie poniżej:
 tu z otwartą obudową przewodów 
 Następnie wykręcamy świece i też można po wykręceniu ułożyć je w odpowiedniej kolejności ,  jak kto woli  
 Otwory po świecach ,można zatkać ,żeby do środka nie wpadły jakieś śrubki przy odkręcaniu 
  
 Poźniej odkręcamy śruby pokrywy .Jest ich jak się nie mylę 15 ,wszystkie na klucz "10" 
Najpierw je luzujemy ,a poźniej odkręcamy .  4 śruby  są przy gniazdach świec . 
 Czasem może się wykręcić też śruba-tulejka razem z śrubą wkrecaną do bloku silnika,uwaga na uszczelki śrub i podkładki ,żeby ich nie zgubić .
Po odkręceniu wszystkich śrub , należy podważyć czymś pokrywę i zdjąć ,a oczom ukażę się taki widok
 teraz możemy sprawdzić stan górnego napinacza ,wałków itp 
 następnie ściągamy uszczelkę z bloku silnika i gniazd świeć , czyścimy powierzchnię styku z starej uszczelki i silikonu uszczelniającego. 
I tu ujawnia się  pierwsza sporna teoria na temat stosowania silikonu wysokotemperaturowego  (wg. TIS bmw "Drei Bond 1209 sealing agent" ) . U mnie takowy był pod uszczelką w miejscach newralgicznych  .Na zdjęciu poniżej widać czarny nalot i 
oznaczony na niebiesko punkt do posmarowania :
 a tu z drugiej strony :
 wyczyszczona powierzchnia gotowa na przyjęcie silikonu REINZ w odpowiednie miejsca  i na to uszczelka . Na założoną  uszczelkę  można delikatnie posmarować olejem ,na wierzchnią część , bo pod spodnia stroną jest silikon ,także tam nie smarowałem  
 
 
 i dalej sama pokrywa ,czyścimy  i nakładamy na blok .
 
 
 teraz skręcamy wszysko  od  środka zaczynając na krzyż       
316  
524 
Najpierw delikatnie dokręcamy ,a później  dokręcamy na wyczucie ,albo momentem 
10 Nm.
 No i resztę skręcamy w odwrotnej kolejności do montażu    :bmw:  
świece , przewody ,cewki  obudowa itp.
 pozdrawiam   :bmw: