Witam.
Czasem zdarza się tak, że w naszych e46 szyba w drzwiach przednich, nie pracuje tak jak powinna. Przyczyną zacinania się szyby, jest często uszkodzony mechanizm podnoszenia szyby. W sklepach na ogół dostępny jest cały mechanizm, lecz jego wymiana jest na pewno trudniejsza niż wymiana samego ślizgu. Ślizgi są dostępne jako zestaw naprawczy:)
Ich uszkodzenie w moim przypadku polegało na tym, że uszkodzone zostało "gniazdo" w którym siedzie link, ta wyskoczyła i szyba nie była w żaden sposób połączona z linką która ją unosi lub opuszcza, przez co blokowała się.
Po lewej nowy ślizg, z wrysowanym miejscem gdzie zamocowana jest linka z tulejką. Po prawej uszkodzony ślizg.

Rozbieramy drzwi.
Sa dwie śruby w rączce, jedna pod przełącznikiem/zaślepką regulacji lusterek, i trzy pod górną listwą.

Mechanizm otwierania drzwi, od klamki, odpinamy poprzez odchylnie tego zaczepu widocznego w górnej części fotki, całość odskakuje i zdejmujemy boczek, po uprzednim odpięciu wszystkich wtyczek głośników itd. Wpięcie analogicznie.

Odklejamy wygłuszenie.
Następnie ustawaimy szybę w 1/3 jej otwarcia, tak żeby był dostęp do śrub trzymających szybę ze ślizgami

Luzujemy śruby na obydwu ślizgach i unosimy ręcznie szybę maksymalnie do góry zabezpieczając ja taśmą żeby nie opadła

Wyjęcie ślizgu z prowadnicy odbywa się poprzez odchylenie go, o 90* w głąb drzwi.
Założenie analogicznie, tyle że wcześniej musimy wcisnąć linkę

Tu jest miejsce, gdzie prowadnica siedzie w ślizgu (albo odwrotnie

)

Włożenie ślizgu przedstawiam na prostym artystycznym schemacie:

Na koniec szybę zsuwamy w dół, czerwone mocowania ze śrubą wsuwamy w ślizg, dokręcamy śruby i składamy drzwi
