Jako, że zalogowałem się niedawno na forum, a już kiedyś na forum BMW Klub Szczecin tworzyłem taki temat, wrzucam go też tutaj. Może się komuś przydać
Witam,
Dziś wymieniałem uszkodzoną linkę otwierania maski. W moim przypadku linka urwała się przy samym mechanizmie, a więc otwarcie mogło odbyć się za pomocą kombinerek. Po raz pierwszy rozbierałem swoje auto, a więc zastanawiałem się jak zdjąć lampy, jak grill itp i cała robota zajęła mi około 90minut. Myślę, że teraz wystarczyłoby 40min
Poniżej w punktach opiszę co trzeba zrobić.
1) Odkręcamy rączkę otwierania maski
2) Odkręcamy głośnik i plastikową obudowę/boczek za którą ukryty jest mechanizm otwierania maski
3) Odkręcamy 3 śrubki trzymające dolną osłonę kierownicy. 2 śrubki widać od razu bo są na linii oczu, a trzecia śrubka jest od dołu po prawej stronie. Zdejmując osłonę należy uważać, bo jest tam bodajże gong i należy odpiąć z niego kabelki.
4) Odkręcamy mechanizm maski - czerwone śrubki. Na zielono pokazana droga linki.
5) Bierzemy się za rozkręcanie pasa przedniego. Należy zdjąć światła i grill. Do wszystkiego będą potrzebne klucze nasadowe '8 i '10, oraz torksy/gwiazdki.
Poniżej przedstawiam co należy odkręcić.


Aby wykręcić 2 śrubki na końcach grilla, należy poluzować plastikowe nadkola, na 2 pierwszych śrubkach, patrząc od przodu auta. Tu przyda się klucz nasadowy na giętkiej przedłużce. Śruby odkręcamy od dołu grilla od strony nadkoli.
6) Na powyższych rysunkach widać jak idzie linka (zielona linia), oraz fioletową strzałką oznaczyłem kanał dla powietrza, który po wyjęciu świateł warto wyjąć, bo ułatwi nam dostęp do zamka. Przy składaniu należy pamiętać aby kanał wpiąć przed włożeniem świateł, bo później będzie trzeba jeszcze raz je wyjmować;)
7) Jeżeli mamy zdjęty pas przedni, wyjmujemy odkręcone oba zamki. Jeżeli linka między pierwszym a drugim zamkiem jest okej to jej nie ruszamy. Wyjmujemy końcówkę linki idącej z kabiny pasażerskiej. Nie jest to łatwe, trzeba się trochę posiłować

Jeżeli linka jest wyjęta z zamka, przechodzimy do wnętrza pojazdu. Aby wyjąć starą linkę wkładamy rękę w otwór od głośnika i wyjmujemy z przegrody gumowy ogranicznik tworzący z linką całość. Wciągamy ok 20cm linki do wnętrza ( tak aby końcówka przy błotniku nam nie zniknęła! Wycinamy gumowy ogranicznik, tak aby linka przeszła nam przez dziurę w grodzi. Do końcówki zerwanej linki doczepiamy nową linkę. Ja zrobiłem to na haczyk (wygiąłem stary pręt wkoło końcówki nowej linki) i obklejamy izolacją.
9) Teraz przydałaby się 2 osoba. Jak nie to robimy to bardzo delikatnie. Jak mamy 2 osoby to ta z przodu delikatnie przeciąga linkę, a my kontrolujemy jak idzie, możemy delikatnie pomagać lekko ją popychając. Jak będziecie robić to samemu to róbcie to po kawałku. Ogranicznik linki musi wejść w otwór w ściance grodziowej.

10) Teraz pozostaje nam tylko odczepić starą linkę od nowej i zamontować końcówkę linki w zamku.
11) Wkładamy zamki na miejsce (nie przykręcamy)
12) Przykręcamy pas przedni: grill, lampy (przed lewą lampą pamiętajmy o kanale powietrznym)
13) Skręcamy zamki i montujemy wszelkie osłony
14) We wnętrzu przykręcamy mechanizm i zakładamy wszelkie osłony
15) Cieszymy się działającym otwieraniem maski:)
WAŻNE!!! Linka w ASO kosztuje 98zł Jednak jest to tylko zamiennik i to badziewny:( Mechanizm jest plastikowy i wygina się przy wkręcaniu, odstając od szyny montażowej. Proponuję wymienić plastikowy mechanizm na oryginalny metalowy

Dla tych którzy tego nie zrobią czeka niespodzianka :597: Mianowicie ostatnia śrubka jaka Wam zostanie, czyli ta od plastikowej rączki za którą ciągniecie, nie pasuje do swojego plastikowego odpowiednika 8-O
Mam nadzieje, że komuś pomogę

i pamiętajcie, wszystko robicie na własną odpowiedzialność
