Cześć. W tym temacie opisze jak ja zmagałem się z blokowaniem EGR.
Mój silnik ma M57D30 184km z 2001r
Czytałem trochę na forum o tym jak blokować egr i jakie mogą być wady i zalety.
Zamówiłem w necie zaślepkę do blokowania
Mniej więcej takie coś:

Kosz z przesyłką jakieś 55 zł.
Przed zablokowaniem, zrobiłem parę pomiarów kontrolnych odnośnie spalania. Bo w podobnych tematach były konwersacje na temat czy spalanie rośnie, czy maleje i ogólnie nie było jakichś konkretnych wyników tylko takie tam filozofie.
Więc:
Trasa na której robiłem pomiary to: Radzyń Podlaski-> Międzyrzec Podlaski> Siedlce> Wwa, i do domu.
W jedną stronę to jest około 170km
Trasa wygląda tak:
Kod:
https://www.google.pl/maps/dir/Radzyń+Podlaski/''/''/Warszawa/@51.9772002,21.702978,9.5z/data=!4m22!4m21!1m5!1m1!1s0x4722192527703449:0x113e24307dac19c!2m2!1d22.6218532!2d51.7832025!1m3!2m2!1d21.7728639!2d52.1991837!1m3!2m2!1d21.4909208!2d52.2007619!1m5!1m1!1s0x471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!2m2!1d21.0122287!2d52.2296756!3e0
Na tej trasie zaznaczyłem dodatkowo 2 punkty tj.
A. Wjazd na A2 obwodnicę Mińska
B. Zjazd z A2 obwodnicy Mińska
Przed wyjazdem zatankowałem auto na full i zresetowałem obliczenia z OBC.
Wyniki z pomiarów średniego spalania:
Z Radzynia do Warszawy, bujanie po mieście i dojazd do miejsca noclegowego:
6.7L/100kmPodczas tej trasy, na odcinku A-B jechałem na tempomacie ze stałą prędkością 150km/h, tutaj średnie spalanie wyszło:
7.3L/100kmTrasa powrotna, z Warszawy do Radzynia
Na odcinku B-A jechałem w drodze powrotnej też na tempomacie, z prędkością 110km/h, na tym odcinku spalanie wyniosło
5.6L/100kmA spalanie z całej wycieczki, czyli Radzyń>Wawa>Radzyń wyniosło
6.4L/100kmW tej chwili planuje wykonanie bliźniaczych pomiarów na tej samej trasie w podobnych warunkach tylko że z zblokowanym egr. Pomiarami się podzielę.
A teraz trochę o tym jak zablokować egr:
Ogólnie, mi to zajęło ponad 2h i do dyspozycji miałem całą szafę narzędzi, czasem było potrzebna druga osoba do pomocy... dla mnie nie było to łatwe.
1. Przede wszystkim silnik musi być zimny

2. Zdejmujemy ten dolot powietrza do filtra i osłonę silnika, dosłownie parę śrubek na torx.
3. W moim aucie nie ma chłodniczki egr...
4. Będziemy musieli odnaleźć przewód egru.
Schemat dla mojej sytuacji jest taki:
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EL91-EUR-10-2001-E46-BMW-330d&diagId=11_27405. Wstępnie luzujemy opaskę oznaczoną 5 i śrubę oznaczoną na schemacie nr 2
6. Teraz musimy odłączyć plastikowy przewód powietrza. Jest zaznaczony
Tutaj tutaj między turbiną a elementem 3. Trzyma się on na dwie plastikowe śrubki.
7. Teraz już mamy dostęp do miejsca, które nas najbardziej interesuje.
8. Odkręcamy 2 śrubki. U mnie nie było żadnego problemu z odkręceniem, a bałem się że może zapieczone będzie.
9. Teraz ja miałem największy problem. Jak złożyć pakiet z przesyłki?
Ja zrobiłem to tak: Front kolektora, uszczelka z zestawu, blokada z zestawu, uchwyt rury egr, osłona kolektora, podkładki z zestawu.
Nie wiem czy kolejność jest ok, ale na mój chłopski rozum jest. A dokładniej chodzi o to, w którym miejscu trzeba dać tą uszczelkę z zestawy ?
10. A teraz najtrudniejsze manualnie. Czyli jak to wszystko tam wsadzić żeby jeszcze pasowało i dało się przykręcić? No ja tego nie wiem...
Później wpadłem na pomysł żeby złożyć to wszystko "na ziemi", czyli uszczelkę, blokadkę i front rury egr do kupy i skleiłem to taśmą malarską. Taki pakiem udało mi się dopasować do frontu kolektora i później dopasowałem tylko osłonę kolektora i przestrzeliłem śrubami z zestawu.
Według mnie ta taśma papierowa może tam zostać, powinna się sama wypalić od temperatury.
11. Teraz dokręcamy rurę egr do zawodu egr, i zonk... bo albo spasujemy tak żeby rura pasowała do zaworu albo żeby pasowała do miejsca, gdzie
element 2 trzyma rurę.
Ja wymontowałem całe to
mocowanko, bo bałem się że może to stukać później i spasowałem do zaworu.
Tyle.
Ja nie czyściłem zaworu EGR.
Test spalania z zablokowanym egr przeprowadzę w sobotę i niedzielę. A wyniki postaram się wrzucić w poniedziałek 10.04