Witam, chciałbym zaprezentować Wam sposób na
demontaż tunelu środkowego w mojej e92.
Przed rozpoczęciem prac wystarczy wam standardowy zestaw kluczy. Ważne miejsca będą oznaczone
czerwona strzałką.
Zaczynamy krok po kroku:
1. Odłączamy akumulator w celu wyjęcia przednich foteli, inaczej wywali wam błędy w komputerze (nie jest konieczne ich wyjmowanie, ja to zrobiłem w celu wysprzątania auta) jest to łatwiejszy sposób jeśli ktoś nie jest uzdolniony akrobatycznie

. Odkręcamy fotel 4 śruby + wiązka która odpinamy z żółtej wtyczki poprzez wysunięcie zaczepu zabezpieczającego od wewnętrznej strony fotela.
2. Trunek

(najlepiej schłodzony).
<------3. Wypinamy delikatnie mieszek drążka zmiany biegów oraz hamulca ręcznego (jest on na zatrzaskach) i unosimy do góry.
Przy użyciu siły wypinamy dekor czyli naszą osłonę ( jest ona na metalowych zatrzaskach) w tym celu najlepiej jest unieść podłokietnik. Lecimy dalej..
4. Przed przejściem do kolejnego punktu sugeruje ściągnięcie tylnych siedzisk, dzięki czemu będzie Wam o wiele łatwiej zdemontować tylną część tunelu, gdyż jest on dość ciasno osadzony pomiędzy siedziskami i będzie wam trudno nim manewrować przy składaniu, zajmie to dosłownie chwile (można odkurzyć oraz czasem znaleźć kilka fajnych rzeczy pod nimi). Ciągniemy w górę zaznaczone części siedziska na zdjęciu(bez obaw nic nie urwiecie, siedzi dość mocno).

5. Zaczynamy demontaż od tylnego tunelu. Po zdjęciu: dekoru, schowka z roleta (analogicznie trzeba szarpnąć - są na metalowe zatrzaski) odkręcamy tylne wloty powietrza(2 x torx) oraz popielniczke (4 x torx) i odpinamy wszystkie wtyczki wraz z bocznymi lampkami wypychając je na zewnątrz tunelu. Ukazują się nam śruby które trzymają tunel wg zdjęcia z przódu 2 torxy i z tyłu 2 nasady nr.10 na prowadnicach odkręcamy je i tunel wysuwamy w stronę oparcia kanapy(pod warunkiem że mamy wyciągnięte siedziska). Ja zdjąłem jeszcze listwę za podłokietnikiem. Wracamy na przód..

6. Z przodu znajdują się dwie zaślepki a pod nimi śruby, które odkręcamy( nasada nr 10)

oraz z tyłu przedniego tunelu.

Unosimy nieco tunel i odpinamy wtyczki: czarna od AUX'a pod tunelem i gruba biała od zasilania zapalniczki na zewnątrz po lewej stronie. Następnie zaciągamy ręczny i tylną część tunelu unosimy do góry manewrując ham. ręcznym, gałka biegów. Z przodu mamy rozdzielacz doprowadzający powietrze na tył, który można wysunąć pod tunelem.

Po wyjęciu tunelu powinien ukazać nam się taki o to widok:





Myślę, że komuś się przyda. W razie pytań proszę pisać w komentarzach to podeślę dodatkowe zdj. Pozdrawiam

p.s. W razie błędów z mojej strony proszę o poprawki Admina.