Witam, pragnę podzielić się sposobem na podłączenie tylnych uchylnych szyb tak, by sterować nimi z modułu komfortu.
Fabrycznie sterowane są bezpośrednio przez przyciski z pominięciem modułu komfortu (GMIV).
Każdej modyfikacji dokonujesz na własną odpowiedzialność! Co daje podłączenie siłowników tylnych szyb pod moduł komfortu? -Domykanie wszystkich szyb z kluczyka
-Możliwość sterowania wszystkimi szybami w tym samym czasie za pomocą przycisku z cabrio
-Opcja otwierania i zamykania tylnych szyb jednym kliknięciem
Moim zdaniem dla tych funkcji warto dokonać takiej modyfikacji

Do podłączenia potrzebne będą:
-siłowniki szyb oczywiście
-
moduł komfortu z 5 wtyczkami, w coupe fabrycznie jest z 4 wtykami
-RMIV (Relay module) obojętnie z którego roku, wsio w środku to to samo
-przyciski szyb, takie same jak do szyb przednich (ja użyłem przycisków o zielonej podstawie)
-piny do podłączenia sie do modułu komfortu
-piny do dodania nowego bezpiecznika w skrzynce
Kostki modułu komfortu:X10182- 18 pinowa MAłA czarna
X13252- 15 pinowa DUŻA czarna
X13253- 26 pinowa długa bordowa (lub żółta, zależy od rocznika, różni się tylko kolor)X13254- 26 pinowa długa zielonaX13255- 12 pinowa mała biała
Zacznijmy od podłączenia modułu przekaźników (RMIV) 
Pin 1 do pinu 1 kostki X13255 0.5
Pin 2 do pinu 1 siłownika po lewej stronie 0.5
Pin 3 do pinu 2 siłownika po lewej stronie 0.5
Pin 4 do pinu 1 siłownika po prawej stronie 0.5
Pin 5 do pinu 2 siłownika po prawej stronie 0.5
Pin 8 do masy 0.5
Pin 9 do pinu 7 kostki X13255 modułu komfortu 0.5
Pin 10 do pinu 15 kostki X13254 modułu komfortu 0.5
Pin 11 do pinu 16 kostki X13254 modułu komfortu 0.5
Pin 12 do pinu 20 kostki X13253 modułu komfortu 0.5
Pin 13 do pinu 17 kostki X13254 modułu komfortu 0.5
Pin 15 należy podłączyć do dodanego bezpiecznika nr 19, który należy dołożyć ( wg schematów powinien być tam bezpiecznik 30A, ale siłowniki ciągną na tyle mało prądu, że proponuję dać bezpiecznik 5A) 1.0
Teraz podłączmy przyciski do modułu komfortu
Tylna lewa szyba:Pin 1 przycisku do 8 pinu kostki x13255
Pin 2 przycisku do 2 pinu kostki x13255
Pin 3 do podświetlenia (czarno szary przewód)
Pin 4 do masy
Tylna prawa szyba:Pin 1 przycisku do pinu 9 kostki x13255
Pin 2 przycisku do pinu 3 kostki x13255
Pin 3 do podświetlenia
Pin 4 do masy
Centralny przycisk z cabrio (do sterowania 4 szybami jednocześnie)
:Pin 1 przycisku do pinu 10 kostki x13255
Pin 2 przycisku do pinu 4 kostki x13255
Pin 3 do podświetlenia
Pin 4 do masy
U siebie użyłem przycisków o
zielonej podstawie. Proponuję przerobić przycisk centralny z cabrio, zmieniając jego wnętrze na wnętrze z przycisku o zielonej podstawie.
Modyfikacja ta powoduje, że przycisk jednym kliknięciem zarówno podnosi jak i opuszcza szyby (standardowo w cabrio centralny przycisk jednym kliknięciem tylko opuszcza).
Aby funkcja jednego kliknięcia działała, należy zaprogramować moduł komfortu wg poradnika kolegi
kkkkamil26:
FILM Korzystałem ze strony:
https://www.bmwgm5.com/RMIV.htm oraz schematów podłaczenia szyb w cabrio.
Mam nadzieję, że komuś przyda się mój poradnik. Post w przyszłości będzie bogatszy o zdjęcia i filmy

Pozdro
