Więc jak już wiadomo założyłem do siebie taki zestaw i chciałbym pokazać tym co zamierzają zrobić to u siebie jak zamontować bezinwazyjnie takie xenony.
Ja kupiłem taki zestaw HID z palnikami H1 5000k
Na poczatek proponowałbym zająć sie montażem przetwornic , a dopiero na samym końcu montowaniem palników. Mi zależało na tym żeby przetwornice były zamontowane bez robienia dodatkowych dziur w nadwoziu z wykorzystaniem seryjnych mocowań w samochodzie.
Z lewej strony można dosyć łatwo zamontować przetwornice przykręcając ją do mocowań obudowy filtra powietrza . Trzeba tylko dorobć kawałek blaszki ok 4-5 cm i pasuje jak ulał.
Z prawej strony również bez jakichkolwiek ingerencji w nadwozie można umiejscowić porzetwornice , przykręcając jej mocowanie pod śrube trzymającą zbiornik od spryskiwaczy, pasuje idealnie ciasno nie chwieje się itp.
Teraz proponowałbym ściągnąć zaślepki z reflektorów i zrobić w nich otwory przez które przeprowadzimy kable od palnika oraz na których będze zamontowana guma uszczelniająca . Dziurka powinna mieć średnice ok 2,5 cm tak aby kołnierz palnika zmieścił sie przez nią.
Do zrobienia otworu najlepiej użyć jakiegoś wiertełka lub lutownicy, ja nawierciłęm wiertłem a potem wyszlifowałem to taką końcówką do wkrętarki
Jeśli mamy porobione otwory w zaślepkach to można przystąpić do włożenia palników, w przypadku H1 nie da sie ich wsadzić inaczej jak tylko na 1 sposób tym "pręcikiem" do dołu (sprawdzone :mg: )
Następnie podłączamy wszystkie kabelki niebieski + i czarny - z palnika
Do wyjść w reflektorze, nie da sie pomylić bo są różne wielkoci tych wtyczek i + nie wejdzie do -
Potem zakłądamy ten gumowy kołnierz uszczelniający zaślepkę i podłączamy pozostałę kabelki do przetwornicy, tą największą wtyczkę bezpośrednio do przetwornicy a te dwie małe wtyczki do kabla wystającego od przetwornicy. Nie da sie pomylić bo inaczej nie wejdą.
a teraz efekt końcowy
Czas wykonania hmm mi zeszło za 1 razem ok 1,5-2 h ale jakbym montował 2 raz to pewnie zrobiłbym to w 30 min :mg: