BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lutego 2018, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
mixer_mr napisał(a):
rorafalki napisał(a):
mixer_mr, wg mnie zrzuć kolektor, wyczyść, złóż na nowych uszczelkach, sprawdź przy okazji świece - na pewno nie zaszkodzi, a będziesz miał 100% pewność :ok:


Dzięki, chyba tak zrobię. Z twojego postu wynika, że dostęp do świec wymaga zrzucenia kolektora, tak? To chyba sprawa rozwiązana, bo świece planowałem profilaktycznie wymienić ;)

Pozdrawiam.

tak, żeby wymienić świece trzeba zdjąć kolektor. Tylko zacznij zdejmować kolektor jak silnik jest ciepły - ryzyko ukręcenia świece mniejsze oraz spore ułatwienie przy ich wykręcaniu

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lutego 2018, 11:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
rorafalki, dzięki za radę, choć i tak prawdopodobnie oddam auto do znajomego mechanika - za dużo do ogarnięcia, a ja mam chroniczny brak czasu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lutego 2018, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
mixer_mr napisał(a):
Witam,

niedawno stałem się posiadaczem E61 525d i teraz mam pytanie - jeżeli realoem po nr VIN pokazuje "Intake manifold- without flap control - 11617799625" to czy jest to jednoznaczne, że mam kolektor bez klapek?

Auto jest w trakcie ogarniania pakietu startowego i zastanawiam się, czy jest sens zrzucać kolektor i sprawdzać, czy odpuścić temat (a może, mimo wszystko, go zrzucić, wyczyścić i założyć na nowych uszczelkach)?

Dzięki za ewentualne rady, może już ktoś to przerabiał u siebie?

PS. Wrzucenie frazy "Intake manifold- without flap control" w wyszukiwarkę zwraca jeden post z tego tematu, ale z samego początku tematu.

Ten kolektor jest bez klapek, a co do wyczyszczenia kolektora z nagaru to może jedynie pomóc. Oczywiscie wymiana uszczelek na nowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 lutego 2018, 20:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
ptpro, dzięki - decyzja już podjęta, uszczelki zamówione, będzie czyszczenie, choćby dla profilaktyki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 9 września 2018, 18:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Uff... przebrnąłem przez wątek.
Sporo ciekawostek.
Mam x5 z2006 końcówka. I na całe szczęście nie ma tej elektryki do sterowania.
Wczoraj wyleciały klapki.
pacjent BMW x5 E53 M57TU rok 2006
jedno turbo sterowane elektrycznie
egr połączony z klapą gaszącą... ciekawe to było nie wiedziałem że BMW dołożyło później- @Roger-Nysa ukłon w Twoja stronę. Pisane było o klapach gaszących w grupie VAG. jak widać bmw dorzuciło coś podobnego przed Egr. Jest tomsterowane elektrycznie
najpierw o odczuciach...
Auto na wolnych obrotach pracuje jakby bardziej "twardo"
nie powiedziałbym że jest głośniej... cóż charakterystyka jest inna więc ciężko ocenić. NIe miałem jak pomiaru hałasu zrobić... nagrałem dwa filmiki
przed. wywaleniem klap.
https://www.youtube.com/watch?v=7jCA63HY4_Y
a tutaj juz po zabiegu
https://www.youtube.com/watch?v=-ADdpr5Eowg

Spadku mocy nie odczułem,.... wręcz przeciwnie mam wrażenie że szybciej reaguje na pedał gazu... nie mocniej ale jakby poprostu szybciej
żadnych błędów narazie nie ma i mam nadzieję że nie będzie ...
cały mechanizm zostawiłem łącznie z wajchą... a co niech sobie pracuje

Co do klapek... faktycznie wzmocnione i grubsze. dodatkowo kumpel który mi doradzał w trakcie prac (ściągał kolektory wiele razy) powiedział że ten różni się kątem nachylenia
klapek w pozycji zamkniętej co miałoby sens i nie obciążało aż tak bardzo tych klap jak w poprzedniej wersji

Klapki wydają się ok,.nie miały luzu ale faktycznie są na nitach... nagaru sporo. cały się usyfiłem i zeszło mi długo z tym czyszczeniem.
przelot u mnie 191300 raczej rzeczywisty.
samo łożyskowanie klapek jest dobrze uszczelnione i tam wycieków nie widziałem, ale uszczelnienie na obwodzie tego "cylindra" / "korpusu" tych klapek to porażka,
wszystko mi syfiło na świece, przewody itd.
nareszcie dzisiaj spokojnie dałem w pędzel bez obaw że coś wleci do środka.
styrany bo zeszło 10h w sumie... ostatnia nakrętka spadła na skrzynie i poszukiwałem... nie obeszło sie.
poza tym jest fajny tutorial na YT z x3 jak zdjąc kolektor... bardzo mi pomogło żeby wszystko pozapinać.
dodatkowo podciśnienia wymieniłem. poza tym co do poduszki silnika idzie... nie było czsu.
poniżej kilka fotek i krótki filmik z działania mechanizmu dla potomnych i czytających ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Ofa6JXQUhAo
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

dzięki za pomoc i fajny wątek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 września 2018, 13:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Dzisiaj sobie pojezdzilem... No i kurde chyba skończy sie na kupnie regenerowanego kolektora. Jakieś 2 tyg temu zaślepione klapki. Ale jak pisałem. Mam wrażenie ze głośniej pracuje. Dodatkowo faktycznie zaczynam stwierdzać ze automat dziwnie sie zachowuje podczas jazdy po mieście. Jak daje buta to jest Ok bo obroty wysoko. Ale na niższych automat jakby nie był taki inteligentny jak wcześniej. Przeciąga biegi. Chyba sie skuszę. Które lepsze. ? Pt-pro czy gdzieś indziej kupujecie. ?P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 27 września 2018, 22:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
orzelx5 napisał(a):
Dzisiaj sobie pojezdzilem... No i kurde chyba skończy sie na kupnie regenerowanego kolektora. Jakieś 2 tyg temu zaślepione klapki. Ale jak pisałem. Mam wrażenie ze głośniej pracuje. Dodatkowo faktycznie zaczynam stwierdzać ze automat dziwnie sie zachowuje podczas jazdy po mieście. Jak daje buta to jest Ok bo obroty wysoko. Ale na niższych automat jakby nie był taki inteligentny jak wcześniej. Przeciąga biegi. Chyba sie skuszę. Które lepsze. ? Pt-pro czy gdzieś indziej kupujecie. ?P

Zrób reset skrzyni powinno pomóc.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 września 2018, 08:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Wzmacniany kolektor z Pt-pro już u mnie
Może w weekend dam radę wymienić. Podzielę sie wrażeniami / fotkami
Ogólnie pierwsze wrażenie
- sam bym tak nie wyczyścił ;) chociaż w głębii odrobinę takiego mega przyklejonego nagaru zostało ale bardzo niewiele i cienka warstwa
- bardzo solidne wykonanie, dodatkowe uszczelnienia korpusów klapek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 29 września 2018, 00:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Jestem po wymianie.
Skończyłem z godzinkę temu.
Drugi raz duzo łatwiej ;)
Zdecydowanie więcej momentu.
Mniej gazu muszę dawać zeby pchnąć tego koksa mojego.
Jest różnica.
Automat lepiej śmiga.
Jak będę miał chwile to jakieś fotki wrzucę.
Tak naprawdę to z 5 km zrobiłem.
Zobaczymy jak sie przyzwyczai spowrotem ze klapy są.

Edit:
Ok zgodnie z umową wrzucam kilka fotek.
Ogólnie jak pisałem wcześniej kolektor fajnie wykonany, klapki o wiele solidniej obsadzone niż te ori.
co do wrażeń to pierwsze super, zwłaszcza jeśli chodzi o pracę na wolnych obrotach - jest ciszej. No i sposób w jaki pracuje automat, wróciło do normy wszystko, nie przeciąga tak biegów.
wydaje mi się że mniej gazu muszę dawać żeby auto się odepchnęło w porównaniu z tym co było po zaślepieniu klapek.
poniższe fotki są miniaturami więc można sobie powiększyć jak ktoś ma potrzebę ;)
Czekają na przezbrojenie
Obrazek
blok
Obrazek

Oświetlenie sobie zorganizowałem
Obrazek

Oczywiście map sensor był zawalony nagarem.
wyczyściłem go
Obrazek

Tutaj już w trakcie przezbrajania
Obrazek

Tutaj kilka fotek jak to wygląda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj już uzbrojony czeka na wjazd do bloku
Obrazek

Nie obeszło się bez zainwestowania w narzędzie
Obrazek
W końcu ile można pożyczać
Jak narazie jest ok.
żona zabrała auto i testuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 listopada 2018, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B30
Fajne fotorelacja:)
Polecamy się nie tylko z kolektorami ssącymi
PT-Pro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 listopada 2018, 23:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Dzięki bardzo.
Trochę już km poleciało. Narazie wszystko Ok.
Dzięki;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 12 czerwca 2019, 11:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 187
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: e 46
Kod silnika: m47
rzadki3 napisał(a):
Hej.
Robił to mechanik. Ten sam, który później zamontował kolektor. Auto niby jeździło, przyśpieszało itd. ale to już nie było to samo. Tak jak na pewnym wykresie mocy auto faktycznie jak się bujnęło to w górnych zakresach było nawet jakby mocniejsze.
Znam swoje auto zbyt dobrze, żeby nie zauważyć subtelnych różnic, o których pisałem w poprzednim poście. Wydałem 1800 na nowy kolektor i mam spokój.
Czekam na wrażenia osób, które wjeżdżone są w swoją brykę. Bo jak ktoś usuwa klapki niedługo po kupnie auta to może nie zauważyć różnicy.
Pozdrawiam.

Podzielam zdanie kolegi po wyjeciu klapek z dolu slabiej ciagnie.Odczuwalne to jest przy srednim dodawaniu gazu z butem w podlodzie juz nie bo sterownik reaguje na buta otwarciem klapek.
Zamkniete klapki zmiejszaja pojemnosc kolektora ssacego czego efektem jest szybsze uzyskanie cisnienia doladowania.Fakt roznica jest ale dosc niewielka ale jest.Z klapami szybcie wstanie.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=_CRkFCQqakg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 lipca 2019, 13:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: X5 E70 3.0d
Kod silnika: N57
Panowie,
Doradźcie proszę czy w BMW X5 E70 kod silnika N57 z automatyczną skrzynią biegów po usunięciu klapek wirowych mogą pojawić się problemy ze zmianą biegów?
Jak wygląda sytuacja z przeglądem na stacji diagnostycznej, mam na myśli pomiar spalin ? bez problemu będzie przechodził ?
Samochód przebieg 99tys km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 14 sierpnia 2019, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 31
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: brak
E46 330d 2005r
Nie widzę aby były klapki w tym E46, a niby są we wszystkich E46, więc o co chodzi.
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... ontrolled/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 sierpnia 2019, 08:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
A to po co zawór sterujący klapkami w tym katalogu? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL