Wymiana filtrów obiegu zamkniętego w BMW E38.Filtry znajdują sie na obudowie modułu nagrzewnicy po lewej i prawej stronie.
Podczas włączonego obiegu zamkniętego, powietrze wciągane jest nad osłonami nóg kierowcy/pasażera, przechodząc przez owe filtry.
Stare, zapchane filtry są częstą przyczyną niemiłego zapachu w samochodzie.Tak wygląda zużyty:

Filtry występują pod tym samym numerem BMW, potrzebujemy 2 sztuk.
nr części BMW:
64 11 8 391 385 - filtr obiegu wewnętrznego
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... ditioning/ - część nr 13 w katalogu BMW.
Alternatywną, bardziej ekonomiczną opcją jest kupno filtra do okapów kuchennych i wycięcie ich pod wymiar. Sprzedawane są dwa rodzaje: zwykły (jasny) oraz węglowy. Uważam, że różnice miedzy typami nie będą dla nas odczuwalne.
Arkusz filtra kosztuje kilkanaście złotych i można z niego wyciąć nawet kilka nowych filtrów.
WymianaStrona kierowcy:Odkręcamy dolną osłonę nóg kierowcy. Kolorem czerwonym zaznaczyłem śrubki gwiazdkowe, należy je wykręcić. Następnie odkręcamy małym kluczem torx mocowanie do kolumny kierowniczej - kolor zielony. Na końcu przekręcamy mocowania zaznaczone na niebiesko o 90stopni w lewo lub w prawo i wyciągamy osłonę w kierunku fotela.

Po zdjęciu osłony będziemy mieli widok na lewy tunel doprowadzający powietrze na nogi kierowcy. Można go zdemontować, aby był lepszy dostęp - wystarczy wyciągnąć go w kierunku drzwi. Filtr znajduje sie po prawej stronie drążka kierowniczego. Podważamy delikatnie zaczep zaznaczony czerwoną strzałką i wysuwamy filtr w dół.
Strona pasażera:Osłona trzyma się na pojedynczej śrubce gwiazdkowej oraz na kołkach (zaznaczone na niebiesko) Należy wyciągnąć/wysunąć pin z kołka i zdjąć osłonę w dół. Odpinamy Gong i osłonę możemy odstawić w bezpieczne miejsce.

Filtr od strony pasażera znajduje sie po lewej stronie modułów sterujących. Jest łatwo dostępny. Tak samo jak w przypadku poprzedniego, podważamy zaczep płaskim srubokrętem i wysuwamy filtr w dół.
Delikatnie podważamy zaczepy zaznaczone na niebiesko i wyciągamy kratkę.
[mig]http://img85.imageshack.us/img85/2109/sramka0.jpg[/mig]
Po zdjęciu kratki wyciągamy stary filtr. Posłuży nam jako wzorzec przy wycinaniu nowego.
[mig]http://img688.imageshack.us/img688/3034/sramka1.jpg[/mig]
Wycinamy 2 filtry i sprawdzamy czy pasuje do ramki. Jeżeli tak to układamy go w ramce i zakrywamy kratka. Po lekkim dociśnięciu wszystkie zaczepy powinny wskoczyć na swoje miejsca.
Gotowy filtr:
[mig]http://img706.imageshack.us/img706/9444/sgotowyfiltr.jpg[/img]
Zakładając nowe filtry należy zwrócić
uwagę czy dobrze weszły w prowadnice i czy na pewno przylegają do obudowy nagrzewnicy całym swoim obwodem.
Osłony skręcamy w kolejności odwrotnej do demontażu.
Gotowe, cieszymy się "czystszym" powietrzem wewnątrz auta
