1) Od środka zdejmujemy uszczelkę z nad drzwi aż do progu z jednej i z drugiej strony
2) Wyciągamy siedzisko kanapy
3) Odkręcamy śrubkę znajdującą się za zaślepką w klamce
4) Otwieramy szybę i od zewnątrz delikatnie małym płaskim śrubokrętem odchylamy tapicerkę za tą chromowaną wewnętrzną listewką na drzwiach, tak aby zatrzask odskoczył. Później miażdżąc sobie palce wypinamy kolejne spinki (lub też śrubokrętem, ale wolałem nie ryzykować uszkodzenia tapicerki)
5) Gdy odeszła nam od góry próbujemy w ten sposób również skrajne górne spinki po bokach odpiąć (dłuższy płaski i tu już może być grubszy śrubokręt)
6) Energicznie ciągniemy za uchwyt od otwierania drzwi od środka (siedząc w środku oczywiście) i powinien wyskoczyć "główny" środkowy zatrzask na drzwiach oraz cała reszta (to już zależy od naszej krzepy i "chwytu" - jak się dobrze złapie i pociągnie to wyjdą wszystkie).
7) Zamykamy szybę

Zadowoleni wyjmujemy odpiętą tapicerkę z auta
9) Zdejmujemy oryginalną piankę z drzwi
10) Przyglądamy się jak wygląda zamek "od boku" i widzimy na nim takie czerwone kółko, trzeba na nim śrubokrętem przesunąć taki "cyngielek", cyknie i możemy otworzyć drzwi

Warto zobaczyć jak to wygląda na innym zamku - będzie łatwiej

11) Wymieniamy cały zamek lub sam siłownik (co kto woli

) i cieszymy się działającymi drzwiami

Kolega dudi_e39 podesłał mi kiedyś obrazek gdzie mniej-więcej szukać tego czerwonego kółka (żółta strzałka, czerwone kółko to siłownik), ale łatwiej zobaczyć to samemu trzymając inny zamek w ręku (podejrzewam, że dokonując wymiany mamy drugi, właśnie, aby go wsadzić w miejsce zepsutego, więc można zerknąć).

Mam nadzieję, że coś to pomoże zainteresowanym tematem

Pozdrawiam serdecznie!
Hubert