Tematem postu jest moja E36 Coupe 1.8 IS M42B18. Dodatkowo samochód posiada instalację sekwencyjną STAG3.
Jak wcześniej pisałem w innym temacie miałem problemy z filtrem paliwa. Sprawa generalnie zaczęła się przed zimą, a samochód "naprawiłem" dopiero niedawno, po odejściu mroźnej pory roku. Powodem tego była możliwość używania innego samochodu oraz sportowe obniżone zawieszenie w moim BMW(po drogach poruszałem się jak pług). Także auto praktycznie całą zimę stało niejeżdżone. Odpalone kilkukrotnie w czasie zimy w celu sprawdzenia, czy czasem coś się nie stało od niskich temperatur.
Po wyżej wspomnianej wymianie filtra paliwa nie byłem jeszcze do końca zadowolony z pracy silnika. Obroty lekko falowały, czułem spadek mocy oraz momentami autem szarpało(np.gdy jechało się na drugim biegu nie dając gazu). Postanowiłem sprawdzić stan świec. Okazało się, iż jedna z nich była zalana. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął.
Ponadto silnik zaczął lepiej pracować po dolaniu do paliwa środka do przeczyszczenia wtrysków. Oczywiście autko musiało trochę pojeździć, aby preparat zaczął skutkować.
Sprawy niby błahe i banalne, ale może komuś przyda się to, co napisałem
