Większa pompa hamulcowa w e36 to dość częste potrzeba użyszkodników tych samochodów.
Szukałem pompy z m3, temat dość trudny bo mało tego a ceny czasem zabijają, a w dodatku, aby była p&p musi być z serwem.
Po info że ta z e34 pasuje z małą przeróbką, kupiłem tą z e34.
po przymierzałem do serwa i wszyło że wystarczy pod szlifować tłok pompy ok 5mm.
i średnio mi się to spodobało.
Poszperałem po necie, jakie pompki od bmw, mają okolice 25mm na głównym tłoku.
i wszyło że większość e90 ma taką pompkę i wszystkie x1.
różnica między nimi, taka że te do e90 kosztowały po ok 150zł a te z x1 kupiłem za 45 zł z przesyłką.
w dodatku taka pompa jest prawie 30lat młodsza, mniej wyeksploatowana, i pewniejsza.
przyjechała, pomierzyłem, popatrzyłem.
i wyszło takie coś:
-korpus pompy x1 jest dłuższy między mocowaniem serwa a wałkiem o ok 15mm, za to wałek ma takie same wymiary.
-popychacz z serwa siada bez problemu na długość w tłoku.
-trzeba dorobić dystans. ja zrobiłem właśnie 15mm, na początek, do testów, żeby nie było za mało, z pomiarów wychodziło
że 14mm będzie lepsze, szybciej będzie łapać hamulec.
-szpilki z serwa za krótkie po dołożeniu serwa, trzeba wytoczyć nakrętki.
-w pompce z x1 trzeba rozwiercić otwory pod węższy rozstaw szpilek, i nowe nakrętki.
-jest różnica w nakrętkach przy przewodach hamulcowych.
w x1 obie są jak pamiętam (m10) a w e36 jest (jak pamiętam m8 i m10), dodatkowo ta z x1 ma oba przewody 6mm a e36,
6mm i 5mm. trzeba zakupić nakrętkę m10 na przewód 5mm i zarobić kawałek nowego przewodu aby połączyć pompkę z abs.
- w e36 wyjście przewodów jest po przeciwnej stronie jak w x1, trzeba sie trochę namęczyć z odginaniem stalowych przewodów.
ps1 wymiary nakrętek, przewodów i końcówek oraz dystansu jeszcze dorzucę.
ps2 pompa z e36 ma wymiary 23/20mm, pompa z x1 25/22mm, balans zachowany.
ps3 pompa z e65 ma 26mm

ale już miałem gotowy setup jak wyżej, więc nie wiem jak z spasowaniem tego do serwa z e36.
-serwo ze zdjęc to serwo e36
-wciśnięty tłok w pompie z e34, widać że zeszlifowanie tłoka spowoduje że po pełnym wciśnięciu schowa się w obudowie.
ryzyko wycieków lub zablokowania.
-dystans wraz z nakrętkami. można dystans pod szlifować do kształtu pompy żeby się nie rzucał w oczy.
dodatkowo dystans ze zdjęcia ma za małą średnicę. i narożniki pompy wystają.
ale nie marudzę, bo po znajomości ogarnięte.

- różnica w przewodach i końcówkach u góry x1.

-po za montowaniu na aucie. leciutko przechylony zbiorniczek. foty ładniejszej nie zrobiłem...
-różne przymiarki


dopasowując pompę starałem się dobrać tak wymiary, aby tłok pompy opierał się na popychaczu z serwa, tzn żeby popychacz był dłuższy, oraz żeby, długość skoku tłoka była taka jak w ori pompce.
jak znajdę kartkę z pomiarami to wrzucę.
cześć!