
Bez zbędnych ceregieli, bierzemy się do dzieła. Oto problem naszego pacjenta:

Odkręcamy 8 śrubek (nr 5 na schemacie z BMW fans), bodajże rozmiaru 10, nie pamiętam. Następnie ściągamy gumową rurkę (odmę - nr 6 ze schematu) wchodzącą w prawą górną część pokrywy (orientacja według zdjęcia powyżej). Wyciągamy z zatrzasków plastikową osłonę rozdzielacza i demontujemy plastikową listwę przykrywającą dolną część dekla. Możemy zabrać się za wydobywanie pokrywy, można wyciągnąć fajki świec, ja poradziłem sobie bez tego.
Ukazuje nam się taki oto widok:

Wypada także sprawdzić drożność magistrali olejowej - należy odkręcić na obrazku powyżej zaznaczone strzałkami 3 śruby, z tego co pamiętam 12 i 2x8. Magistralę wymoczyć w nafcie lub benzynie ekstrakcyjnej bo może być zasyfiona. Pokrywę zaworów po zdjęciu przetrzeć od środka jeśli jest na niej nagar. Odtłuścić powierzchnie styku z uszczelką.
Przy okazji pasuje ocenić stan krzywek wałka rozrządu
Po tych czynnościach można się brać za składanie. Osadzamy magistralę, należy uważać na śrubę centralną by przykręcić ją w położeniu umożliwiającym przepływ oleju (w śrubie są dziurki). Zakładamy na pokrywę nową uszczelkę i sprawdzamy czy dobrze ułożyła się w szczelinach. Zakładamy pokrywę, odmę i dokręcamy śruby. Należy pamiętać o odpowiedniej kolejności dociągania:
8146
5327
Oczywiście nie dociągamy do końca od razu, tylko stopniowo...
Po wszystkim sprawa wygląda mniej więcej tak:

Miłego rzeźbienia

Jak o czymś zapomniałem to poprawcie mnie
