BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 07:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 10:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie widze problemu LPG.

Takie samo paliwo jak Pb czy Diesel, prąd czy wodów - kwestia założenia dobrej instalacji we właściwy sposób - to jest najwrażliwszy punkt i najsłabsze ogniwo - instalator.

Różne spiskowe teorie można między bajki włożyć.

Instalacje w sensie sterownika - mają już podobny poziom te lepsze marki, czy to będzie polska KME czy holdenderska czy włoska - zasada działania jest niemal identyczna.
Kluczowym tutaj jest dobre zasilanie (w przypadku tej mocy 2 dobre parowniki, lub 1 który da radę, miedź 8mm), dobre wtryskiwacze (np magic jet) i można śmigać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:22 
maaaad napisał(a):
Taurus napisał(a):
A jeśli chodzi o silniki BMW a szczególnie wersje M są szczególnie odporne na wysokie temperatury poprzez bardzo wydajny układ chłodzenia. Chyba nikt nie wierzy że BMW wypuściło na rynek auto klasy M z mało wydajnym układem chłodzenia .
Przeciez te auta jeżdzą z powodzeniem w krajach w których temperatury cały rok sięgaja 35-40 st C.

To, że mają wydajny układ chłodzenia to nie znaczy, że nie są obciażone termicznie :mur: Bo są, i to bardzo, dzięki krókiemu skokowi tłoka i wysokim obrotom.
Temperatura na tłokach w momencie spalania jest dużo, dużo wyższa, niż w normalnym silniku.
Taurus napisał(a):
Jak ja lubie czytac takie bajki
Gdyby wszyscy krytycy instalacji gazowych najpierw przeczytali troche na ich temat nie było by takich argumentów wyssanych z palca.
Otóż:
Zarzut: wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa,nieprawidłowo skonfigurowana instalacja LPG może powodować uszkodzenia układu wydechowego (np. sondy lambda lub katalizatora).
Zakładanie LPG, który jest paliwem suchym- oczywiście, dlatego raz na 4-5 tankowań LPG powinno się przejeżdzić na jednym baku PB. To stanowczo problem załatwi.

Heh, tyle "cywilnych" popierdółek ma problemy z AFR, a co dopiero ////M....?
Tu:
http://www.gaz.auto.pl/dzialanie.htm
porównanie właściwości benzyny i LPG - w tym temp. spalania. Przy LPG jest wyższa, niewiele co prawda, ale nie wiem, jak te paredziesiąt stopni C przekłada się na obciążenie termiczne silnika. Może nie mieć wpływu wcale, a może duży.
Chociaż spotkałem się jeszcze z takimi danymi (cytat z innego forum):
Cytuj:
temperatura spalania benzyny ok. 230 *C, temperatura spalania LPG - ok.460-480 *C (duży rozrzut ze względu na różne temperatury spalania propanu i butanu, wszystki wartości przybliżone - pisze z pamięci). jezeli uważacie że 2 krotnie większa temperatura nie ma żadnego wpływu na wytrzymałość materiału to gratuluje dobrego samopoczucia. dodatkowo wyższa temperatura spalania = większa emisja toksycznych zwiazków


z moich obserwacji wynika że: zdecydowana wiekszosc wymian uszczelek pod głowicą to samochody zasialne LPG, dziura wypalona w tłoku zdarzyła się w aucie z LPG (~140 tys km), fioletowe tłoki wyjęto z silnika zasialnego lpg.


odpowiedz profesora, wybitnego specjalisty od silników spalinowych, autora ok. 600 prac naukowych, na pytanie co sądzi o lpg?
"w polsce panuje taka moda zeby do wszystkiego pakowac gaz. a ja to bym chciał przerobić sobie telewizor na gaz. i wiecie ze nikt nie chce? przeciez tak bedzie lepiej."

Pomijam już balast w kufrze, w postaci zbiornika LPG, który swoje waży.
Nie jestem przeciwnikiem aut z LPG, ale oszczędzanie i ////M WYKLUCZAJĄ się z założenia. A na widok zagazowanego Jaga albo eMki zawsze będę parskał śmiechem - ot, po prostu mam od tych aut stosunek emocjonalny :)
Tak jak pisałem - Ty będziesz tym jeździł, nie ja. O obciążeniu terminczym napisałem w dobrej wierze, bo nie każdy sobie zdaje z tego sprawę, jakie to są wyżyłowane silniki.



Jeden, który mądrze prawi! Nieraz pisałem na forum, że nawet gaz do V8 to pomyłka, bo temperatura spalania jest tam za wysoka (za co zresztą, zostałem zrównany z ziemią) Ale do M3!? Przy obciążeniu rzędu 100 km z jednego litra pojemności? Załóż gaz, ale do tego w pakiecie, od razu dokup ze 2 nowe głowice, bo na pewno sie przydadzą... Żadna lepsza, czy gorsza instalacja gazowa nie zmieni nic w tym temacie, dlatego, że po prostu praw fizyki nie da sie oszukać...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 11:32 
AciQ napisał(a):
dzieki Panowie ze normalnie umiecie odp na zadane pyt...a nie bluzgacie... a to ze ktos sie smieje z gazu czy cos w tym stylu to jego indywidualna sprawa... to tez jest paliwo... po 2 auto to nie wszystko... auto ma jezdzic... a to czy ty jezdzisz na benzynie o niczym nie swiadczy !!!! bo dla kola ktory jezdzi mercem Ska z 2008 w gazie i tak jestes nikim... I TO ON SIE SMIEJE A NIE TY.... wole zgazowana moja 528 jak 2,0 kosiarke w benzynie... bo za ta kase co zaoszczedze przez rok na moje przejazdy PL-NL to moge sobie 2 silniki kupic...

a co do spalania w m3...panowie jakies relacje litrazowania...

dla mnie w samochodzie licza sie pierwsze 3 biegi... przewaznie do odciecia jak jade sam... moja 528 ostatnio po obrzezach miasta wciagnela sobie 22,5 L... 4 biegu prawie nie uzylem... szalu nie widze w predkosciach...jak by mi na predkosci zalezalo to na 2 kółka bym wskoczyl...


Tylko poco Ci to "odcięcie"? Jak od pewnych obrotów, auto i tak już przestaje efektywnie przyśpieszać, a później to już wręcz przeciwnie - zaczyna mulić... Takie katowanie, dla samego katowania? Jeśli chce się być szybkim, na granicy możliwych osiągów swojego pojazdu, to lepiej przypomnieć sobie o istnieniu 4 i 5 biegu... Bo tak sie składa, że krzywa momentu obrotowego, niema punktu kulminacyjnego przy 6500 tyś rpm... Gdybym ja swoim 328 startował spod świateł "do odcięcia", to obawiam sie, że 320 by mnie mijały...


Ostatnio edytowano 16 lipca 2009, 15:39 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 13:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wpływ temperatury spalania LPG na silnik - urban legend.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 01:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
pewnei ze mozna, tylko instalka musi byc najwyzszej jakosci i musi zakladac ktos naprawde kumaty. ja bym sie na to nie skusil, bo watpie zeby to ktos naprawde dobrze ogarnął

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
Nieraz pisałem na forum, że nawet gaz do V8 to pomyłka, bo temperatura spalania jest tam za wysoka... dlaczeo pomylka... moim zdaniem kazdy silnik jest zrobiony na tyle i z takiego materialu zeby wytrzymywac to all... o ile moze byc wieksza ta temp?? takie 4 garówy dawaja rade wiec 8 tym bardziej... bo nie wierze ze te temp sa az takie kosmiczne i tak sie roznia... porazka moze bys sejczus w gazie albo matiz to jest porazka silnik ciut wiekszy od kosiarki i zgazowany...albo polonez... ledwie to kolami krecilo ale gaz musial byc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
ZAKOV....Nieraz pisałem na forum, że nawet gaz do V8 to pomyłka, bo temperatura spalania jest tam za wysoka... dlaczeo pomylka... moim zdaniem kazdy silnik jest zrobiony na tyle i z takiego materialu zeby wytrzymywac to all... o ile moze byc wieksza ta temp?? takie 4 garówy dawaja rade wiec 8 tym bardziej... bo nie wierze ze te temp sa az takie kosmiczne i tak sie roznia... porazka moze bys sejczus w gazie albo matiz to jest porazka silnik ciut wiekszy od kosiarki i zgazowany...albo polonez... ledwie to kolami krecilo ale gaz musial byc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 19:53 
AciQ napisał(a):
ZAKOV....Nieraz pisałem na forum, że nawet gaz do V8 to pomyłka, bo temperatura spalania jest tam za wysoka... dlaczeo pomylka... moim zdaniem kazdy silnik jest zrobiony na tyle i z takiego materialu zeby wytrzymywac to all... o ile moze byc wieksza ta temp?? takie 4 garówy dawaja rade wiec 8 tym bardziej... bo nie wierze ze te temp sa az takie kosmiczne i tak sie roznia... porazka moze bys sejczus w gazie albo matiz to jest porazka silnik ciut wiekszy od kosiarki i zgazowany...albo polonez... ledwie to kolami krecilo ale gaz musial byc...


V8 ma dużo wyższą temperaturę spalania niż R4. Źle rozumujesz, ludzie zakładają gaz do polonezów i matizów, bo silniki tych aut, wiele "wybaczają" i pewnie dało by sie je eksploatować nawet na oleju z McDonalda. Silniki M-Power, są z trochę innej baśni... To wyczynowe, ogromnie wysilone motory (100 koni z litra pojemności!), poddawane olbrzymim obciążeniom. Dlatego te silniki nie "wybaczają" żadnych oszczędności. Wiesz co sie stanie, gdy zalejesz do silnika najnowszego M3 (V8 420KM) średniej klasy olej, znanego producenta, który w każdym "cywilnym" aucie sprawdzi sie aż za dobrze? Jeżeli nie wiesz, to Ci napisze - Podczas jazdy z bardzo dużą prędkością i na wysokich obrotach na autostradzie, ogromne ciśnienie panujące w komorze korbowej M3 i temperatura dochodząca do 300 stopni C!, zagotuje olej i przerobi go na płynną breje, uszkadzając jednocześnie silnik. Wyjątkiem nie jest paliwo, które również powinno być dobrej jakości, w przypadku aut z dużymi silnikami o wysokich osiągach. Do takich silników niewolno stosować benzyny niskooktanowej (poniżej 95). Wysokooktanowa benzyna, z dodatkami uszlachetniającymi, wytrzymuje wyższe sprężanie i dzięki dodatkom, smaruje elementy silnika oraz czyści wtryski itp. Gaz jest paliwem suchym, spala sie inaczej niż wysokooktanowa benzyna, a na dodatek syfi silnik... Dlatego choćby przez ten argument, związany z przewaga paliwa płynnego nad "suchym", wiedz, że nie jest to najlepsze dla silnika i niech nikt Ci nie wciska ciemnoty, że najlepszej klasy instalacja gazowa kompletnie zniweluje wady posiadania instalacji gazowej w pojeździe tego typu, bo to są po prostu nieugięte prawa fizyki... Ty rozumujesz kompletnie w drugą stronę - Że jeżeli silnik większy i mocniejszy, to zniesie więcej niż słabszy. Błąd! Mocny silnik, jest przeważnie bardziej wysilony i co prawda wytrzyma więcej katowania, niż mały motor, ale ma dużo węższą tolerancje, właśnie poprzez to, iż jest tak bardzo wysilony... Oznacza to, że pozostanie w dobrej kondycji, dopóki będzie zadbany i właściwie serwisowany. Dlatego, że te silniki są wrażliwe, poprzez obciążenia jakimi są poddawane. Silnik takiego poloneza, jest poddawany stosunkowo małym obciążeniom, dlatego możesz jeździć nim nawet na smalcu, nie zminiać filtrów i w ogole zapomnieć o jego istnieniu. Wiec może sie zdziwisz (i pewnie spadną na mnie gromy za to stwierdzenie), ale silnik poloneza, jest bardziej odporny na zagazowanie, tak jak na wszelkie niechlujstwo i niedbalstwo, niż silnik BMW M3. Silnik M-Power przez to, iż jest majstersztykiem wymaga wszystkiego co tylko naj... W ogóle o samochodach BMW krąży opinia, że nie znoszą one oszczędności i niedbalstwa, ale to już głębszy temat. Ja nie twierdze że silnik M3 od razu posypie sie po zainstalowaniu LPG. Ba! być może będziesz nawet zadowolony! Ale na pewno nie będzie to dobre dla tego silnika i po pewnym (dłuższym bądź, krótszym) czasie, odbije sie to na jego kondycji (w mniejszym, lub większym stopniu). Krótko podsumowując - LPG: Wyższa temperatura spalania, Gorsze smarowanie, Ogólne syfienie silnika. Nikt mi nie wmówi, że takie czynniki nie mają żadnego wpływu na silnik. Na dodatek, na tak wyrafinowane jednostki, jak silniki M-Power... Równanie jest proste: Im większy i mocniejszy silnik, tym lepiej zasilać go dobrej jakości, wysokooktanowym paliwem a analogicznie gorzej gazem, którego jedyną zaleta jest mniejsza cena. Wiec może i silnik M3 wytrzyma "ALL", ale na torze wyścigowym. Jednak gdy ktoś go podda dziwnym eksperymentom, bądź po prostu zacznie oszczędzać na oleju, filtrach itp. to sie może bardzo zdziwić, jak szybko czar M-Power pryska...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 540 iA
Kod silnika: M62TUB44
Zakov napisał(a):
Wysokooktanowa benzyna, z dodatkami uszlachetniającymi, wytrzymuje wyższe sprężanie i dzięki dodatkom, smaruje elementy silnika oraz czyści wtryski itp. Gaz jest paliwem suchym, spala sie inaczej niż wysokooktanowa benzyna, a na dodatek syfi silnik... Dlatego choćby przez ten argument, związany z przewaga paliwa płynnego nad "suchym", wiedz, że nie jest to najlepsze dla silnika i niech nikt Ci nie wciska ciemnoty, że najlepszej klasy instalacja gazowa kompletnie zniweluje wady posiadania instalacji gazowej w pojeździe tego typu, bo to są po prostu nieugięte prawa fizyki... Ty rozumujesz kompletnie w drugą stronę - Że jeżeli silnik większy i mocniejszy, to zniesie więcej niż słabszy. Błąd! Mocny silnik, jest przeważnie bardziej wysilony i co prawda wytrzyma więcej katowania, niż mały motor, ale ma dużo węższą tolerancje, właśnie poprzez to, iż jest tak bardzo wysilony... Oznacza to, że pozostanie w dobrej kondycji, dopóki będzie zadbany i właściwie serwisowany. Dlatego, że te silniki są wrażliwe, poprzez obciążenia jakimi są poddawane.


A to już są spekulacje, zupełnie nie poparte wiedzą ;)
Po pierwsze....czyli według Ciebie przebiegi generowane przez BMW V8 rzędu 300 do 500 tysięcy bez remontu to przypadek?? Znajdz mi silnik z Poloneza z takim przebiegiem!! To według Ciebie potwierdza Twoje wywody??

Po drugie....z tego co wiem to LPG ma liczbe oktanową 110, więc cos kolega ma słaba argumentację. A z tym syfieniem silnika to już zakrawa na bajkopisarstwo. Trzeba uzywać dobrych filtrów i nie tankować u Pana Kazia bo ma LPG po 1.59 zł

Po trzecie....Jedyne z czym się zgadzam to że LPG jest suchym paliwem i przy złej regulacji instalacji (uboga mieszanka) może zrobić krzywdę poprzez wypalanie zaworów i gniazd. Ale to na benzynie nawet się może stać. Choć od czasu gdy mamy silniki na bezołowiowa i paliwo ekologiczne, zawory i gniazda sa ze stali utwardzonej nie tak jak w Polonezie;-) Jest jednakowoż dobra razda na to. Co 3-5 tankowań LPG przejechać na jednym baku PB.

_________________
Pozdrawiam
Taurus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7022
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
V8 BMW ś abardzo wymagającymi silnikami wzgledem obsługi to, że robia wieksze silniki o dtych z polonezów to zazwtczaj dlatego ,że ludzie o polonezy wogole nie dbaja :)

Faktem jest, że silnik BMW jakościowo jest o wiele lepszy i trwalszy ale też ma o wiele wieksze obciążenia i tu sie zgodzę z zakovem choćby fakt, iż M62 pracuja non stop w temperaturze koło 104-11 stopni celsjusza i układ chłdozenia maja cmocno obciążony a M-power to dopiero szczyt techniki i myśli konstrukcyjnej po co niweczyć to gazem

W odpowedzi na pytanie czy mozna zagazowac tak tylko po co to nie lepiej kupic 328 i zagazować efekty będa podobne i nie będziesz M męczył kiepskim paliwem wyższa temperatura spalania i suchym paliwem silnik M jest od dbania nie od oszczędzania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 540 iA
Kod silnika: M62TUB44
Zdzira 850I napisał(a):
V8 BMW ś abardzo wymagającymi silnikami wzgledem obsługi to, że robia wieksze silniki o dtych z polonezów to zazwtczaj dlatego ,że ludzie o polonezy wogole nie dbaja :)

Faktem jest, że silnik BMW jakościowo jest o wiele lepszy i trwalszy ale też ma o wiele wieksze obciążenia i tu sie zgodzę z zakovem choćby fakt, iż M62 pracuja non stop w temperaturze koło 104-11 stopni celsjusza i układ chłdozenia maja cmocno obciążony a M-power to dopiero szczyt techniki i myśli konstrukcyjnej po co niweczyć to gazem

W odpowedzi na pytanie czy mozna zagazowac tak tylko po co to nie lepiej kupic 328 i zagazować efekty będa podobne i nie będziesz M męczył kiepskim paliwem wyższa temperatura spalania i suchym paliwem silnik M jest od dbania nie od oszczędzania :)


Ja nie twierdze że LPG jest dla M3. Ja tylko walcze z śmiesznymi i niczym nie potwierdzonymi opiniami na forum;-)
Uważam że zanim się zabiorę za dyskusję to musze mieć choc podstawowe pojęcie o temacie a nie usłyszane obiegowe opinie o LPG. Zawsze Ci co nigdy nie mieli LPG mają najwiecej do powiedzenia.
Mnie instalacja LPG nauczyła dyscypliny i dbałości o silnik. Bo stąd jest tyle obiegowych opinii na temat LPG. Ktoś kupił za tanie pieniądze BMW, założyłza jeszcze mniejsze pieniądze LPG, nic nie robił przy silniku, nie wymieniał nic.......no i potem STRASZNA TRAGEDIA...przegrzany silnik, wydmuchana uszczelka, rozwalone sondy....i tak można bez końca.
INSTALACJE LPG SA NAPRAWDĘ DOBRĄ ALTERNATYWĄ ALE AUTO MUSI BYĆ W IDEALNYM STANIE. PRZEGLĄDY I NAPRAWY MUSZĄ BYĆ ROBIONE A NAJWAŻNIESZY JEST SPRAWNY UKŁAD CHŁODZENIA.
Wcześniej napisałem jakie jest moje zdanie na temat filozofii BMW M-POWER.

_________________
Pozdrawiam
Taurus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 16:14 
Taurus napisał(a):
A to już są spekulacje, zupełnie nie poparte wiedzą ;)
Po pierwsze....czyli według Ciebie przebiegi generowane przez BMW V8 rzędu 300 do 500 tysięcy bez remontu to przypadek?? Znajdz mi silnik z Poloneza z takim przebiegiem!! To według Ciebie potwierdza Twoje wywody??


Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Ja nie twierdze, że silnik poloneza zrobi więcej kilometrów, jak BMW V8. Ale sądzę, że jest bardziej odporny na zaniedbania ze strony użytkownika, bo jego konstrukcja jest prosta jak budowa cepa! I na dobrą sprawę, można by go eksploatować na oleju do kosiarek spalinowych, w przeciwieństwie do nowoczesnej konstrukcji V8 od BMW.

Taurus napisał(a):
Po drugie....z tego co wiem to LPG ma liczbe oktanową 110, więc cos kolega ma słaba argumentację


Czy ja napisałem, że gaz ma małą liczbę oktanową? Napisałem tylko, że spala sie inaczej niż benzyna wysokooktanowa, bo spala sie inaczej... Poza tym nie wiem, czy "110" oktanów w gazie, jest równe np. 98 oktanom w benzynie. W końcu to gaz, ma inny stan skupienia...

Taurus napisał(a):
A z tym syfieniem silnika to już zakrawa na bajkopisarstwo. Trzeba uzywać dobrych filtrów i nie tankować u Pana Kazia bo ma LPG po 1.59 zł


To może mi wytłumaczysz, dlaczego nawet renomowani producenci zalecają 2x częstszą wymianę świec, kabli zapłonowych, filtrów itp. w autach zasilanych gazem? Bo co, bo jest taki czysty?

Ps: Jak sie chce kogoś uczyć, to najpierw samemu trzeba mieć wiedzę...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 16:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7022
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Taurus tylko bez obrazy ale sam piszesz, że trzeba idelanie dbać o silnik zwłaszcza z tego co wiem o układ zapłonowy w przypadku silnika M jego seriws plus serwis gaz to będa takie koszty że sens zakładania gazu jest denny bo co to za oszczędność jak co 3 zbiornik i tak na PB 2 razy częsciej świece przewody lub cewki itd filtry parowniki no chyba, że ktoś tym M zamierza robić 40-50 tysiecy rocznie to rozumiem ten gaz do przebiegów poniżej 20 tysięcy rocznie to bezsens i trucie silnika :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 20:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
ma chłopak kase i chęci na gaz to podajcie mu miejsca gdzie mu instalacji nie spie....skaszanią. najwyżej jak jeden silnik mu padnie to w drugim gazu nie założy

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 20:22 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
dobra instalacja + częstsze sprawdzanie jej poprawnego działania, ludzie do cayenów wkładają gaz wiec mnie juz nic nie dziwi, sprawa indywidualna, zresztą ostatnio był nawet ciekawy artykuł na wp.pl o tym co zrobiła firma AcS .... 500 koni w gazie - kto by nie chciał ?? ja bym chciał :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 21:49 
_VIRUS_ napisał(a):
ma chłopak kase i chęci na gaz to podajcie mu miejsca gdzie mu instalacji nie spie....skaszanią. najwyżej jak jeden silnik mu padnie to w drugim gazu nie założy


No i to było by najlepsze rozwiązanie. Niech sam sie przekona. Tak jak już napisałem - może nawet będzie zadowolony, choć M3 i gaz, to raczej nie najszczęśliwsze połączenie... Tylko, że taki zabieg opłaci sie jedynie, jeżeli robi dużo kilometrów. Bo w przeciwnym razie, tak jak już jeden kolega tu zasugerował - wliczając w to wyższe koszty serwisowania zagazowanego silnika, który przecież sam w sobie nie jest tani w utrzymaniu, to po prostu może sie zwyczajnie nie opłacać...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 540 iA
Kod silnika: M62TUB44
Zdzira 850I napisał(a):
Taurus tylko bez obrazy ale sam piszesz, że trzeba idelanie dbać o silnik zwłaszcza z tego co wiem o układ zapłonowy w przypadku silnika M jego seriws plus serwis gaz to będa takie koszty że sens zakładania gazu jest denny bo co to za oszczędność jak co 3 zbiornik i tak na PB 2 razy częsciej świece przewody lub cewki itd filtry parowniki no chyba, że ktoś tym M zamierza robić 40-50 tysiecy rocznie to rozumiem ten gaz do przebiegów poniżej 20 tysięcy rocznie to bezsens i trucie silnika :)


No przecież pisałem że gaz do Mki to głupi pomysł. Walcze tylko z obiegowymi opiniami o LPG.

_________________
Pozdrawiam
Taurus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 540 iA
Kod silnika: M62TUB44
Zakov napisał(a):
Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Ja nie twierdze, że silnik poloneza zrobi więcej kilometrów, jak BMW V8. Ale sądzę, że jest bardziej odporny na zaniedbania ze strony użytkownika, bo jego konstrukcja jest prosta jak budowa cepa! I na dobrą sprawę, można by go eksploatować na oleju do kosiarek spalinowych, w przeciwieństwie do nowoczesnej konstrukcji V8 od BMW.


Ja potrafię czytać, ale liczyłem na trochę logiki z Twojej strony. Wniosek z tego co pisałem że silniki BMW są z bardzo dobrych materiałów i nawet jesli gaz skraca im zycie to i tak przy takich przebiegach bez różnicy.

Zakov napisał(a):
Poza tym nie wiem, czy "110" oktanów w gazie, jest równe np. 98 oktanom w benzynie. W końcu to gaz, ma inny stan skupienia...


No właśnie, nie wiesz. Ta benzyna WYSOKOOKTANOWA w stosunku do LPG jest NISKOOKTANOWA. Bo LPG ma liczbę oktanową porównywalna z wysokooktanowym paliwem lotniczym. Już nie mówiąc, że silniki z BMW mają korzenie z silników lotniczych gdzie temperatura również była wysoka, a to były czasy zanim się urodziłeś.

Zakov napisał(a):
To może mi wytłumaczysz, dlaczego nawet renomowani producenci zalecają 2x częstszą wymianę świec, kabli zapłonowych, filtrów itp. w autach zasilanych gazem? Bo co, bo jest taki czysty?


Oczywiście, swiece sie wymienia z powodu wyższej temperatury. Filtry wymienia sie co 15-20 tyś czyli tak jak normalnie. O kablach nie słyszałem nic...ale co to ma wspólnego z czystością gazu? :rotfl:

Zakov napisał(a):
Ps: Jak sie chce kogoś uczyć, to najpierw samemu trzeba mieć wiedzę


Nie neguję że może masz wiedzę większa w wieku 21 lat niż ja, ale proponuję troche poczytać o logice i mniej ulegać emocjom...

_________________
Pozdrawiam
Taurus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39 540 iA
Kod silnika: M62TUB44
Już nie mówiąc koledzy że:

Jeżdząc 3 do 4 tyś km miesięcznie ma się około 1400 do 1800 zł oszczędności na miesiąc.
Używany silnik M62 kosztuje 3000 zł + 1000 zł założenie. Nawet gdybym miał wymieniać go co 100000 km to i tak bym założył gaz. Znam conajmniej 5 właścicieli E39 540i z gazem gdzie przejechali 60 do 100 tyś i nic nie robili z silnikiem.
Nowego BMW za 300 tyś bym nie gazował, bo szkoda. Ale względy praktyczne same mówią za siebie w samochodach za 20 do 100 tyś. Czysta oszczędność a FRAJDA WIELKA!!

_________________
Pozdrawiam
Taurus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
Zdzira 850I, troche kiepskie porownanie mocy w M3 a 328..w ogole co tu porównywac..

z tymi odpowiedziami to juz do glowy dostaje... moze odwiedzic wrozke lepiej heh moze ona cos stwierdzi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL