lisek_92 napisał(a):
wiesz co jak chcesz dłużej pojeździć autem to możesz wyłożyć około 1000zł i założą Ci sekwencje

Sam rozważam wymianę zwykłego gazu na sekwencje

Niestety do 6 cylindrów upgrade instalacji gazowej to wydatek ok +/- 1500 zł.
Co do sprawdzenia cewek :
Tekst pochodzi z innego forum
Sprawdzenie cewek jest w "sam naprawiam bmw serii 3" na stronie dokładnie 89. Odłączamy akumulator. Każda cewka ma złącze 3-pinowe, od lewej zacisk "15", zacisk "4a" i zacisk "1". Sprawdzić cewkę możemy podłączając omomierz do zacisków "1" i "15". Rezystancja uzwojenia pierwotnego powinna wynieść 0,8 Ohm. Oczywiście badanie przeprowadzamy na wyciągniętych cewkach. Nie mierzy się się rezystancji uzwojenia wtórnego. I właśnie od wersji 320 wzwyż stosowane są wg instrukcji papierowe podkładki pod cewki............
Pamiętaj, że cewka może dostawać przebicia pod obciążeniem i samo sprawdzenie rezystancji da w praktyce tyle co nic. Jest sposób na sprawdzenie cewki działającej na uruchomionym silniku. Do tego zabiegu będzie potrzebny oscyloskop i blaszka. Odpalamy samochód, kładziemy na cewkę blaszkę która ma pełnić zadanie "soczewki". Przykładamy sondę oscyloskopu do blaszki i kręcimy/przłączamy oscyloskop do momentu wyświetlenia wykresu. Powtarzamy to na każedej z cewek i obserwujemy wykres. Jeżeli któryś z nich jest inny to znaczy, ze cewka jest uszkodzona. Wykres powinien wyglądać mniej więcej tak -

Albo obserwować je czy nie mają przebicia itp.