BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 05:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 25 lutego 2011, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam Serdecznie.

Posiadam ogromny problem z Instalacją Gazową, począwszy od tego że spalanie mojej E32 Wynosi około 25l Gazu (Mieszany cykl) po brak mocy, i nieprawidłowe wkręcanie się na obroty. Więc zabrałem się za oględziny Instalacji i jak to zawsze bywa "ręce opadają" jaki laik zainstalował to w 7Er.

Więc tak, od 9 lat (tak przypuszczam) nikt nie zaglądał do Reduktora jaki mam aktualnie zamontowany tj: EMMEGAS ML94 EP/E2R :wstyd: / Po bliższym zapoznaniu okazało się że wydajność takiego reduktora to około 130KM, przy nowości :mur:
a nie chcę nawet pomyśleć jaką wydajność oferuje po tylu latach pracy. Regulacji jak można się domyśleć nie ma, poprostu Można kręcić śrubą a Silnik pracuje tak jak wcześniej, bez żadnych zmian. Silnik jaki posiadam to M30B30 R6 194KM, i zastanawiam się (raczej nie mam wyboru) nad wymianą Parownika :!:
Uwagę moją przykuł taki o to sprzęt i dlatego :
Proszę o opinię na temat Parownika (Reduktora) OMVL R90/E / Czytają Opinie ludzie z Silnikami o większej pojemności chwalą sobie takie urządzenie. Wydajność to około 250KM,

Reszta instalacji mimo wieku, jest w b.dobrym stanie, butla wymieniona, miedziane węże w dobrym stanie (wizualnie) nie wiem jak z przepływem, mixer, itd.
Jak wiadomo nie zastąpi to Instalacji Sekwencyjnego wtrysku gazu, ale jak narazie nie mogę sobie na nią pozwolić. Więc czy wybór takiego parownika będzie trafny ?

Silnik przy pracy na PB przekształca się w coś dzikiego w porównaniu z LPG.

Z góry dziękuję za Odpowiedzi, i Pozdrawiam Serdecznie. :ok:

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 11 marca 2011, 19:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
witam,kolego ja taki parownik omvl mam zamontowany i auto chodzi rewelacja,zadnych problemow ...naprawde polecam,spalanie to 16-19 litrow a mam 3,5 litra......i to w automacie.....uwazam ze to naprawde chyba niezły wynik...pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 11 marca 2011, 22:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Piszesz ze nie masz kasy, a nie szkoda Ci spalac 25l gazu? Co do parownika to poczytaj na lpg forum o tym jakie zalecaja do np 2.8, ktory legitymuje sie podobna moca. Jesli instalka jest zaniedbana to mysle ze warto wysuplac kilka zlotych i jechac do uczciwego gaziarza-specjalisty zeby poprawil na ile to mozliwe, choc zapewne zostanie Ci butla i miedz, a reszta kwalifikuje sie do wymiany. BTW czy nie lepiej smigac na benzynie? Auto duzo Ci pali m.in. dlatego, ze nie ma mocy. Jak nie masz kasy to jezdzij na PB, koszty bedziesz mial podobne co przy tak duzym spalaniu LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 12 marca 2011, 08:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
dokładnie tak jak kolega ded pisze....25 litrow to totalna porazka....ani oszczednosci ,ani frajdy z jazdy.....to lepiej smigac na pb.....25 litrow to wciagała mi kiedys dawna 750 zagazowana....na 3 litry to totalnie za wiele,porzadny przeglad instalacji ,dolotu i regulacja i napewno zmiana parownika u dobrego gazownika i powinno byc oki......to ze jest załozony mniejszy reduktor to nie znaczy ze bedzie oszczedny,wrecz przeciwnie ...nie ma wystarczajacego wydatku i auto sie muli a co za tym idzie pali jak smok a nic przy tym sie nie dzieje...totalny brak frajdy z jazdy.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 12 marca 2011, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Bmw7er napisał(a):
Silnik przy pracy na PB przekształca się w coś dzikiego w porównaniu z LPG


Wywal na próbę zwężkę z dolotu i śmigaj na Pb, gwarantuje, że nie poznasz auta ;)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 12 marca 2011, 15:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja bym wzial kredyt w providencie i przerobil to na sekwencje. Jak nie masz kasy to nie stac Cie na tania instalke- z reszta sam juz to wiesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam.

Parownik wymieniony, i powiem szczerze że pierwsze 2 tygodnie jazdy na nowym parowniku kończyły się codzienną małą regulacją. Widocznie potrzebował czasu aby Membrana się ułożyła itd. Do tego filtr gazu miał w sobie mnóstwo opiłków metalu :wstyd: nie znanego pochodzenia.

Na szczęście po wymianie i dobrym ustawieniu 7er jeździ bardzo podobnie jak na benzynie, :oczami: lecz pali około 15 -17L Gazu co porównując do 25L jest dobrym wynikiem.
I kolego jeżeli byłoby to takie proste to nie zakładałbym takiego tematu, a miałbym już dawno Sekwencje.

Pozdrawiam.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 06:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
jaki parownik kolego załozyłes w koncu?tego omvl?czy jakis inny? p.s.dobrze ze auto chodzi jak nalezy i pali jakies rozsadne ilosci....pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam.

OMVL R90 wydajny, na dodatek posiada 2 wyjścia gazu, przydatny do układów V :)

Regulacja prosta, 2 sróby, Idle - bieg jałowy, By Pass - napięcie membrany.

Pozdrawiam.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 14:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
dokładnie mam taki sam zamontowany i jestem mega zadowolony....przerabiałem juz w tych silnikach brc oraz lovato i powiem ze omvl spisuje sie rewelacyjnie ....zapas mocy praktycznie nie czuc ze auto jezdzi na lpg.....ogolnie chyba najlepszy parownik do silnikow powyzej 3 litrow....pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 4 maja 2011, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Moje BMW: E32 730
Kod silnika: m30b30
Miałem omvl i też nie narzekałem. Po strzale który rozjebał przepływke zmieniłem na omvl i od tego czasu nie strzelił ani razu. Tylko musiałem wywalić klape antywybuchową bo tak zwężała że na bp na wolnych trochę drgał silnik. Ogólnie mikser jeszcze zwężał ale wyciągnąłem z filtra tą rurke i jakoś tam się jeździło. Klapa i tak nic Ci nie da. Wybuch trwa ułamek sek i klapka nie zdąży się zamknąć.
Teraz zmieniłem na sekwencje i jest całkiem git

_________________
Obrazek
Moja 7er :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=81602&start=60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 18 lipca 2011, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Dla zainteresowanych posiadam taki parownik, w bardzo dobrym stanie. Praktycznie nie naruszonym. Może przejechał 1000km :chytry:

PW.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 21 lipca 2011, 19:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Są 2 wyjścia.
1 - Jeździć na Pb.
2 - Instalacja LPG do wymiany na sekwencyjną z mocnym reduktorem. Zostanie tylko butla.

Jakakolwiek próba rzeźbienia z instalacji na śróbkę, czy też innej mikserowej będzie rzeźbieniem w gównie. Ktoś to u Ciebie wyrzeźbił, ty masz szansę poprawić.
Przy tym rozwiązaniu zawsze będzie źle. Jak ktoś twierdzi że może być dobrze, to znaczy że ma przytępione zmysły lub ćpie.
Ktoś kto tam założył, nie powinien mieć licencji/koncesji/pozwolenia na montaż instalacji LPG.

Jak nie chcesz wydać kasy, to opcja 1. Instalacja LPG zanim Ci się zwróci to pewnie auto sprzedasz etc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Instalacja Gazowa / Zmiana Parownika
PostNapisane: 21 lipca 2011, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam.

Jeżeli chodzi o mnie, mój problem to został już rozwiązany, a za razem stracił na ważności bo E32 to już temat nie aktualny. Tak jak napisałem wyżej, pozostał tylko parownik. :oczami:

Pozdrawiam.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL