BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 00:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] - diesel czy benzyna+LPG?
PostNapisane: 22 października 2008, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Katowice
Witam, jestem świeży na forum i przymierzam się do zakupu nowego autka w cenie ok. 25-28 tys. Wybór padł na BMW E46 - sedan (będzie to moje pierwsze BMW). Ale do rzeczy.

Chodzi o to, żeby tanio jeździć. Waham się między modelem 320 diesel 4-drzwiowy (i tu jest problem bo wersje coupe - ten sedan dwudrzwiowy jest tylko na benzynce), lub właśnie kupić coupe i wsadzić LPG... niestety drożej by mnie to chyba wyszło.
Compacty które są w dieslu odpadają z powodu ich wyglądu, po prostu przód i te okrągłe światła są wg mnie porażką.

Jak uważacie jaki napęd wybrać? Jak silnik BMW tego modelu znosi LPG?

Czytałem trochę przyklejony wątek o rodzajach zasilania, jednak moje wątpliwości nie zostały całkowicie rozwiane.

Jak się mają osiągi diesla 320 (134KM jak się nie mylę) do benzyniaka+LPG 1.8litra, ewentualnie 2.0 litra?

Z góry dziękuję za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2008, 17:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
diesel ma 136 koni(teoretycznie) dla scislosci a benzynke jak juz cos bierz tylko R6, czli 2.0 minumum :D

Osiagi sa mniej więcej podobne, w dieslu moze byc odczucie lepszego przyspieszenia bo moment wiekszy, ale ja nie raz startowalem swoim ( notabene do sprzedania :hyhy: ) z 2.0d i dostał po dupce;)

A koszty.... hmm w sumie tez podobnie jezeli zalozysz gaz;)

Ja namawiam na benzynke , traktory sa bee i maja takie wewnetrzne fuj :cisza:

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Jak do mnie to benzynkę bierz... jak coś w dieselku ci walnie to się kasy za remont nie doliczysz...
ja mam 1.8 144 KM w sekwencji i chodzi elegancko... nie ma jakis tam rewelacji czy porównań do 2.0 ale naprawdę wystarcza i tym bardziej jeśli dużo jeździ się po mieście...

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Katowice
Rozumiem. Słyszałem, że turbiny padają?

Boli mnie trochę koszt instalacji sekwencyjnej, czyli ok. 4000 zł. Wątpię, że dam radę ją założyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 13:36 
Eni, zależy do czego potrzebujesz auto.

Przypominam, że 2.0 to najgorsza opcja, jeśli chodzi o spalanie i osiągi...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Katowice
..::CZARNY::.. napisał(a):
Eni, zależy do czego potrzebujesz auto.

Przypominam, że 2.0 to najgorsza opcja, jeśli chodzi o spalanie i osiągi...


80% to dojazdy do pracy (miasto, ok 20km w jedną stronę), reszta to jakiś wypad w trasę od czasu do czasu. Autka z większymi silnikami niestety już trochę więcej kosztują. A jak ze spalaniem w 3.0 diesel? Dużo wyższe od 2.0?

Aha, korzystałem z wyżej w temacie zamieszczonego kalkulatora opłacalności instalacji gazowej i koszt zwróciłby mi się dopiero po 2 latach :/ Także jednak bardziej bym był ku ON.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
..::CZARNY::.. napisał(a):
Eni, zależy do czego potrzebujesz auto.

Przypominam, że 2.0 to najgorsza opcja, jeśli chodzi o spalanie i osiągi...


według Ciebie jakie byłoby najlepsze rozwiązanie w kwestii wyboru pojemnosci silnika ?
o E46 mowie :)

bo ja tez wlasnie mam tak 30000zł i nie wiem jaki silnik :(

nad 2.0 szczerze mowiac myslalem bardzo powaznie :P

moja jazda to praktycznie 100% miasto :/ i czasem trasa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 17:03 
2.0 szału nie robi, 2 cylindry więcej muszą się napoić paliwem, a nie jeździ jak powinno niestety. 323 bądź 328 spali praktycznie tyle samo, a radość z jazdy o wieeeele większa.

2.0 będzie okay na początku, a potem jak się chce zasuwać, to będzie narzekanie jak u większości moich znajomych z tym silnikiem, że jednak brakuje... 4 cylindry spalą o wiele mniej oferując również znośne osiągi, czy to w mieście, czy na trasie, da się jeździć. a utrzymanie o wiele tańsze, ale z kolei brakuje pomruku 6 cylindrów...

Reasumując, jeśli zależy Wam na przyjaznym silniku, który nie zrujnuje portfela i nie chcecie się ścigać, 318i spełni te oczekiwania... Jeśli natomiast chcecie troszkę pozasuwać, wówczas warto się wstrzymać i poszukać 323 ew. 328. Wówczas po miesiącu, dwóch na pewno nie będzie niedosytu :)

Mam 1.8 i brakuje mi tych 2. garów posłuchać jak chodzą, to prawda, ale jak posłucham ile potrafią spalić, to coś, za coś :) Jeździłem kilkoma 2.0 i naprawdę, nie robią wielkiego szału, poza elastycznością w stosunku do silnika 4-cylindrowego. Tak więc ja na pewno bym nie kupił 2.0... z kolegi następnego R4 też nie :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Katowice
Ja bym się na diesla decydował. Jak czytałem to 330d nie pali dużo więcej od 320d. Niestety auto z 330 kosztuje kilka tysi więcej :/

_________________
Moja bunia --> E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2008, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Eni napisał(a):
Ja bym się na diesla decydował. Jak czytałem to 330d nie pali dużo więcej od 320d. Niestety auto z 330 kosztuje kilka tysi więcej :/


ja mam 330d i wg mnie to dobry silnik do tego auta, spalanie jest nieznaznie wyższe niż w wersji 2.0d ale przyjemność z jazdy jest proporcjonalnie większa :]

PS jeśli jednak zdecydujesz się na wersję 2.0d to niech to będzie 150KM (czyli model poliftowy)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: RyduÂłtowy
3.0 d w E46. Spalanie około 7 litrów na 100 kilosów, no chyba że go chcesz głaskać to możesz spalić i niecałe 6 na 100. Koszty utrzymania: na początek filtry i płyny około 1000zł co roku przeciętnie. Brak przeróbek wszystko jeździ seryjnie. Choć są minusy - na zimnym silniku nie wolno żyłować samochodu, trzeba dbać o turbo, lać dobrego diesla a nie jakieś trefne paliwa i będzie służyć długooooooooooooooooo :D.

_________________
MĂłj czarny BETon :D...
OceĂą mojego sedanika
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=33398


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 13:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Artur330d napisał(a):
na zimnym silniku nie wolno żyłować samochodu, trzeba dbać o turbo, lać dobrego diesla a nie jakieś trefne paliwa i będzie służyć długooooooooooooooooo :D.


każde auto nie lubi "pałowania" na zimnym silniku oraz czym lepszej jakości paliwo tym lepiej dla całej jednostki napedowej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2008, 14:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
ja mam 320d i nie zaluje a co niekturzy wypisuja to tylko smiac sie bo nie wiedza o czym pisza...to sa calkiem inne silniki niz te TD czy TDs....moj ma 160KM i automat a pali 7litr.srednio :hyhy:
co do filtrow czy innych rzeczy to ceny sa podobne a czasami nawet tansze od benzyny :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 00:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Artur330d napisał(a):
3.0 d w E46. Spalanie około 7 litrów na 100 kilosów, no chyba że go chcesz głaskać to możesz spalić i niecałe 6 na 100.


moja dziś na trasie Łódź-Bydgoszcz i z powrotem spaliła 6.0 l/100km a nikt mnie nie wyprzedził :] a w mieście to pali tak 9-10 l/100km no ale moja jest w automacie :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 08:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 369
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: Narazie Brak
Polecam dieselka, np 330d może nie jest to auto ekonomiczne bo mój turasek pali w trasie tak z 8l po mieście 10 - 12L, ale naprawde to przyjemność jak naciskasz na gaz i wbija w siedzenie. Napewno istotna rzecz to moment obrotowy ;) Jeśli byś miał wybrać miedzy 2.0 a 3.0 to weź 3.0 nie pożałujesz. :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
eban1000 napisał(a):
Polecam dieselka, np 330d może nie jest to auto ekonomiczne bo mój turasek pali w trasie tak z 8l po mieście 10 - 12L, ale naprawde to przyjemność jak naciskasz na gaz i wbija w siedzenie. Napewno istotna rzecz to moment obrotowy ;) Jeśli byś miał wybrać miedzy 2.0 a 3.0 to weź 3.0 nie pożałujesz. :]


potwierdzam :]

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL