BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] dlaczego moj filtr powietrza jest zaślepiony? LPG
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
Witam. mam instalację gazową landi renzo 2 generacji czyli z mikserem i kompem ale nie sekwencja. i dopatrzyłem sie (bo instalacja była juz gdy samochod kupiłem) że dolot powietrza do filtra czyli ta rurka z przodu jest zaslepiona a pod spodem w niej jest wycięty otwor z tym ze duzo mniejszy około2,5 - 3 cm srednicy. dlaczego to tak? pamietam ze poprzedni własciciel cos wspominał o tej klapce ze bez niej lepiej chodziła. mozliwe? kiedys z ciekawosci wyjąłem całkiem ta rurke i odniosłem wrazenie ze jest mniej zrywna z niskich obrotów tzn teraz gdy jade na 1 biegu bez gazu i depne do dechy to koła "pisną" ale tak dosłownie a gdy rurka była wyjęta to tak jakby zamuliła.. jest to e34 525 m20b25. z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi:)


Ostatnio edytowano 12 maja 2009, 13:35 przez piotrekpiotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
w instalacjach LPG I i II generacji gazownicy często stosują właśnie takie zaślepki żeby powietrze nie było wdmuchiwane np podczas jazdy siłą pędu, tylko swobodnie zasysane. O ile przy wyższych obrotach ten wpływ wdmuchiwanego powietrza jest miejszy o tyle przy niższych albo na biegu jałowym właśnie auto może być zamulone, a nawet gasnąć(tak miałem w poprzendim aucie golfie II ) wiąze sie to między innymi z tym iż gaz jest wysysany z miksera na skutek spadku ciśnienia w układzie dolotowym wywołanym ruchem tłoka w doł(suw ssania) ,a gdy powietrze jest wdmuchiwane to ciśnienie jego jest większe i gazu sie wydobywa mniej, drugą przyczyną jest to że na skutek wdmuchiwania powietrza tworzy sie przepływ turbulentny i sie gaz nie miesza dobrze z powietrzem ( ale to już nie wiem dokładnie o co chodzi, fizyka nie jest moją najmocniejszą stroną :] )

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
dziękuję ślicznie za wyczerpującą odpowiedz:) i teraz... szef - mechanik, poniewaz i ja jestem mechanikiem ale na instalacjach gazowych za dobrze się nie znam.. polecił mi zebym zrobił tak jak było oryginalnie bo przeciez silnik dostaje za mało powietrza wiec i mocy mniej... mysle sobie... taa masz racje ale na benzynie.. a na LPG? zdjął bym ta zaslepke ale ktos tez tam kiedys postraszył mnie ze ona tez zapobiega "strzelaniu" lpg poniewaz ogranicza dostep powietrza... co z tym zrobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
na benzynie by napewno lepiej chodził, a co do LPG II generacji w BMW , masz plastikowy kolektor czy metalowy? jak metalowy to nie musisz sie bać tak bardzo strzałów, 2,5l w E36 to plstikowy, ale w właśńie w E34 to nie wiem

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
metalowy.z tym ze własnie zastanawiam się czy w takim wypadku lepiej jesli bedzie dostawał wiecej powietrza na lpg czy nie. no i co do pedu powietrza... a gybym dał dłuzszą rure i zawinął ja gdzies tak aby własnie ped powietrza nie pwadał prosto w nią? no i jeszcze mysle nad wyrzuceniem tej instalacji a włozeniem sekwencji z tym ze chciałbym to zrobic sam ale jak to zrobic? co mi bedzie potrzebne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
do założenia sekwencji to tak: inny reduktor, listwa wtryskowa, sterownik(komputer LPG), interfejs do komputera PC, oprogramowanie, czujniki ciśnienia prrzewody to standart, i potrzbny by Ci był jakiś schemat gdzie co założyć(napisz emaila to Ci moge np do Staga wysłać) na allegro takie instalacje to koszt ok hmmm....chyba 1400PLN ale zależy jakiej firmy. A co do tego czy jak będzie dostawał więc powietrza: to nie będzie lepiej(na LPG) . dłuższa rura chba Ci nic nie da, zresztą długość przewodu dolotowego też ma znaczenie nawet na beznynie( chociaż tu jest znów cała teoria, za dużo by pisać ) bo powietrze raczej nie straci na prędkości, by musiała być barzo długa, a takiej napewno nie wsadzisz do auta ;)

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL