BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] benzynka i LPG?????
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 16:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: E39 523
Kod silnika: M52 TU
witam.
Wiem ze temat był poruszany ale musze zadac to pytanie bo nie moge sie dopatrzec odpowiedzi. wskaźnik paliwa. tzn mam w aucie instalacje gazowa nie sekwencje i dosyc szybko wskazówka idzie na dół. paliwem nie czuc w aucie ani na zewnątrz. jest taka mozliwośc ze autko jedzie i natym i natym???mozna jakos odłaczyc pompę paliwa(jakis przełacznik?)???

_________________
E39 525i


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2009, 07:00 przez lukaszSP, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Rybnik
nie moze isc na pb i lpg razem.
gdy przelanczasz na gaz to pompa paliwa tez pracuje bo w ten sposob chlodzone sa wtryski(listwa) ale nie sa zasilane na gazie.poprostu jest obieg benzyny.gdyby pompa nie chodzila to stopilbys wtryski benzyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 17:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: E39 523
Kod silnika: M52 TU
Lukas277 napisał(a):
nie moze isc na pb i lpg razem.
gdy przelanczasz na gaz to pompa paliwa tez pracuje bo w ten sposob chlodzone sa wtryski(listwa) ale nie sa zasilane na gazie.poprostu jest obieg benzyny.gdyby pompa nie chodzila to stopilbys wtryski benzyny


no to dlaczego wskaznik paliwa leci w dół???

_________________
E39 525i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Rybnik
lukaszSP napisał(a):
no to dlaczego wskaznik paliwa leci w dół???


hmm... z tym wskaznikiem paliwa to dziwna sprawa
zrob tak. odpal silnik i przelacz na gaz. gdy bedzie chodzil na gazie to zalam waz ktorym idzie gaz do rozpylacza.jesli silnik zgasnie tzn. ze idzie tylko na gazie a jesli nie zgasnie to spala takze pb.

a propo benzyny w baku to sa dwie komory i paliwo sie przelewa i czasami jest tak ze widac na wskazniku mniejsza ilosc paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: E39 523
Kod silnika: M52 TU
jak odłaczam kabelek w parowniku od cewki to autko gasnie

_________________
E39 525i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 02:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 115
Lokalizacja: tarnobrzeg
gasnie bo odcinasz doplyw gazu... na lpg + pg nie bedzie chodzic - zbyt bogata mieszanka. przy zwyklej instalacji gazowej czujnik spalania glupieje - podejrzewam ze to normalne... u mnie przy sekw. na gazie przy wiekszym obciazeniu sa spore roznice na wskazniku spalania - na lpg mniej pokazuje jak na pb, a idzie rownie dobrze jak nie lepiej na lpg...
reasumujac... jesli po przelaczeniu na lpg wskazowka idzie na dol, to czujnik wykrywa mniejsze zapotrzebowanie na powietrze - jest mniejsze podcisnienie, ktore tak naprawde rekompensowane jest dawka lpg... wskazowka moze isc na dol, a autko bedzie szko nadal dobrze... wiec jesli spalanie masz w normie - polecam odpusic sobie :super:

_________________
e36 - 318i - m40 - sedan '93 - lpg sekw.
8-11l/100 lpg & pb


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 11:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
jazeck, w sumie ma rację, jednak jeżeli po zmianie zasilania z PB na LPG ekonometr idzie mocno na dół to porostu auto zalewa gazem, czyli jest źle wyregulowane.
Wydaje mi się że lukaszSP, chodziło o wskaźnik, ale paliwa.
Lukas277,
Cytuj:
nie moze isc na pb i lpg razem.
gdy przelanczasz na gaz to pompa paliwa tez pracuje bo w ten sposob chlodzone sa wtryski(listwa) ale nie sa zasilane na gazie.poprostu jest obieg benzyny.gdyby pompa nie chodzila to stopilbys wtryski benzyny

Silnik może pracować na LPG i Pb jednocześnie!!! W tedy któryś wtryskiwacz, pomimo że jest wyłączony puszcza benzynę.
Druga sprawa, jeżeli to nie jest sekwencja to można odłączyć pompe przekaźnikiem, aby nie pracowała podczas jazdy na LPG. (Przy sekwencji, w momencie powrotu na benzynę, mógłbyś głową w kierownice wyrżnąć, ponieważ pompa dobiłaby paliwo dopiero po chwili)
NA PEWNO nie spowoduje to stopienia wtryskiwaczy. Benzyna krąży, ale w magistrali wtryskowej, a ze względu na to że zaworki we wtryskiwaczach są zamknięte, wogóle do nich nie dociera.
Opcja chłodzenia wtryskiwaczy benzyną istnieje w takim aucie jak Mitsubishi GDI gdzie wtryskiwacze obsadzone są w głowicy i następuje bezpośredni wtrysk do komory spalania, a wtryskiwacze pracują w bardzo wysokiej temperaturze.
Dlatego nikt mądry tego na gaz nie przerabia (50 tyś km i auto przestaje jeździć na Pb)
Przy BMW, auta z odciętą pompą, nawet po 150 tyś na gazie, bezproblemowo pracują również na benzynie.

Jeżeli zdejmowałeś zasilanie z cewki gazowej i auto nie gasło to raczej nie pracuje jednocześnie na jednym i drugim paliwie. Możesz tą pompę wyłączyć i zobaczyć efekt.
Zatankuj więcej benzyny niż 1/4 zbiornika to wskaźnik będzie wolniej opadał :)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 18 maja 2009, 11:45 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: z garaÂżu
jak chcecie lpg ładować to po co wam bmw ?? wiecie jak to fajnie wygląda taka ładna , czysta bawarka a obok gar z lpg power ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 17:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
rad01, coby po 100 razy tego samego nie pisać, luknij do tego linka w moim poście z tego wątku:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=84
Tam jest wszystko wytłumaczone.
Każdy ma wybór czy Diesel czy dobre LPG.
Diesle też sie psują (spójrz na forum Mechanika, Elektryka & Eksploatacja) więc dlaczego gaz miałby nie ulegać awariom??
Większość zanim zapozna się z tematem to odrazu głupio krytykuje.
Jakbyśmy zarabiali jak
trzeba to nie musielibyśmy aut na gaz przerabiać.
Przejechanie E39 528i po mieście 100km przy spalaniu gazu 13l/100km to 13x1,59=20,67 pln.
Przejechanie E39 530D po mieście 100km przy spalaniu oleju napędowego 9l/100km to 9x3,59=32,31 pln.
Oba silniki mają niemal identyczną moc i osiągi, a różnica to 12 zł na każde przejechane 100 km. 1000 = 120 zł 10000=1200zł itd.
Więc każdy zna swój budżet domowy, każdy ma prawo jeździć BMW i każdy ma wolny wybór.
To że chytry dwa razy traci potwierdzają awarie i koszta związane z montażem badziewia, nie ubliżam oczywiście tym którzy dali się naciąć nieuczciwym montażystom.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL