jazeck, w sumie ma rację, jednak jeżeli po zmianie zasilania z PB na LPG ekonometr idzie mocno na dół to porostu auto zalewa gazem, czyli jest źle wyregulowane.
Wydaje mi się że
lukaszSP, chodziło o wskaźnik, ale paliwa.
Lukas277,
Cytuj:
nie moze isc na pb i lpg razem.
gdy przelanczasz na gaz to pompa paliwa tez pracuje bo w ten sposob chlodzone sa wtryski(listwa) ale nie sa zasilane na gazie.poprostu jest obieg benzyny.gdyby pompa nie chodzila to stopilbys wtryski benzyny
Silnik może pracować na LPG i Pb jednocześnie!!! W tedy któryś wtryskiwacz, pomimo że jest wyłączony puszcza benzynę.
Druga sprawa, jeżeli to nie jest sekwencja to można odłączyć pompe przekaźnikiem, aby nie pracowała podczas jazdy na LPG. (Przy sekwencji, w momencie powrotu na benzynę, mógłbyś głową w kierownice wyrżnąć, ponieważ pompa dobiłaby paliwo dopiero po chwili)
NA PEWNO nie spowoduje to stopienia wtryskiwaczy. Benzyna krąży, ale w magistrali wtryskowej, a ze względu na to że zaworki we wtryskiwaczach są zamknięte, wogóle do nich nie dociera.
Opcja chłodzenia wtryskiwaczy benzyną istnieje w takim aucie jak Mitsubishi GDI gdzie wtryskiwacze obsadzone są w głowicy i następuje bezpośredni wtrysk do komory spalania, a wtryskiwacze pracują w bardzo wysokiej temperaturze.
Dlatego nikt mądry tego na gaz nie przerabia (50 tyś km i auto przestaje jeździć na Pb)
Przy BMW, auta z odciętą pompą, nawet po 150 tyś na gazie, bezproblemowo pracują również na benzynie.
Jeżeli zdejmowałeś zasilanie z cewki gazowej i auto nie gasło to raczej nie pracuje jednocześnie na jednym i drugim paliwie. Możesz tą pompę wyłączyć i zobaczyć efekt.
Zatankuj więcej benzyny niż 1/4 zbiornika to wskaźnik będzie wolniej opadał

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG