Kolejna Twoja wypowiedź potwierdza że nie uważnie czytałeś
Dosyć długo działam w branży LPG i wcześniejsza wypowiedź nie była wyssana z palca.
co do korekty
Generacje I i II różnią się zasadniczo, przede wszystkim sposobem sterowania parownika (I generacja przy pomocy podciśnienia pobranego z kolektora ssącego), oraz zabezpieczeniem po zaniku sygnału RPM.
Wszystkie generacje mają podany gaz w "dolot" z tym że generacje I i II przed przepustnicą, pozostałe za przepustnicą.
Generacja II była wyposażona w dwa rodzaje sterowników LPG. Ponieważ w pewnym momencie pojawił się przepis nakładający wymóg montowania elektroniki sterującej LPG w autach wyposażonych w sondę lambda, pojawiły się pseudo komputery, które tak naprawdę montowano aby Pan diagnosta na stacji kontroli pojazdów nie czepiał się niezgodności instalacji z powyższym przepisem. Cała regulacja opierała się na ręcznym zaworze umieszczonym w pseudo Aktuatorze.
Prawdziwe sterowniki takie jak rodzina A.E.B., Bingo M/S KM, Autronic AL700, Stag 150 itp. po za regulacją składu mieszanki na podstawie odczytu z lambdy realizowały szereg przydatnych funkcji, takich jak Cut Off, Kick Down, powrót na PB po osiągnięciu określonego progu RPM, czy też przełączaniu na gaz po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez reduktor-parownik. Posiadły coś w rodzaju mapy której podstawą była wyjściowa pozycja Aktuatora, reszta to zakres oraz prędkość jego pracy przy danym odczycie z Lambdy, TPS czy RPM.
III generacja to też wtrysk gazu z wtryskiwaczami i ciśnieniowym reduktorem (pomijając Coltek Necam, LR, DGI SGI itp. które miały rozdzielacze. ) Instalacje te nazywane są również wtryskiem ciągłym. Gaz podany jest w dolot za przepustnicą, z reguły w pobliżu wtryskiwacza PB. Mapa obciążeń jest układana przez montażystę i nie ma nic wspólnego z mapą PB (na dobrą sprawę taką instalacje można założyć nawet do wtrysku jednopunktowego). Do prawidłowej pracy wymagane są sygnały ze wszystkich czujników z których korzystają sterowniki II generacji.
IV i V Generacja w 100% opiera się na strategi wtrysku sterownika PB. Głównym wyznacznikiem jest sygnał z wtryskiwacza benzyny. Mapa ogranicza się do odpowiedniego dobrania mnożnika, tak aby wtryśnięty gaz dawką odpowiadał zapotrzebowaniu na benzyną w poszczególnych punktach obciążenia. Podstawowa różnica to stan fizyczny podawanego gazu.
Niema sensu wszystkiego powtarzać kolejny raz
90 % przełączników stosowanych przy II generacji realizuje 3 funkcje;
-praca tylko na PB
-praca tylko na LPG
-rozruch na PB i przełączenie na LPG po spełnieniu warunków (RPM, lub RPM + Temperatura)
Trzeba tylko wiedzieć jak daną funkcję wywołać/uruchomić.
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG