BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 06:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 20 listopada 2011, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Witam, poniezej przykladowe zdjecie z INPY odnosnie dzialania sond lambda (jest to tylko przyklad, nie moje odczyty), prosilbym o pomoc w okresleniu na ktore adaptacje mam patrzec w czasie ustawiania gazu (dokladnie chodzi mi o ustawienie korekty gazu po temperaturze), chce z tym podzialac Toudi mnie troche uswiadomil ;) ale dokladnie nie wiem na co patrzec w INPIE...
dzieki

Ponizej zdjecie

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 20 listopada 2011, 22:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Pistales, ze byles u Toudiego, wiec trzeba bylo od razu poprosic o ustawienie. Ja mam staga 200 i m52 a obawiam sie ze moje wlasne zabawy z regulacja nigdy nie zbliza sie do optymalnych ustawien. Trzeba z dwoma kompami pojezdzic i jeszcze miec odpowiednie doswiadczenie w tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 21 listopada 2011, 06:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ded napisał(a):
ze byles u Toudiego


Bylem, ale zapomnialem laptopa zabrac...a Toudi ma troche inny sprzet gdy to wszystko ustawia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 21 listopada 2011, 19:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
oj stary, ale wyjechane długo terminowe, aż na -5. Dobrze że chociaż oba banki równo. LPG onboard? Jeżeli tak to do regulacji.
Powinny oba banki dążyć do 0 na benzynie (minimalne odchylenia mogą być, powiedzmy do 2%) i na lpg powinny dążyć do tego, to czego dążą na benzynie.

na lpg nieco mogą jeździć, ale -5 moim zdaniem to za dużo, u siebie doprowadziłem do sytuacji że wędrują do max 2% i do 0.

jak masz KME to kup adapter OBD, wstaw go na stałe i będzie tak jak powinno. ja tak zobiłem w końcu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 21 listopada 2011, 20:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nie nie Kyo to nie moje...dalem przyklad na co mam patrzyc co ma sie zmieniac jak bede robil korkte po temperzturze gazu...niestety nie mam KME :( Mam staga300 plus...ehhhh, teraz wogole cos mi sie narobilo, zmienialem uszczelke pod pokrywa zaworow...brakuje mi 1 podlaczenia pod czujnik cisnienia :( tak mi przez jazde na gazie benzyne rozjechalo ze w pewnym momencie na benzynie w INPIE wywalalo mi kurcze wypadanie cylindrow na 3 cylinrach drugiego banku...ehhhh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 21 listopada 2011, 20:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
adaption multiplicative to korekta długoterminowa, one powinny dążyć do 0 oraz powinny być do siebie podobne na obu bankach.
lambdaintegrator do 0 albo do 1, ale niewielkie odchylenie tutaj nic nie zmienia
adaption additiv to krótkoterminowe one mogą przyjmować większe wartości chwilowe, ale powinny też dążyć do 0.

najważniejsze są multiplicative.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 21 listopada 2011, 21:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Aaaaa, czyli patrzymy na ostatni zapis tak...moze wiesz jak dobrze poustawiac korekte po temperatrzue na wtryskach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 22 listopada 2011, 14:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Niestety nie wiem, ale stag300 plus ma jakieś mapy 3d które powinny ustawiać te korekty podczas adaptacji z tego co pamiętam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 22 listopada 2011, 21:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Patrzymy na te środkowe ;)
powinny dążyć do zera, jeżeli za długo utrzymuje się wartość powiedzmy +10 zacznie wyciągać korektę długoterminową, a to będzie skutkować niewłaściwą pracą na PB :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 23 listopada 2011, 06:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
Patrzymy na te środkowe ;)


Rozumiem...tak czekalem az sie Pawle wypowiesz...a te dolne tez maja dozyc do zera tak przy ustawianiu korekt gazowych po temperaturze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 00:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, ltft (ta na dole - multiplikative) może być na -5 a stfm na 0 (środkowa, additive) i to nie jest OK.
Obie powinny dążyć do 0 i tak jak Paweł napisał że większy odchył stft przez jakis czas (nie pamiętam jaki) powoduje odchył ltft i wtedy stft znowu jest 0 ale ltft juz ma wartość inną.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 09:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Czy w moim m52b28 tez powinienem sie tym wszystkim przjmowac, czy raczej moj silnik mniej zmiennych bierze pod uwage? Mam tego starszego staga 200, zadnych dodatkowych korekt nie moge wprowadzic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 10:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak. W M52 też to jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 10:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
To zalozmy ze robie reset DME, zeby te wszystkie dane uciekly. Mapke moge stroic tylko przez zmiane mnoznika. Puki co w stagu linie ladnie sie pokrywaja, wiec mam juz jakis punkt odniesienia. Teraz wsiadam do auta z wlaczona inpa i stagiem w kompie.

Mam podczas jazdy podgladac te korekty i modyfikowac mapke? Napiszcie koledzy cos wiecej, bo zalezy mi, zeby wszystko bylo wystrojone tip top, szczegolnie ze zima za pasem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 11:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jak nie masz w sterowniku korekt po temperaturze czy obrotach, to musisz mieć ultra-stabilny sprzęt. Inaczej pozamiatane zostaw jak jest, bo lepiej nie ustawisz i możesz dać sobie spokój.

Jak masz korekty, to jest metoda doświadczeń, prób i błędów, korekty długoterminowe tak szybko się nie ustawiają, można to generalnie mielić w nieskończoność.
Wiadomo że takie wtryski potrzebują takiej korekty np po temperaturze, a inne nie, albo taki silnik na takim sprzęcie będzie korekt potrzebował a inny nie.
Generalnie metody polegają na tym by znać czas wtrysku pb jaki powinien zaistnieć w określonych warunkach i dostępnymi możliwymi metodami zachować czas wtrysku pb (tak, czas pb, nie lpg) podczas zasilania lpg dla tych warunków. Wtedy korekty w dme i na pb i na lpg będą takie same.

W dwóch słowach nie da się napisać jak to poustawiać.

Temat załatwiają dopiero adaptery obd które modyfikują mapę korekt w zasadzie 'na żywo'.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Oki, bawilem sie dzisiaj korektami temperaturowymi gazu...zaczelem od 40 stopni jakosc, czyli mozna powiedziec od zmiany na gaz...wartosci jakie udalo mi sie ustawic i w czasie pracy INPY to 0,03 na banku 1 i 0,06 na banku 2 oczywiscie mowa o srodkowym additiv...Toudi, dobrze to zrobilem?? :P Zostala mi jeszcze korekta przy zimnym silniku...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 20:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Cytuj:
Jak nie masz w sterowniku korekt po temperaturze czy obrotach, to musisz mieć ultra-stabilny sprzęt. Inaczej pozamiatane zostaw jak jest, bo lepiej nie ustawisz i możesz dać sobie spokój.

Niestety nie mam mozliwosci zmiany. Z tego co wiem to stag 200 ma korekty po temp ustawione fabrycznie. Wtryski mam hana zielone a reduktor ac-01, podobno to rozsadna konfiguracja. Jesli chodzi o codzienna eksploatacje to nie ma zadnych problemow, ale zaraz po przelaczeniu mam taki efekt, ze jak probuje ruszyc dynamicznie ze skrzyzowania, to musze troche pozniej puscic sprzeglo, bo inaczej auto delikatnie sie przydlawi. Zajwisko wystepuje tylko kilkanascie sek po przelaczeniu. Temp przelaczenia ustawiona na 30 stopni, ale teraz eksperymentuje z nieco wieksza, moze to rozwiaze problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 20:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kisiel24 napisał(a):
Toudi, dobrze to zrobilem?? :P

Za..ebiście zrobiłeś :hyhy:

Poza tym należy dążyć do tego co napisał Andrzej.
Cytuj:
Tak, ltft (ta na dole - multiplikative) może być na -5 a stfm na 0 (środkowa, additive) i to nie jest OK.
Obie powinny dążyć do 0 i tak jak Paweł napisał że większy odchył stft przez jakis czas (nie pamiętam jaki) powoduje odchył ltft i wtedy stft znowu jest 0 ale ltft juz ma wartość inną.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 24 listopada 2011, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
Za..ebiście zrobiłeś :hyhy:

Uczylem sie od najlepszego ;) :) ...co do ostatniego wykresu z Inpy czyli tego multiplicativ bank 1 mam -1.32 a bank 2 -1.43 chyba jak dobrze pamietam...

Ale generalnie korekta jest dobrze zrobiona?Ustawic chyba bede musial teraz doklanie na zimnym silniku co??Bo zaczalem z korektami jakos od 45-50 stopni gazu :/
Wiec chyba teraz wypadalo by na zimnym poustawiac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 06:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Kurcze, srodkowe additiv mam ciagel, -0,02 bank 1 i 0,03 bank 2...ale niestety dolne multiplicativ wjechaly na 7,30 bank 1 i jakies 9,7 bank 2...co zrobilem zle z tymi korektami po temperaturze :/

Zresetowac INPA sondy po nowych ustawieniach korekt po temperaturze??

Toudi pomoz :P :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL