maaaad napisał(a):
michael, obywatelu, nie pieprz bez sensu, jak to napisał kiedyś Mleczko.
Nie wiem, co Cię uprawnia do ferowania tak skrajnych opinii? Jechałeś autem z tym systemem? Wiesz, jak on działa od podszewki? Z tego co piszesz, Twoja znajomość tematu ogranicza się do filmiku. Na dodatek nazywasz to "chamstwem". Weź dorośnij, chłopaku.
Szybkoobrotowe koło zamachowe? Masz na myśli "lekkie" koło zamachowe? Poczytaj coś na ten temat i dopiero się wypowiadaj. Wiesz w ogóle, po co w silniku jest koło zamachowe?
Gdybyś miał CNG to nigdzie byś nie zatankował, Twój silnik miałby 170 KM zamiast ponad 200, a w bagażniku woziłbyś kilka potężnych i ciężkich butli, żeby zrobić na nich max 300 km.
Uwagi o tym, że gość nieprawidłowo trzyma lewarek to już chyba jakiś ponury żart. Tak samo jak napęd sprężynowy, na powietrze etc.
Żenada

Już staram się tłumaczyć tłumowi
Szybkoobrotowe koło zamachowe - chodzi o koło zamachowe magazynujące energię. Koło nakręca się gdy silnik się kręci i magazynuje energię, gdy autobus miejski zatrzymuje się na przystanku silnik się zatrzymuje a koło nadal kręci... po kilkunastu sekundach koło zasprzęgla się z silnikiem i działa jak rozrusznik... rozwiązanie to nigdy nie znalazło praktycznego zastosowania z uwagi na powstające siły żyroskopowe... ale przecież siły te można równoważyć

Jak i wszystkie inne. Siłami o tym samym kierunku lecz przeciwnym zwrocie. Magazynować energię można nie tylko w kole zamachowym ale także właśnie w sprężynach i w sprężonym gazie w tym także powietrzu.
Istnieją już wózki widłowe na sprężone powietrze. Tak da się zmagazynować naprawdę dużo energii. Silnik cały czas zasysa powietrze, kto wie czy nie można by dobudować czegoś takiego jak serwo do hamulców służącego do odpalania auta. Trzeba by obliczyć bilans energetyczny czegoś takiego.
Co do CNG... butle kompozytowe... i czemu auto na gazie miałoby mieć mniej mocy niż na benzynie?
Żart robią sobie z nas politycy którzy nakładają podatki na auta i wpieprzają się w przemysł motoryzacyjny. Gdyby nie oni mielibyśmy technologie naprawdę godną XXI wieku czyli np limuzyny wysokiej klasy z napędem atomowym o mocy maksymalnej kilka tysięcy KM z bezstopniowymi skrzyniami biegów a przyśpieszenie od 0 do 300 km/h zależałoby tylko od założonych opon
Pozdrawiam