BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 02:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
Borsuk napisał(a):
po pierwsze samochod na dotarciu nie ulozony pali okolo litra wiecej niz w pozniejszym czasie ... po drugie miales samochod z tylnim napedem co tez nie pomaga mu w spalaniu ... po trzecie moje nowe transity 2,2 TDCI 130km 5 biegowa skrzynia potrafia spalic przy komplecie ludzi przy predkosci 120 km/h okolo 8 litrow na setke co uwazam za bardzo dobry wynik przy tej masie i wielkosci samochodu ... zreszta w busach paliwo to akurat nie najwazniejszy wyznacznik a na transity zlego slowa powiedziec sie nie da aha i jak Tobie spala focus 1,6 TDCI 12 litrow na trasie to Twoje beemki pala pewnie przy takiej samej jezdzie 20 litrow po trasie sorki za OT


Jasne, po prostu chodziło mi o to iż przekraczając pewne obroty, uzyskanie duzego spalania nie jest niczym nadzwyczajnym a focus to takie padło, że trza cały czas cisnąć więc nie ma co się dziwić, że tam komuś spalił 10 litrów.
A transit powinien spalić około 14, z racji dużych gabarytów. Tak w ogóle jak Ci sie 2,2 sprawuje? jak coś pracuje w ASO forda więc chętnie pomogę, jeśli będzie potrzeba.
A co do spalania beemek, mi nawet seicento dużo pali.... :wstyd:

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 02:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Borsuk napisał(a):
po drugie miales samochod z tylnim napedem co tez nie pomaga mu w spalaniu

A tak z ciekawości jaką różnicę robi napęd? Napęd na 4 oczywiście ma większe opory, bo jest po prostu więcej do kręcenia, ale tył i przód powinny palić tak samo. Chyba że o czymś nie wiem.

Cytuj:
Pfy, też mi spalanie :P Jako pracownik Forda śmiem stwierdzić iż ten wynik jak na trase jest całkiem dobry (znaczy się ekono), co prawda nie wiem z jakim silnikiem był owy focus ale 1,6 TDCI 109ps potrafi zjeść i 12 w trasie....

1,8 TDCI i to był w 95% gaz w podłodze i prędkość maksymalna, więc nie wiem jak można spalić jeszcze prawie 2l więcej :zdziwko:
Ale to może też zależeć od konkretnego egzemplarza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 02:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
1,8 TDCI i to był w 95% gaz w podłodze i prędkość maksymalna, więc nie wiem jak można spalić jeszcze prawie 2l więcej :zdziwko:
Ale to może też zależeć od konkretnego egzemplarza.

1,8 palą mniej, silnik jeszcze z mk1. Najlepszym wyborem jeśli chodzi o diesle to zdecydowanie jest 2,0 136 ps ;)

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 03:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Dixi napisał(a):
Najlepszym wyborem jeśli chodzi o diesle to zdecydowanie jest 2,0 136 ps ;)

I taki chciałem, ale ten 1,8 kupiliśmy nowy, ale z poprzedniego roku dzięki czemu był sporo tańszy, a 2,0 musielibyśmy już zamawiać więc się nie opłacało ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 10:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ten temat jest trochę bez sensu - są lepsze diesle, są gorsze diesle, są tańsze, droższe, są różne potrzeby ludzi - jeden chce dupowozu do jak najtańszego przemieszczenia się z A do B, inny chce mieć banana na twarzy zawsze, gdy depnie gaz i usłyszy dźwięk silnika benzynowego. To jak gadanie o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.
kostek_ja napisał(a):
A tak z ciekawości jaką różnicę robi napęd? Napęd na 4 oczywiście ma większe opory, bo jest po prostu więcej do kręcenia, ale tył i przód powinny palić tak samo. Chyba że o czymś nie wiem.

Przy tylnym są większe straty mocy (a co się z tym wiąże - większe opory wewn. i większe spalanie).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
kostek_ja napisał(a):
A tak z ciekawości jaką różnicę robi napęd? Napęd na 4 oczywiście ma większe opory, bo jest po prostu więcej do kręcenia, ale tył i przód powinny palić tak samo. Chyba że o czymś nie wiem.


Kostek miedzy przednio napedowym transitem a tylno jest po trasie przy tej samej predkosci 2 litry roznicy na niekorzysc tylu ... takze roznica jest dosc znacza ... ale jak wiadomo do transportu ciezkich ladunkow najlepsze tylnio napedowki bo duzo bardziej trwale :) ...
Dixi co do transitow 2,2 TDCI to szczerze moge smialo powiedziec ze powiedzenia typu ford gowno wort ... mozna wsadzic miedzy bajki ... od marca mam najechane ponad 140 tys ... i jak narazie przy 90tys. wymiana klockow hamulcowych przod ... przy 120 tys opony dwie nowe na przod i wymiana zaworou erg na gwarancji tak nie bylo najmniejszego problemu :) wiec jak widac zlego powiedziec nie moge :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 20:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Jezdzilem nowymi Clio i Polo 1.4 benzyna, oraz Fiatem 500 1.3 diesel, i zdecydowanie wolalbym diesla. Wiadomo ze tu dochodza jeszcze roznice pomiedzy producentami, ale nie przypuszczalbym ze diesel 1.3 moze tak dobrze przyspieszac.
Dieslem jezdzilo mi sie duzo przyjemniej i przede wszystkim mial lepsze przyspieszenie. Jedyne co mi przeszkadzalo to duza turbodziura, do 2000 wlasciwie nic, natomiast od 2000 do 4500 mocny ciag.
Natomiast benzyny 1.4 to porazka, bardzo slabe przyspieszenia niezaleznie od biegu, a zeby jakos to przyspieszala to trzeba krecic bardzo wysoko, co wiaze sie z duzym halasem.
Oczywiscie moja opinia jest na podstawie jazd tymi wlasnie autami.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: aaaaaaaaaa
///M_ichał napisał(a):
Jezdzilem nowymi Clio i Polo 1.4 benzyna, oraz Fiatem 500 1.3 diesel, i zdecydowanie wolalbym diesla. Wiadomo ze tu dochodza jeszcze roznice pomiedzy producentami, ale nie przypuszczalbym ze diesel 1.3 moze tak dobrze przyspieszac.
Dieslem jezdzilo mi sie duzo przyjemniej i przede wszystkim mial lepsze przyspieszenie. Jedyne co mi przeszkadzalo to duza turbodziura, do 2000 wlasciwie nic, natomiast od 2000 do 4500 mocny ciag.
Natomiast benzyny 1.4 to porazka, bardzo slabe przyspieszenia niezaleznie od biegu, a zeby jakos to przyspieszala to trzeba krecic bardzo wysoko, co wiaze sie z duzym halasem.
Oczywiscie moja opinia jest na podstawie jazd tymi wlasnie autami.


Nie rozumiem dlaczego porównujesz Auto z turbiną do auta bez turbiny??? A może przejechał byś sie na turbo benzynie?? i wtedy porównał?? Panowie prosta sprawa Turbo porównujemy z turbo... diesla zwykłego porównujemy z ze zwykłą benzyną... wtedy można sprawdzić co jest? co lepsze? jaka dynamika itp.... To jest tak jak by ktoś jechał na turbince a ja bym włączył nitro i go wyprzedził i powiedział bym 1.6 benzyna lepszego ma kopa niż 2.0TD :kwasny:


Ja osobiście mam 2.0 litrowego Vanosa 150konnego i całkiem przyjemnie mi sie jeździ... i ten dźwięk benzynowego silnika jest cudowny :D Panowie dieselek do ekonomi benzynka do MĘSKIEJ JAZDY :D :D

_________________
aaaaaaaaaaaaaaaa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 22:30 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Grzech, nie kupisz już nigdzie nowego diesla bez turbiny (mowa o osobówkach). Jak porównasz turbo-diesla i turbo-benzynę to ta ostatnia pada na ryj, jeśli chodzi o spalanie i po ptakach. Turbo żyje, turbo pije.
Grzech napisał(a):
Panowie dieselek do ekonomi benzynka do MĘSKIEJ JAZDY

Powiedz to niejakiemu Buniemu (o ile dobrze kojarzę), który miał bodajże 3.0d w e30 :rotfl: Robił tym co chciał i jak chciał ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 22:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Grzech napisał(a):
Panowie dieselek do ekonomi benzynka do MĘSKIEJ JAZDY :D :D


po pierwsze jest sporo Pań na forum (należy im się szacunek), po drugie gratuluję dojrzałości emocjonalnej i wyrobionego zdania o silnikach zasilanych różnymi paliwami :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 07:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Grzech napisał(a):
Panowie dieselek do ekonomi benzynka do MĘSKIEJ JAZDY


meska jazda :rotfl: cos mi sie wydaje ze przy 2.0 miał bys juz ciezko objechac 2,5 nie mówiac o 3 litrowym dieslu,wiem bo miałem 2,0 benzyne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
rorafalki napisał(a):
po pierwsze jest sporo Pań na forum (należy im się szacunek)
Rora, :)
Grzech napisał(a):
Ja osobiście mam 2.0 litrowego Vanosa 150konnego i całkiem przyjemnie mi sie jeździ... [...] dieselek do ekonomi benzynka do MĘSKIEJ JAZDY

mam dokładnie taki sam silnik i owszem - jeździ się całkiem przyjemnie, ale co do tej "męskiej jazdy" (zakładam, że chodziło ci tutaj o przyspieszanie, pomykanie itp), to prawdę mówiąc - z całym szacunkiem dla naszych aut - są to ...zamulacze ;)

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 08:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Aniu od kiedy w matizie robia 2 litrowe 150 konne silniki ?? :P :P :P :rotfl:

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 08:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
Borsuk napisał(a):
Aniu od kiedy w matizie robia 2 litrowe 150 konne silniki ?? :P :P :P :rotfl:

ha ha ha.. :kwasny: Tommy, obśmiałam się jak norka.. :] :P

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
anya napisał(a):
ha ha ha.. :kwasny: Tommy, obśmiałam się jak norka.. :] :P


ja tez :P

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: aaaaaaaaaa
Nie rozumiem dlaczego porównujecie te różnice w ślinikach miedzy 2.0 benzyną a 3.0 dieslem... i mówicie ze 3.0 dieslem zrobisz wszystko ok popieram a 3.0 benzyną zrobisz jeszcze więcej... tak jak ktoś wyżej wypisał w Auto świecie był artykuł DIESEL czy BENZYNA i benzyna wgrała 3do2... Porównujcie silniki odpowiednio. A co do Znaczenia Męska Jazda nie chodziło mi o brak szacunku do kobiet tylko o jazdę z przyspieszeniami z dużymi prędkościami itp... Na TVN turbo też jest program zwany Męska jazda i co obrażają kobiety? Poprostu to jest tylko stwierdzenie takie... Kobiety raczej jeżdżą spokojnie na drogach co nie znaczy że nie znajdzie sie taka co będzie bokiem w zakręty wchodzić...

_________________
aaaaaaaaaaaaaaaa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 16:02 
Sabine Schmidt :serce:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 19:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
gratuluję jeśli dla Was jakimkolwiek autorytetem jest tygodnik Auto Świat :spi:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 23:14 
rorafalki napisał(a):
gratuluję jeśli dla Was jakimkolwiek autorytetem jest tygodnik Auto Świat :spi:



:viva:

:padam: :padam: :padam:

rorafalki kocham Cię normalnie :serce:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 02:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
Grzech napisał(a):
Ja osobiście mam 2.0 litrowego Vanosa 150konnego i całkiem przyjemnie mi sie jeździ... i ten dźwięk benzynowego silnika jest cudowny :D Panowie dieselek do ekonomi benzynka do MĘSKIEJ JAZDY :D :D

a iloma samochodami jezdziles chlopaczku??
pewnie ta 320 to twoj pierwszy samochod
mialem kilka beemek i w dieslu i w benzynie i uwazam ze benzyna jest lepsza ale jak mam jezdzic benzyna w gazie to wole dieslem.
turbodiesla porownuje sie do wolnossacej benzyny bo 90 % silnikow benzynowych to jednostki wolnossace a 99% diesli to silniki turbodoladowane.
takie to dla ciebie trudne??





dla mnie 323 mulil wiec jak dla ciebie 320 to meska jazda to widac z ciebie 100% menooo jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL