BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
zle ustawiona mieszanka. podlaczyli komputer i zgasili:). tak mieliscie racje a reszte czas pokaze:)

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 13:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
M52TU B20. Rzeczywiscie nie jest wpisany rocznik:)

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
KOntrolka "engine"zostala zgaszona na komputerze po jakims czasie znow sie zapalila, sama zgasla i teraz znow swieci? co to oznacza?

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 00:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Właśnie dlatego się pytałem jaki silnik. Jeśli masz źle nawiercony kolektor, co jest bardzo ważne w tym silniku, to trzeba to poprawić, wystarczy że ktoś pomylił się o kilka mm. Valteki też nie pomagają temu zjawisku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 08:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kilka mm pomyłki w nawierceniu nie jest tak ważne jak pisze Pinczer (mowa konkretnie o kilku czyli dla mnie to 2-3 do 5), ale co do tego nawiercenia, to ma racje. Jest ono ważne, a nawet bardzo ważne.
Żeby ten silnik prawidłowo pracował króćce gazowe powinny być nawiercone w miarę jak najbliżej benzynowych, a koniec owego króćca powinien niemal sykać się z końcem wtryskiwacza benzyny.
Robiłem kilkanaście aut z tym silnikiem, również na Valtekach (i nietylko), i nie było z nimi żadnych problemów typu "check engine", (po montażu kontrolka Check ma prawo się zapalić, ponieważ do 1000 km następuje proces docierania się różnych elementów instalacji LPG.)
Jeżeli kontrolka sama się zapala i sama gaśnie, to największym problem jest źle zebrana mapa obciążeń Pb i LPG w Stagu.
Niech ten montażysta raczy posadzić tyłek do auta i zrobić rundkę z laptopem podpiętym pod sterownik gazowy.
Tak dla porównania powiem, że aby prawidłowo zmapować gazownie przy silniku M52TU, mnie zawsze zajmowało to około 20-30km przejechanych z różnymi obciążeniami (pod górkę, z górki na 5 biegu, na 3) z czego oko 7-12 km na Pb reszta na LPG
Problemem jest też to że dawka gazu powinna się zmieniać wraz ze zmianą temperatury gazu i reduktora.
Tak więc czas wtrysku gazu oblicza się dodają do czasu wtrysku benzyny stałą poprawkę (różną dla danego typu wtryskiwaczy) 1,75 + oraz korekty na czas wtrysku względem temperatury gazu i temperatury reduktora.
Wszystko to, ponieważ czym mocniej podgrzewamy gaz tym bardziej się on rozpręża, a co za tym idzie trzeba podawać go większą dawkę.
Odwrotny proces następuje w drugą stronę czym zimniejszy gaz, tym mniej rozprężony, a co za tym idzie mniejsza dawka do prawidłowego spalania.
W jednym litrze mieszanki powietrze/propan-butan, gaz odparowywany w tem. 40°C ma większe stężenie niż gaz odparowywany w temp. 70°C (taki sam efekt jak przy tuningu, z zimnym powietrzem)
Reasumując, nowsze sterowniki Stag mają możliwość korygowania dawki wraz ze zmianami temperatury odprężenia gazu i temp. samego gazu w listwie.
W niektórych autach bez prawidłowych korekt temperaturowych nie uniknie się zapalenia kontrolki MIL

P.S. Swoją drogą możesz wrzucić jakaś fotkę na której będzie widać gdzie zamontowane są króćce.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 11:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
Czyli mam poprostu zrobic foto silnika by bylo widac gdzie sa zamontowane listwy?

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 11:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
Kolntrolka zapalila sie i swieci caly czas ujz nie zgasla. Przejmowac sie tym juz teraz czy dopiero po ponownej kalibracji po przejechaniu 1000 km na ktora mam jechac?


Ostatnio edytowano 1 stycznia 1970, 01:00 przez GOLAS30, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 11:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Napewno nie jest OK.
Nie ma prawa się świecić żaden check engine, ani tuż po instalacji ani po miesiącu czy tygodniu.
Map dla LPG praktycznie nie da się zrobić źle, wystarczy robić zgodnie z instrukcją i będzie dobrze, jedynie można ich nie zrobić bądź zrobić byle jak - choć tutaj też trzeba być zdolnym.

Auto nie ma prawa wyjechać od gazownika ze świecącym się check engine.
Pojedź od razu z reklamacją, niech na nowo zrobią mapy (tym razem porządnie), może jakiś kabel się odłączył i nie daj sobie wciskać że 'się nie da, trzeba pojeździć, etc'.
To musi działać od razu, po 1000km to jedziesz żeby sprawdzili czy przypadkiem jakieś błędy się nie pojawiły i czy nie trzeba czegoś poprawić a nie żeby dopiero ustawili... ustawione ma być od razu, jak odbierasz auto.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
o co chodzi z tym map dla LPG. BYlem i sprawdzili ze czas wtrysku gazu jest taki sam jak benzyny czy to o to chodzi?

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jak na screen'ie. Zielona linia: mapa lpg, niebieska pb, muszą być zebrane prawidłowo i pokryte.

STAG:
Obrazek

GOLAS30 napisał(a):
Czyli mam poprostu zrobic foto silnika by bylo widac gdzie sa zamontowane listwy?


Nie gdzie są listwy tylko miejsca w kolektorze ssącym, do których dochodzą wężyki wychodzące z listw wtryskowych gazowych.

Tutaj przykład jak to nie powinno wyglądać:

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 13:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak jak napisał pinczer.

To jest tak że:
Najpierw robi się mapę wtrysków czasów wtryskiwaczy benzynowych na Pb. Jest to wykres czasów wtryskiwaczy benzynowych w funkcji podciśnienia.
Później robi się mapę wtrysków czasów wtryskiwaczy benzynowych, podczas jazdy na LPG.

Obie krzywe muszą się pokrywać.
Chodzi o to aby 'oszukać' sterownik benzynowy, że jedzie na Pb i podczas pracy na LPG, dawał identyczne sygnały jak daje podczas pracy na Pb.

Czasy otwarcia wtryskiwaczy Pb i LPG będą różne (dziwne jakby były takie same), natomiast czasy wejściowe, podawane przez sterownik DME są czasami dla wtryskiwaczy benzynowych, które niezależnie od pracy czy na Pb czy na LPG, powinny być takie same (oczywiście, podczas pracy na LPG wtryskiwacze PB nie pracują, ale DME podaje czasy sterujące, które to wyłapuje sterownik LPG i na podstawie których oblicza czasy dla wtryskiwaczy LPG)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 14:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wszystko prawda tylko Kyokushin, napisał:
Cytuj:
Nie ma prawa się świecić żaden check engine, ani tuż po instalacji ani po miesiącu czy tygodniu.

Nie jestem jakimś tam laikiem i mówiłem że Check ma się świecić, a mag głupie uczucie że pijesz do mnie. Napisałem że rzadko się zdarza żeby odrazu tak zmapować auto że przed upływam 1000 km kontrolka się nie zapaliła. Wystarczy że gumowe elementy tłoczków w listwie się ułożą jak trzeba, to spowoduje zwiększenie wydolności listwy, a jeżeli montażysta nie do końca zmapował jak potrzeba, to zmniejszył się margines błędu czasu wtrysku LPG i na pewno zwiększa to zapalenie kontrolki
Jak się już zapali to trzeba reagować i korygować mapę. Jak gazownik kuma sprawę, to koryguje i kontrolka drugi raz rzeczywiście nie powinna się zapalić.
Osobiście obstawiam, że albo dali złe dysze, albo ta listwa jest deko lewa, albo mają marne pojęcie o ustawianiu tej instalacji, lub nie robią tego w czasie jazdy, tylko na postoju.
Na mój gust i nigdy nie było problemu przy takiej konfiguracji to:
Jeżeli listwa to valtek:
Dysze 2.0
Ciśnienie 1.1 - 1.2 bar (i co najważniejsze stałe a nie skaczące)
obowiązkowo podłączone podciśnienie do reduktora.
Króćce mniej więcej tak jak Pinczer pokazał (ja montuje jeszcze bliżej)
Zależy też gdzie się wpięli w układ chłodzenia samochodu, może reduktor jest niedogrzany??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Toudi napisał(a):
Nie jestem jakimś tam laikiem i mówiłem że Check ma się świecić, a mag głupie uczucie że pijesz do mnie.


Nie pisałem nic o Tobie czy do Ciebie żeby Ci dokuczać, spokojnie, ja nie z tych :)

Check ma się nie świecić.
Wtryskiwacze to nie jest jakaś manufaktura żeby sie miała układać jak spodnie na d..., przez 1000km.
To jest precyzyjne urządzenie które ma działać bardzo dokładnie, w milisekundach....
To ma chwilę pochodzić na biegu jałowym, później przejażdżka z mapowaniem i ma wszystko hulać.

Ogólnie, montaż LPG tutaj jest stosunkowo prosty, trzeba chyba albo być niedbaluchem żeby zrobić to źle albo trafić na wadliwy element (też ma prawo się zdarzyć, jak ze wszystkim).

Jak ktoś doprowadzi do sytuacji że podczas montażu (zły dobór dysz, cisnienia etc.) czy kalibracji zapali się check engine powinien skasować błąd na własny koszt (lub mieć do tego sprzęt) i kalibrować tak żeby było dobrze i dopiero oddać klientowi...

A mam jeszcze pytanie, bo program (KME) sugeruje dysze 2mm dla ciśnienia 1bar dla M52TUB20.
Ty piszesz o 1,1-1,2 bara, czy w praktyce lepiej Twoim zdaniem i jeżeli tak do dlaczego dać trochę większe ciśnienie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
Juz bylem i po podlaczeniu do kompa krzywa LPG i PB byly daleko od siebie. Auto nie chcialo przyspieszac na gazie. Okazalo sie ze mieszanka jest zbyt uboga. Zrobiona to teraz dokladnie tak jak mowi Kyokushin. Podlaczona komp zczytal prace na Pb na jalowym potem na gazie i dokonano ustawien potem w trase korekta i wszystko gra. Auto idzie jak strzala na LPG:)

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No to cieszę się że udało się rozwiązac problem :)
Jak pojeździsz to napisz czy na LPG i Pb z grubsza masz takie same osiągi, jak sie jeździ etc.

Chciałem się przy okazji tematu zapytać Toudiego, odnośnie tego ciśnienia (pisałem wyżej) i..... jak wygląda kalibracja w przypadku jazdy na obciążeniu (wysoki bieg i niskie obroty) w przypadku skrzyni automatycznej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kyokushin piszesz:
Cytuj:
Wtryskiwacze to nie jest jakaś manufaktura żeby sie miała układać jak spodnie na d..., przez 1000km.
To jest precyzyjne urządzenie które ma działać bardzo dokładnie, w milisekundach....
To ma chwilę pochodzić na biegu jałowym, później przejażdżka z mapowaniem i ma wszystko hulać.

Nie masz trochę racji. Urządzenie jest precyzyjne, ale w przypadku wtryskiwaczy Valtek (nie wiem czy je kiedyś rozbierałeś i widziałeś budowę), podstawa to sprężynka odpychająca tłoczek i sam tłoczek z jednej strony zakończony o-ringem, a z drugiej gumą wciśniętą w metalowy element tłoczka. Wtryskiwacze potrafią otwierać i zamykać się około 40-50 razy na sekundę, czyli z jednej strony o-ring wali o dno prowadnicy, a ta gumka o grzybek obudowy listwy, zanim wbiją się na swoje miejsca, a sprężynka zacznie odpowiednio pracować, mija trochę czasu. Tak samo sprawa ma się odnośnie reduktora. Co z tego że nastawisz jakąś wartość ciśnienia, skoro membrana reduktora wykonana jest z gumy, która nawet przy najlepszej jakości materiału, pod wpływem skrajnych temperatur, zawsze lekko zmieni swój kształt, a co za tym idzie zmieni się wartość ciśnienia. Niech to będzie 0,2 bar, to na dawce gazu jest dużo, ponieważ przy ciśnieniu nominalnym 1 bar jest to 20%. dlatego też po przysłowiowym 1000 należy korygować ustawienia i ten właśnie czas jest okresem gdzie najczęściej zapala sie kontrolka Check.
Co do bezpłatnego kasowania błędu to masz 100% racji, kasowanie to obowiązek montażysty.

Odnośnie pytania nr1
Cytuj:
A mam jeszcze pytanie, bo program (KME) sugeruje dysze 2mm dla ciśnienia 1bar dla M52TUB20.
Ty piszesz o 1,1-1,2 bara, czy w praktyce lepiej Twoim zdaniem i jeżeli tak do dlaczego dać trochę większe ciśnienie?


Dobór dysz i ciśnienia może się różnić dla różnych sterowników, pomimo że listwy wtryskowe będą tego samego producenta. Wynika to z tego, że każdy producent sterowników ma jakiś swój patent i używa różnego algorytmu przeliczającego czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu.
Dlatego też w przypadku KME dysze różnią się niewiele od tych które powinno się stosować w Stagu. Opcja którą posiada program KME jest tylko podpowiedzią dla początkującego montażysty od jakich dysz ma wyjść, żeby sobie nie narobić problemów. Ja robie to już automatycznie i tak naprawdę dysze i rodzaj listwy wtryskowej dobieram według mocy jaką obciążony jest jeden cylinder silnika.
Czyli silnik 150 HP 6 cylindrów, na cylinder przypada około 25 HP. Jest to niewiele wiec praktycznie każda listwa wydoła, a średnica dyszy dla valteka 2.0.
Wyzwanie to Subaru Impreza WRX z silnikiem turbo doładowanym, boxer 4 cylindry o mocy 230HP. Jak łatwo policzyć na jeden cylinder wypada około 57 HP. Większość wtryskiwaczy LPG powyżej 40HP na jeden przy max obciążeniu poprostu staje się niewydolna i zaczyna zamarzać. Zaczęliśmy od dwóch wtryskiwaczy Valtek na cylinder, ale był problem z wysterowaniem przy max. obciążeniu. Auto poszło dopiero na wtryskiwaczach Magic Jet i do dziś śmiga jak burza.
Wspomniane wcześniej 150 HP 6 cyl. przy wtrysku DREAM XX firmy O.M.V.L., dysze wtryskiwacza powinna mieć około 2.5, aby auto wogóle dało się zmapować
Trudno mi jest wytłumaczyć jak z tym ciśnieniem, ale 1 bar to ciśnienie optymalne dla zasilania LPG w silnikach wolnossących z różnych tam przyczyn.
Jedne auta lubią uboższą mieszankę jak np. Mazda, inne nieco bogatszą. W przypadku silników z podwójnym vanosem wskazane jest ciśnienie około 1,14 ponieważ przy nim najlepiej pracują. Owe wspomniane WRX miało ciśnienie 2,4 bar. Nie idzie się tego nauczyć inaczej jak drogą praktyki.

Co do pytania nr 2
Cytuj:
jak wygląda kalibracja w przypadku jazdy na obciążeniu (wysoki bieg i niskie obroty) w przypadku skrzyni automatycznej.

Jeżeli skrzynia to tiptronic, to zawsze można wymusić zmianę na wyższy bieg i zanim sterownik zacznie redukować biegi to komputer gazu zdąży zebrać kilka punktów obciążenia, które wystarczą do przeprowadzenia dalszego mapowania.
W przypadku zwykłego automatu jest trudniej, ale nie jest niewykonalne obciążyć silnik poprzez odpowiednie manewrowanie pedałem gazu. Jeżeli jedziemy pod górkę i nie będziemy dodawać gazu żeby utrzymać daną prędkość to automat nie odrazu zrzuci bieg, a dopiero po chwili, w tym czasie sterownik LPG zbierze punkty obciążenia. Ważne jest żeby osoba która kalibruje instalacje zwróciła również uwagę na czas wtrysku benzyny przy danym obciążeniu.
To trudno jest wytłumaczyć słowami podczas rozmowy, a co dopiero opisać.
Podsumowywując w przypadku instalacji Stag tłomacząc jak przysłowiowy chłop krowie na rowie, niebieska linia ma się idealnie nałożyć na zieloną.
Przepraszam za te wywody, ale nie da się tego opisać w dwóch słowach :)

GOLAS30 nie chcę cię martwić, oby to był koniec problemów z tą instalacją, ale z twojego opisu wynika że panowie podłączają laptopa, robią korektę na postoju, Ty jedziesz na przejażdżkę, oni pytają " i jak było", Ty zadowolony odpowiadasz "no niebo do ziemi", oni podłączają znowu laptopa, popatrzą i stwierdzają "jest dobrze, mapy sie nałożyły". Ale podejrzewam że pojeździsz troch i problem wróci, ponieważ żaden nie posadzi tyłka, żeby pojeździć z komputerem i z tobą za kierownicą. Taka przejażdżka to podstawa dobrego ustawienia. Takie tam jadę, podłączam komputer, koryguje, znowu jadę, znowu koryguję, to tak jak ładować piach na taczkę łyżeczką do herbaty. Efekt końcowy ten sam, pełna taczka piachu.
Tylko nie szybciej ładować łopatą??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 22:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Rozumiem. Argument odnośnie gumet etc do mnie przemawia, jednak obstawiałbym przy tym że jednak powinno się udać ustawić cały system tak żeby checka nie wywalało... żeby wywalić checka trzeba wyjść sporo poza zakres adaptacji DME, a po 1000 drobna korekcja - jak mówisz, gumki, sprężynki, parownik.

Dzięki za wyjasnienie moich pytań, urodziły mi sie w głowie kolejne :).
Biorąc pod uwagę kiepską jakość gazu w polsce, czy zakładanie podwójnych filtrów, zarówno fazy ciekłej jak i lotnej, miało by sens?
I dalej, co sądzisz o wtryskiwaczach "magic"?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 14:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wrócę jeszcze do tematu ustawień, jest tak jak piszesz, że po prawidłowo przeprowadzonym mapowaniu istnieje małe prawdopodobieństwo zapalenia kontrolki Check. Jest jeszcze jedna sprawa, a mianowicie jakość naszego gazu. Właśnie przez to że na różnych stacja mamy różnej klasy paliwo, w większości przypadków jakość LPG powoduje zapalenie tej nieszczęsnej kontrolki.

Zakładanie filtra fazy lotnej ma bardzo duży sens w przypadku naszego gazu, ponieważ oleiste substancje w nim zawarte ujawniają się dopiero w momencie rozprężenia gazu i wszystko to co osiądzie na filtrze, w przypadku jego braku, powodowałoby zanieczyszczenie listwy wtryskowej. Jak sam pisałeś to bardzo precyzyjne urządzenie i olej, czy mazut, bardzo pogarsza tę precyzję. Filtr fazy ciekłe ma za zadanie zatrzymać cząstki stałe które mogłyby zapchać reduktor.

Wtryskiwacze Magic Jet to bardzo udany dokładny produkt, jedyne co nas interesuje przy montażu to rozmiar dysz. Z powodzeniem radzą sobie z małymi jak i dużymi pojemnościami silników. Największą ich wadą jest to że są nierozbieralne. W przypadku mocnego zabrudzenia bądź uszkodzenia pozostaje tylko wymiana na nowy.
Tak jak już kiedyś pisałem, najlepsze jak dla mnie wtryskiwacze posiada Elpigaz i nazywa się to i-plus.
http://www.elpigaz.com/?p=pl/menu/3c/index
O ile dobrze kojarzę, listwa ta jest produkowana przez Włoską firma A.E.B., potentata w dziedzinie elektroniki samochodowej wykorzystywanej do montażu instalacji LPG.
Jeśli się nie mylę listwy te w sprzedaży posiada też firma A-Max z Białegostoku.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
I znow sie dzis zapalila kontrolka:((. Cholera wie od czego

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 08:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
GOLAS30 napisał(a):
I znow sie dzis zapalila kontrolka:((. Cholera wie od czego

Pewnie tak jak kolega Toudi napisal...wiec wracaj do nich :krzeslem: ich i nich zrobia jak powinni!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL