BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 11:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
labrentz napisał(a):
i że niby nie ma zapłonu czyli wybuchów w tłokach??


Nie ma.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tak czytam sobie i myślę. Po to w naszych BM-kach jest ekonometr żeby go używać. Jeżeli tak będziecie operować gazem, żeby jego wskazanie było jak najmniejsze, to i spalanie będzie w miarę normalne.
Ważne jest żeby po rozpędzeniu auta lekko zdjąć nogę z pedału gazu, spowoduje to utrzymanie prędkości przez auto, a spalanie znacznie spadnie.
Apropo tego hamowania silnikiem. Elektroniczne układy wtryskowe posiadają taką funkcje w sterowniku, jak CUT OFF. Działa to na takiej zasadzie jak koledzy pisali. Czyli, po puszczeniu nogi z gazu w czasie jazdy do momentu osiągnięcia przez silnik ok 1000 RPM ECU odcina sygnał na wtryski, co powoduje ich całkowite zamknięcie (Cut off - z angielskiego to odcięcie).
Ktoś tam zadał pytanie, czy niema wybuchów?? A co ma wybuchać?? Samo powietrze się nie pali.
Dlatego dojeżdżając do skrzyżowania nie należy wrzucać na tzw "luz" a po prostu na 5 biegu zdjąć nogę z pedału gazu. Zobaczycie że ekonometr spadnie niemal do 0
Cut off to żadna nowość, to podstawowa funkcja elektronicznego układu sterowania wtryskiem paliwa, zmniejsza zużycie paliwa + pozwala szybciej zejść silnikowi z wysokich obrotów.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
A jak wyglada sprawa z zuzyciem sprzęgla ? hamujac przy swiatłach ..dac na luz i sie dokulac czy np. jak jechalismy na piatce widzimy w oddali czerwone ..to hamowac hamowac hamowac pod koniec wcisnac sprzeglo zeby sie nie zadusil(z wcisnietym sprzeglem sie dokulac) i dopiero po zatrzymaniu dac na luz i puscic sprzeglo ? ktora opcja jest bardziej przyjazna dla sprzegla ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 13:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Sprzęgło wciskasz w ostatniej chwili.
Stoisz na skrzyżowaniu to dajesz luz.
Do skrzyżowania dotaczasz się na biegu, nie na luzie, z wYciśniętym (hamując silnikiem) sprzęgłem. Jak się toczysz na 5 i obroty już zaczynają kuleć z racji małej prędkości możesz wrzucić np 3 lub 2 i dalej hamować silnikiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 16:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
No i nareszcie ktoś z sensem tłumaczy :) Kyokushin, popieram.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
pzy hamowaniu silnikem trzeba zwrócić uwagę żeby nie puszczać nagle gazu przy wysokich prędkościach obrotowych 5-6tyś nie jes tot najzdrowsze dla ukł. przeniesienia napędu.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
wipeer napisał(a):
pzy hamowaniu silnikem trzeba zwrócić uwagę żeby nie puszczać nagle gazu przy wysokich prędkościach obrotowych 5-6tyś nie jes tot najzdrowsze dla ukł. przeniesienia napędu.


No ja tutaj bardziej mowie o przedziale rzedu 2 - 3 tysiace.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:43 
labrentz napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
Wtedy jak napisał kyo, nie ma dopływu paliwa do silnika, a silnik pracuje, ale nie jako silnik, tylko jako sprężarka :) Spręża sobie powietrze, tak jak normalna sprężarka tłokowa


i że niby nie ma zapłonu czyli wybuchów w tłokach??


a widziałeś kiedyś sprężarkę tłokową :chytry:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: Warszawa
i broń Boże nie słuchać leśnych dziadków co wrzucaja luz jadąc z górki !

Ja w zasadzie ciągle stosuje sie do zasad eco drivingu. Obserwuje z bardzo daleko światła, puszczam gaz, hamuje biegami, staram sie caly czas turlać żeby nie stawać na światłachm oczywiście wszystko z rozsądkiem. Dzięki temu spalanie w 328 po mieście wychodzi ok 12l. Mysle, że moge zejsc spokojnie do 11l albo nawet do 10 tylko musiałbym odpuścić częstą szybką jazdę po zakrętach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 22:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
wg mnie taka jazda to męczenie wozu chce sie ekonomie to kupić sobie pande mulijet'a zjara 4l/100km

różnica 2l/100km to znów nie jest dużo a frajda z jady bezcenna :rotfl:

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 22:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
A ja tam lubie sobie depnąć :P Nie znoszę wolnej jazdy! Jak bym chciał się wlec przez miasto to bym kupił tico :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
Toudi napisał(a):
Apropo tego hamowania silnikiem. Elektroniczne układy wtryskowe posiadają taką funkcje w sterowniku, jak CUT OFF. Działa to na takiej zasadzie jak koledzy pisali. Czyli, po puszczeniu nogi z gazu w czasie jazdy do momentu osiągnięcia przez silnik ok 1000 RPM ECU odcina sygnał na wtryski, co powoduje ich całkowite zamknięcie (Cut off - z angielskiego to odcięcie).
Ktoś tam zadał pytanie, czy niema wybuchów?? A co ma wybuchać?? Samo powietrze się nie pali.


no teraz to już wszystko jasne:)takiej odpowiedzi oczekiwałem

Lukezz napisał(a):
wg mnie taka jazda to męczenie wozu chce sie ekonomie to kupić sobie pande mulijet'a zjara 4l/100km

różnica 2l/100km to znów nie jest dużo a frajda z jady bezcenna


a jaką widzisz frajde w dojeżdżaniu na luzie??wogóle przeczytałeś tytuł tematu i wszystkie posty?? to nie temat o eko drivingu tylko o technice jazdy....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:07 
Lukezz napisał(a):
wg mnie taka jazda to męczenie wozu


:wstyd:

beciak napisał(a):
A ja tam lubie sobie depnąć :P Nie znoszę wolnej jazdy! Jak bym chciał się wlec przez miasto to bym kupił tico :P


:wstyd:

Na tym polega właśnie ten temat, nie jeździć pandami, ticami, pałować, ale z głową, a nie dojeżdżać do czerwonego i butować bez sensu


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Krapkowice
Witam

Mam pytanko, jestem posiadaczem E36 318i od 3 miesięcy i powoli dochodze do jak najmniejszego spalania, powiedzcie mi, jaka jest z waszego doswiadczenia najbardziej ekonomiczna predkosc? Bo mi sie cos wydaje, ze przy 100 km/h spala mnie niż przy 90 km/h.

Druga sprawa, nie wiem czy to jest normalne czy nie, ale gdy na przyklad na 1 biegu czy tam drugim pociagne auto na obrotach powiedzmy do tych 4500-5500 obrotów, to za chwile jakby wskazówka poziomu paliwa minimalnie, ale dość widocznie opada. Nie wiem czy to jest spowodowane tym, ze plywak wariuje przez przyspieszenie ( mówiac po chłopsku, benzyna lata po baku, buja sie ) czy jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 11:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
zimack,
Cytuj:
Nie wiem czy to jest spowodowane tym, ze plywak wariuje przez przyspieszenie ( mówiac po chłopsku, benzyna lata po baku, buja sie ) czy jak?

Wszystkim po trochu, ale ogólnie dobrze to ująłeś. Jak dynamicznie przyspieszasz, to przód samochodu unosi się w górę (właśnie po to kupuje się BMW), czyli zmienia się poziom zbiornika i zarazem poziom pływaka. Dokładny i szybki pomiar stanu paliwa powoduje że widzisz to na wskaźniku poziomu ;)
Fryderyk, ostatni twój post to mistrzostwo
Cytuj:
Na tym polega właśnie ten temat, nie jeździć pandami, ticami, pałować, ale z głową, a nie dojeżdżać do czerwonego i butować bez sensu

:rotfl:
sam bym lepiej tego nie ujął. Jest czas na szybką jazdę i taki gdzie nie potrzeba się wygłupiać, a przy okazji można zaoszczędzić trochę paliwa i zmniejszyć zużycie różnych elementów jak np. klocki hamulcowe :P Popieram w 100% :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 06:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
a ja uwazam ze do eco-drivingu trzeba dorosnac - najprosciej jest wcisnac gaz i jechac ile fabryka dala - bez mozgowie i tyle - nie na tym polega jazda by zagrazac innym - mysle, ze kazdy z czasem z tego wyrasta - fakt, niektorzy nie zdaza

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 17:14 
Lukezz napisał(a):
wg mnie taka jazda to męczenie wozu


:wstyd: :rotfl: :wstyd: :rotfl: powiedzial to co wiedzial :spi:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 18:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Witam, podłączę się do tematu, ponieważ na własnej skórze przekonałem się,że jazda autem benzynowym z piecykiem 2,5 litra wcale nie musi być wyciągarką kaski z portfela. Wystarczy tylko trzymać się paru prostych zasad opisanych powyżej jak np. hamowanie silnikiem, w miarę możliwości jak najdalsza obserwacja sytuacji na drodze czy też przyspieszanie z miarowym dawkowaniem gazu i nasze autko mile zaskoczy nas przy następnym tankowaniu. Sam jeżdżę raczej dynamicznie co nie znaczy bezmyślnie, staram się nie ciskać od świateł do światel w godzinach szczytu oszczędzająć paliwo, nerwy oraz nie powodując niepotrzebnego zagrożenia na drodze. Prosto i skutecznie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 908
Lokalizacja: Telford UK
Moje BMW: e39 530i Sport
Kod silnika: M54B30
wipeer napisał(a):
pzy hamowaniu silnikem trzeba zwrócić uwagę żeby nie puszczać nagle gazu przy wysokich prędkościach obrotowych 5-6tyś nie jes tot najzdrowsze dla ukł. przeniesienia napędu.


I w dodatku w zimie w skrajnych przypadkach można wpaść w poślizg i zatańczyć :(

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Ja zuważyłem że dużo ludzi dojeżdżając do świateł, widząc z daleka że jest czerwone, albo pomarańczowe, cisną jak mogę, a przed światłami hamowanie :kwasny:
A wytarczy zrobić to co jest w tym temacie..puścić gaz i wychamowywac silnikiem, potem redukcja na niższe biegi i przed skrzyżowaniem delikatnie hamujemy.

A odmulanie auta jak pisze Fryderyk jest jaknajbardziej wskazane, co testowałem ostatnio na przykładzie gaznikowego golfa mojej Lubej. Golfer poprostu gasł po wciśnięciu sprzęgła przed skrzyżowaniem. Moja nażeczona jeździ bardzo ECO, tak więc wsiadłem za fajere,troche przypaliłem gumę, pocisnąłem ostrzej i już nie gaśnie :hyhy:

POPIERAM ECO DRIVING ale bez przesady ;) na codzień ciężko się jest ciągle do tego stosować :kwasny:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL