BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 22:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
w Europie takiego paliwa nie kupisz

Kupisz, kupisz, w Niemczech, Szwecji, Czechach. Ford, Volvo oferują auta fabrycznie przystosowane do spalania E85.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 373
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52 + LPG
Oglądałem ostatnio Galileo, testowali tam własnie takie paliwa 95 i 98OK z niemieckich stacji bo to oczywiście niemiecki prog.
Nie było żadnej różnicy miedzy jednym a drugim, albo była tak mała ze nie można było tego odczuć.
Komp nie pokazywał lepszego spalania, a kierowca nie odczul lepszej pracy silnika.
A niby w Niemczech jest o wiele lepsze paliwo niż u nas! To jak u nich nie można zobaczyć żadnej różnicy to czego się spodziewacie w Polsce
:?: :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 09:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
MaRio-sKaTe napisał(a):
Moim zdaniem tzw. "efekt placebo". Skoro silnik jest przystosowany do paliwa 95, to na 98 lepiej nie pojedzie.

Biorąc jednak pod uwagę w jakim kraju żyjemy, przy kupnie (no)PB98 mamy pewność, że ma te wymagane 95 oktanów jakie zaleca producent :D



W instrukcji wyraźnie napisane, ze samochód osiąga pełną moc przy e98, więc nie jest to placebo, potwierdzam lepsza praca silnika, mniejsze zużycie paliwa, moc... delikatnie większa :)

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Gdzieś kiedyś widziałem wykresy z hamowni właśnie z benzynką 95/98 i okazuje się, że na zwykłych silnikach (standardowa kompresja w cylindrach) nie było różnicy. Dopiero na jakimś subaru ze zwiększonym stopniem kompresji wynik wykazał o 15km więcej. ( związane było to z większą stabilnością spalania 98 ) i lepszą kontrolą ustawienia samego zapłonu.

Ostatnio tankowałem ON ultimate do swojego i różnicy nie odczułem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 07:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E60
Kod silnika: N54b30A
U mnie czy tankuje 98 czy 95 praktycznie wychodzi mi to samo bo jak zatankuje 98 to mi spala około 1l mniej na 100 km mocy nie czuć więcej na 98 ale jak praktycznie na to samo mi wychodzi to lepiej jest tankować mi 98 bo na pewno ma trochę lepsza jakość ja przeważnie tankuje na statoil albo na orlenie to chyba maja dobre paliwa bo jest odczuwalna różnica pomiędzy 98 a 95 ale w spalaniu bo w mocy nie odczułem może znikoma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 20:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jedni tak drudzy inaczej, a prawda nie wiadomo gdzie :zdziwko:
Nie jesteśmy pierwszymi którzy zadają sobie pytanie, które paliwo lepsze 95 czy 98.
Dwaj panowie prowadzący program na Discovery też zaprzątali sobie tym głowę i postanowili to sprawdzić.
Program o którym mówię to Myth Busters, po polskiemu, Pogromcy Mitów.
W efekcie górowanie paliwa 98 nad 95 okazało się mitem do obalenia.
Jednakowej klasy benzyna 95 i 98 oktanów, pozwala na osiągnięcie jednakowych osiągów nie zalęznie od zastosowanego paliwa.

Wnioski.
Jeżeli coś dobrze zareklamujesz, to ktoś inny to kupi. Tak właśnie jest z producentami paliw ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 20:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
teraz przy BMW (320d) nie moge za wiele powiedziec jak to wyglada, ale i tak tankuje tylko wzbogacany ON (verva/ultimate/v-power)

przed BeEmWu mialem Renault Megane Coupe 1,6e.

zalecane paliwo: 95 oktanow.

po zalaniu 95 chodzila jak psu z zada, jak tylko dostala 98 odrazu bylo czuc ze ten samochod zyje.

problem jest taki ze w polsce paliwo E95 ma 91 oktanow a E98 ma 95 oktanow... ;)
taki maly "chłyt małketingowy"...

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 22:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Toudi napisał(a):
W efekcie górowanie paliwa 98 nad 95 okazało się mitem do obalenia.
Jednakowej klasy benzyna 95 i 98 oktanów, pozwala na osiągnięcie jednakowych osiągów nie zalęznie od zastosowanego paliwa.

Pod warunkiem stosowania odpowiedniego paliwa w odpowiednio przystosowanym do tego aucie. Koniec kropka. Już tu kiedyś wklejałem wyniki eksperymentów, drugi raz mi się nie chce.
makus napisał(a):
po zalaniu 95 chodzila jak psu z zada, jak tylko dostala 98 odrazu bylo czuc ze ten samochod zyje.

Albo miałeś zepsute auto :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 08:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
uwierz mi ze zepsute nie bylo... ma udokumentowany przebieg 64tys, nadal jezdzi (ma je w tej chwili moj dziadek) i sam mowi ze duzo lepiej chodzi na 98 niz na 95 ^_^

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 11:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
kiedys byl juz taki temat i powtorze to co w nim napisalem.. nigdy nie odczulem roznicy w 95/98 jezdzac samochodem, ale pilarka znanej i uznanej firmy zdecydowanie lepiej pracowala na paliwie 98 niz 95 kupowanej na tej samej stacji.. wniosek jest taki ze silniki w naszych samochodach sa przystosowane do paliwa 95 i dodatkowe oktany nie poprawiają nic

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 87
Lokalizacja: West Germany
Moje BMW: 530da///M
Kod silnika: M57
Jak już lać coś do BMW to moim zdaniem powinno to być paliwo Shell V-Power, nie mam pewności czy jest tak naprawdę ale osobiście myślę ze to najlepsze jakościowo paliwo na rynku. Najlepiej wziąć próbkę z np. takiego Orlenu i Shella i pojechać z tym do laboratorium i zrobić porównanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
"Auto Świat" jakis czas temu robił porównanie paliw 95 i 98 oktanowych z Polski i Niemiec.
Sprawdzali na 2 lub 3 (nie pamiętam) autach te paliwa i osiągi na nich i okazało się, że silnik może skorzystać tylko i wyłącznie na kulturze pracy, a na pewno nie na osiągach i spalaniu... Efekt placebo jak już ktoś wcześniej pisał!

p.s. e85 można też kupić w Irlandii.

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 19:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - dosyc dlugo jezdzilem omega a- benzyna -robilem mnostwo kilometrow na trasie polska- niemcy- polska i tankowalem tu i tu -zasadniczej roznicy nie odczuwalem - jak jechalem spokojnie malo brala jak pedzlowalem brala odpowiednio do szybkosci - jak zatankowalem w prywatnej stacji -auto mul - tylko raz - potem wszystkie tu wspomniane stacje i nie odczuwalem roznicy - co do diesla tankowalem na roznych stacjach to lepsze paliwo i prawde mowiac juz nie tankuje - od niemieckiego normalnego niczym sie nie rozni a w polsce na orlenie czy innej dobrej stacji nie zauwazam roznicy - auto tez lepiej i ciszej wg mnie pracuje na normalnym dieslu - ale to tez kwestia gustu i wrazen zewnetrznych - tak jak czasami obejrzy sie dol auta cos tam sie podsmaruje itp. i juz czujemy ze autko lepsze jest -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 21:34 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
ICEman01 napisał(a):
Jak już lać coś do BMW to moim zdaniem powinno to być paliwo Shell V-Power

A co to BMW jest jakieś wyjątkowe pod tym względem? :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 13:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
Moze TEN ARTYKUL pomoze coponiektorym w wyborze paliwa na jakim maja jezdzic ;) bo widze ze dyskusja goraaaca

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 11:53 
jaką benzynę najlepiej lać do e34 530i z 88 roku, i co powiecie mi na temat V-power racing ??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 16:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Jon'ek napisał(a):
jaką benzynę najlepiej lać do e34 530i z 88 roku, i co powiecie mi na temat V-power racing ??


Najprawdopodobniej 95 będzie wystarczające. Co do V-Power Racing, to u mnie różnica pomiędzy 95 a V-Power Racing jest na tyle mała, że nie warto tyle dopłacać (czasami nawet 60 gr na litrze). To paliwo ma sens w zasadzie tylko w mocno zmodyfikowanych silnikach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 00:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Jak zwykle stek bredni w temacie :wstyd:
Proponuje niektórym lać paliwo 300 oktanowe - czystą wodę.

Ta glupawka bierze sie chyba stąd, że na wódke sie mówilo - "ile ma oktanów?"
znaczy ile % i jak mocno wali w leb.
Ale to taka podwórkowa mądrość, nie mająca związku z rzeczywistością.....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 00:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Boogie napisał(a):
Ta glupawka bierze sie chyba stąd, że na wódke sie mówilo - "ile ma oktanów?"
znaczy ile % i jak mocno wali w leb.
Ale to taka podwórkowa mądrość, nie mająca związku z rzeczywistością.....


Można jaśniej? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 09:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
W skrócie, w tej podwórkowej mądrości oktany skojarzone z mocą wódki, przejely wśród pospólstwa technicznego również odniesienie do mocy.
Dlatego większość pisarzy wątkowych rozprawiając o jakości paliwa zapodaje od razu porównywanie oktanów.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL