BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 2 kwietnia 2011, 19:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Wczoraj założyłem korek chłodnicy od M40 (nowy) czyli puszczający ciśnie przy 1.4 bara a nie 2.0, i dziś po przejechaniu 60km jest idealnie, bardzo niskie ciśnieni, silnik się nie grzeje, ogrzewanie działa super, ale to akurat za sprawą nowego elektrozaworu. Wymieniałem go również wczoraj, po czym odpowietrzyłem układ, bo uciekło mi płynu przy wymianie.

Z tego co wiem to układ chodzenia w M43 pracuje pod sporym ciśnieniem, którego nie wytrzymują połączenia węży itp, które z biegiem czasu tracą na szczelności :/

Myślę że przy sprawnym visco, chłodnicy i termostacie, z tym kokiem powinno być ok. Wiadomo że im większe ciśnie tym górna granica wrzenia płynu przesuwa się dalej, ale przy sprawnym układzie 1.4 bara powinno wystarczyć, i skoro w M40 to chodziło to dlaczego w M43 miało by nie działać ??

Zobaczymy co będzie..

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Nie wiem czy takie eksperymenty to dobry pomysl. Mialem podobny problem w dieslu pomoglo umiejetne dokrecenie korka. Dokrecasz mocno i cofasz o 1/4 obrotu tak ze korek jest luzny. Ponoc czestym bledem jest dokrecanie do oporu. U mnie pomoglo w 100%. Jesli zdecydujesz sie na nowy korek, to licz sie z tym ze zamienniki sa dramatycznej jakosci, tylko ori warto kupowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Reduktor LPG a ciśnienie
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Bzdura !! w ten sposób rozszczelniłeś minimalnie układ, przez to uchodziło ciśnienie, z pominięciem zaworku w korku, który jest za to odpowiedzialny. "wyregulowałeś" sobie upust ciśnienia na chybił trafił :P u mnie układ jest szczelny, z tą różnicą że ciśnienie nie przekroczy 1.4 bara i kropka. Odkręcając korek liczysz na farta, że powinno być ok. Moim zdaniem lekkie odkręcenie korka to większe ryzyko niż zastosowanie korka o niższym ciśnieinu, gdzie jest ono regulowane przez zaworek do tego przystosowany, a nie przez szczeliną powstającą między uszczelką korka a zbiorniczkiem wyrównawczym.

Z korkiem 1.4 bara zrobiłem z 2k km, i jest idealnie, węże są stosunkowo miękkie po przejechaniu nawet długiego odcinka i po korkach, po nocy nie ma problemu z odkręceniem korka, znaczy że nie syczy powietrze (upuszczane ciśnienie którego korek 2.0 nie upuścił), auto nagrzewa się idealnie, i trzyma pion zawsze.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL