Krzynio266 napisał(a):
koledzy auto spalalo troszkie mniej w zime ateraz juz niema mrozow i sa jeszcze opony zimowe a spalanie pogorszylo sie teraz gdy jest cieplej powinien palic w zime wiecej

Witam w klubie...
Mam identyczny problem opisywałem go jeszcze jesienią jak tylko spalanie mi zaczęło wzrastać
Na poczku też spalanie mi wzrosło na 14L puzniej przyszła zima wskoczyło 16-17L
pogodziłęm sięz tym,że zima była sroga -15-20C,ale jak już pod koniec marca
przyszło ocieplenie to auto zamiast palic mniej to spalanie wskoczyło na 18-20L/100km
Dodam tylko,że jeżdze spokojnie bez butowania
Sledzę temat na BKP i równieżu Was
Zrobiłem już w aucie wiele rzeczy które ludzie wskazują,że przyczyną jest nadmierne spalanie
-wyczysciłem zawór EGR
-wymieniłem wszystkie filtry+olej
-4 krotnie pożyczałem przepływomierze od kolegów(z tym samym nr)którym auto paliło normalnie ok 11l(miasto)
-sprawdziłęm wtryski i porównałem z wtryskami kolegów którym auto pali normalnie 11L
to wtryski od niektórych parametrami miałem lepsze
-między czasie padła mi turbina kupiłem nową(spalnie dalej takie same)
-auto było już u paru fachowców i również w servisie wiekszość mówi,że wszystko w normie...
Ręce mi już opadają
Servis powiedział,że nie widzi innej opcji jak powoli wymienian wszystko na nowe:
-przepływomierz
-wtryski
-zawór EGR
-od turbiny się odczepił jak pokazałem kwit,że jest nowa
Ale czy tędy droga skoro ludzie jeżdzą takimi samymi autami jak moja zpodobnymi paramertami przepływki czy wtrysków,a jak mam kupic nowe?
Mam zaledwie 224tys przejechane potrwierdzone servisem,a mam kolegę co ma
370tys i jemu auto pali mniej niż11L
Dodam tylko,że wszystkie auta z których brałem parametry czy przepływki to automaty także moje czyli spalanie powienno mniej więcej być podobne...
Auto pięknie się odpala,praca silnika cicha równa,przyspieszenie ma bdb
Wiem,że napewno coś jest nie tak bo auto mi przy ostrym wcisnięciu gazu podczas
jazdy pod obciążeniem tak ok 3000obr kopci na czarno(nie jest to jakaś tragedia lecz
kopci)widać gołym okiem,że te paliwo idzie gdzieś w tłumik...ale którędy?gdzie leży problem??
Między czasie wymieniłem jeden wtrysk bo auto mi źle paliło(wtrysk miał wartość 1.85)
dałem go do regeneracji i niestety jak byłem w servisie BOSCH to na tescie wyszło
,że ten sam wtrysk regenerowany miał(watrość 2.55) mimo ,że auto dobrze odpalało(wtrysk odesłałem do reklamacji)
Reszte wtrysków twierdząc wg servisu BOSCH mam w normie i napewno one nie wyływają
na tak duże spalanie mojego auta
Dla pociechy panowie w BOSCHu powiedzeli mi,że widzeli auta które wtryski były na poziomie 3.0 bara i auto może paliło z 1L więcej,a nie jak moje ok 7L
Jeden z forumowiczów wskazało mi,że najprawdopodobniej mam zapchany katalizator
i auto przez to może mi więcej palić...czy to możliwe??
Auto ma kopa nie spadła mi moc...
Hmm...dziwna sprawa z tymi 3.0d
