BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Pomorskie
318? moze byc....ale jak juz to m43.(na łancuszku)maja walki wyrównowazajace i ładnie cykaja.mialem 4 bemy z m40 i te silniki to tragedia.(no chyba ze ktos nie słyszy tego klekotu) w kazdej na poczatek wymiana:
walek,dzwigienki,popychacze... i do tego musisz pamietac o tym by magistrala smarujaca walek(taka rurka pod pokrywa zaworów) byladrozna,bo one lubia sie syfic a wtedy replay z rozrzadem.takze jesli 318 to m43 ale jesli nie zalezy ci na ok 2l pb to bierz r6
pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 20:46 
cypi91 napisał(a):
mialem 4 bemy z m40 i te silniki to tragedia


cypi91 napisał(a):
(no chyba ze ktos nie słyszy tego klekotu)


cypi91 napisał(a):
walek,dzwigienki,popychacze... i do tego musisz pamietac o tym by magistrala smarujaca walek


guzik prawda. te opinie się biorą od postępowania osób nie dbających o auto. moja ma ponad 370tyś. i te elementy nigdy nie były wymieniane. winą takiego stanu rzeczy jest zalewanie beznadziejnym olejem silnika, który jest bardzo bliski konstrukcji M70, a mimo to, ten problem nie występuje tam, a oba silniki mają prawie identyczną głowicę.

M40 to specyficzny silnik i jeśli jeździ na porządnym oleju, jest nie do zakatowania i można nim zrobić wiele kilometrów ciesząc się bezawaryjną eksploatacją.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 08:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
..::CZARNY::.. napisał(a):
guzik prawda. te opinie się biorą od postępowania osób nie dbających o auto.


Ale po kilkunastu latach nie wiesz jak poprzedni właściciel dbał o auto.
M43 wszystkie praktycznie chodza dobrze, M40 - nieliczne.

..::CZARNY::.. napisał(a):
M40 to specyficzny silnik i jeśli jeździ na porządnym oleju, jest nie do zakatowania i można nim zrobić wiele kilometrów ciesząc się bezawaryjną eksploatacją.


Zgadza sie - o ile komus nie przyszło do głowy zalać go złym (czyt. gęstym) olejem to tak - jest to dobry silnik - pomijając wymaine rozrządu co 30-40 tyś.
M43 ma go na łańcuszku.

Ale poco sie stresować i rozrządem i olejem i sie zastanawiać jak kto na tym jeździł - lepiej szukać M43 - nowocześniejszy silnik (technologicznie chyba m40 jest z 5 lat starsze od m43) i znacznie mniejsze ryzyko 'wpadki'.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Pomorskie
juz w e30 m40 siadaly a e36 jest ciezsze wiec silnik bardziej dostaje w d...pe.
postaw obok siebie m40 i m43 a zobaczysz roznice.
ps.Czarny -lalem mobila 10w40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 13:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Ja leję Mobila 10W30 i nie narzekam. Wcześniej był jakiś inny olej lany ale tez 10W30. Popychacze slychac przy odpalaniu jak jest mróz, (przez chwilę) i tylko przy bardzo niskich temperaturach otoczenia dopoki sie olej nie rozgrzeje. Jak jest temp. powyżej zera to spod maski slychac tylko szum, nawet jak jest zimny. Jedyne co zamierzam robić z rozrządem to za 20tys. zmienic pasek, rolke i pompe wody. I Cieszyć się dalej zdrowym silnikiem... Fakt faktem ma dopiero 160tys, ale lekkiego życia zapewne nie miał i nie ma (wnioskuję m.in. po glebie, felach, wydechu i synchronizatorach :hyhy: ), tyle ze wszystko musi być w granicach zdrowego rozsądku. Tylko że ja go nie piłuje na zimno itd. A jak silniczek juz ma odpowiednie warunki pracy bardzo często musi dawac z siebie wszystko :) Pamietajmy ze to iż wskazowka od temperatury juz jest tam gdzie powinna, to nie znaczy ze olej jest rozgrzany. Bo teoretycznie olej na nagrzanie potrzebuje 2x wiecej czasu niż plyn w ukl. chlodzenia.

P.S.
Nie rozumiem ludzi którym się wałek rozrzadu wyciera... Jak zaczynaja dawac o sobie znac popychacze to nalezy je wymienic i jezdzic dalej, wtedy wałek sie napewno nie wytrze. A jak sie jezdzi wlasnie takim klekoczącym M40 to nie dziwne ze pozniej caly rozrzad do wymiany.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 16:04 
Cytuj:
postaw obok siebie m40 i m43 a zobaczysz roznice.


w czym?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 19:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Pomorskie
Czarny miałes m43?
jeszcze rok temu postawilbym wszystko na m40.myslalem ze po wymianie calego rozrzadu moj silniczek szumi ,ale jak uslyszalem dzwiek m43 to to wymieklem.(oczywiscie mowie o zadbanym m43)
a pzeciez cena e36(bo o taki chyba chodzi w temacie) miedzy m40 a m43 jest niewielka (a i spali tez troche mniej) wiec dlaczego nie warto postawic na nowsze rozwiazanie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 21:28 
cypi91 napisał(a):
Czarny miałes m43?


Nie miałem, dlatego zadałem to pytanie.

Ja też piszę o zadbanym M40 :oczami: chyba :zdziwko: :hyhy:

nie mogę na dźwięk narzekać... wielu innych rozmówców również nie narzeka, z wyjątkiem tych z problemami z rozrządem.

dźwiękiem to powala M50 i inne R6, V8... :hyhy:

Cytuj:
a pzeciez cena e36(bo o taki chyba chodzi w temacie) miedzy m40 a m43 jest niewielka (a i spali tez troche mniej) wiec dlaczego nie warto postawic na nowsze rozwiazanie??


Pewnie, że tak. Ale moim zdaniem niesłusznie krążą mity o M40. Pomijając sentymenty, wolę zadbane M40 jak dorżnięte M43 i tyle :) A czasami ktoś z rodziny, czy znajomych ma takie 316 czy 318 z takim silnikiem i jest pewne, że motorek jest w świetnej kondycji, to nie należy nie brać go pod uwagę, bo komuś tam cyka i trzeszczy wg. mnie :)

Ale ogólnie, to się z Wami zgadzam :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 05:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Bydgoszcz
Na Twoim miejscu szukałbym zadbanego R6.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 3 kwietnia 2010, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B20
elo ja właśnie tez mam ten problem ,mianowicie chce kupic e36 coupe ale boje sie kupowac 2.0 bo bardzo dużo szukałem i czytałem że 2.0 pali tyle co 2.5 ciekawe czy to prawda.
A tak szczerze to ile spali 2.0 na spokojną jazde po miescie ?bez korków tylko na światłach sie zatrzymać i jechać dalej :oczami:

_________________
I do odcięcia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 3 kwietnia 2010, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 246
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 qp
Kod silnika: M52B20
MolskiN LBL napisał(a):
elo ja właśnie tez mam ten problem ,mianowicie chce kupic e36 coupe ale boje sie kupowac 2.0 bo bardzo dużo szukałem i czytałem że 2.0 pali tyle co 2.5 ciekawe czy to prawda.
A tak szczerze to ile spali 2.0 na spokojną jazde po miescie ?bez korków tylko na światłach sie zatrzymać i jechać dalej

też to przerabiałem pare miesięcy temu, to ile pali zalezy duzo od stanu silnika, wg. mnie 2.0 po mieście na mniej niż 11 nie masz co liczyć. Kupiłem 2.0 ale gdybym miał z 5 tyś więcej postawił bym na 2.5. Z tym ze wolalem dobre 2.0 od dojechanego 2.5. Podsumowując między zdrowym 2.0 i zdrowym 2.5 rożnica w spalaniu nie jest duża (mam na myśli M52).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 3 kwietnia 2010, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B20
addicted napisał(a):
MolskiN LBL napisał(a):
elo ja właśnie tez mam ten problem ,mianowicie chce kupic e36 coupe ale boje sie kupowac 2.0 bo bardzo dużo szukałem i czytałem że 2.0 pali tyle co 2.5 ciekawe czy to prawda.
A tak szczerze to ile spali 2.0 na spokojną jazde po miescie ?bez korków tylko na światłach sie zatrzymać i jechać dalej

też to przerabiałem pare miesięcy temu, to ile pali zalezy duzo od stanu silnika, wg. mnie 2.0 po mieście na mniej niż 11 nie masz co liczyć. Kupiłem 2.0 ale gdybym miał z 5 tyś więcej postawił bym na 2.5. Z tym ze wolalem dobre 2.0 od dojechanego 2.5. Podsumowując między zdrowym 2.0 i zdrowym 2.5 rożnica w spalaniu nie jest duża (mam na myśli M52).

właśnie też to słyszałem że różnica nie duża w spalaniu,ale w kuniach duża:)
czy może 1.8 IS? :mur:

_________________
I do odcięcia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 00:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 213
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Gdybym to ja miał wybierać to wybór pomiędzy 2.0 a 1.8is no to iska wygrywa, bo mniej spali, mniej za ubezpieczenie, założenie gazu też tańsze, a różnica jest taka że masz 7 kucy i 2 gary mniej ale bez tego też ludzie żyją :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 06:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B20
lukasz8908 napisał(a):
Gdybym to ja miał wybierać to wybór pomiędzy 2.0 a 1.8is no to iska wygrywa, bo mniej spali, mniej za ubezpieczenie, założenie gazu też tańsze, a różnica jest taka że masz 7 kucy i 2 gary mniej ale bez tego też ludzie żyją :rotfl:

też jestem za IS ale cieżko znaleść nie zatłuczoną :zdegustowany:
ale szukam dalej wytrwale .2.0 niby lepiej zbiera ale z baku :zalamany:

_________________
I do odcięcia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 10:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
MolskiN LBL napisał(a):
też jestem za IS ale cieżko znaleść nie zatłuczoną
ale szukam dalej wytrwale .2.0 niby lepiej zbiera ale z baku

Jeśli mogę wtrącić swoją uwagę, jestem użytkownikiem m52b20 i jeśli miał bym rozważać to tylko pomiędzy m50b25, m52b25/b28 bądź m42b18, m44b19, m50b20 i m52b20 bym pominął. Wszystko zależy od zasobności twojego portfela, jeśli nie obawiasz się spalania sześciu cylindrów to szczerze polecam, natomiast jeśli ma być niższe spalanie to IS Ci wystarczy :) 2.0 też jedzie ale to nie jest to co tygryski lubią najbardziej :ok:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 11:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 213
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Ja zastanawiałbym się tylko i wyłącznie nad 1,8is lub 2,5. 2,0 to też dobry motor wiem co mówię bo mam taki, od dwóch lat dołożyłem w jego naprawy jakieś 400zł a poza tym lać i jeździć. No ale jeśli masz ciężką nogę to 2.0 może ci nie starczać, a jeśli patrzysz na małe spalanie plus jakaś tam moc to 1,8is będzie lepszy. Tyle tylko, że łatwiej kupić zadbane 2,0 niż 1,8is lub 2,5 :rotfl: trochę to pokręcone :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B20
lukasz8908 napisał(a):
Ja zastanawiałbym się tylko i wyłącznie nad 1,8is lub 2,5. 2,0 to też dobry motor wiem co mówię bo mam taki, od dwóch lat dołożyłem w jego naprawy jakieś 400zł a poza tym lać i jeździć. No ale jeśli masz ciężką nogę to 2.0 może ci nie starczać, a jeśli patrzysz na małe spalanie plus jakaś tam moc to 1,8is będzie lepszy. Tyle tylko, że łatwiej kupić zadbane 2,0 niż 1,8is lub 2,5 :rotfl: trochę to pokręcone :rotfl:

kiedyś miałem ciężką nogę:)ale już mnie nauczyli jeździć he he policjanty.
Chodzi mi głównie ile może połknąć takie 2.0 gazu tak jak bym sobie spokojnie jeździł po mieście?,bo nie chce bardzo podkładać.

_________________
I do odcięcia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 14:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
MolskiN LBL napisał(a):
Chodzi mi głównie ile może połknąć takie 2.0 gazu tak jak bym sobie spokojnie jeździł po mieście?,bo nie chce bardzo podkładać.

Na średnio 12 - 13 litrów możesz się przygotować, tak żebyś nie był później nie miło zaskoczony :) Oczywiście jeśli LPG to tylko sekwencja i z tego zdajesz sobie sprawę?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dokładnie, na 11l nie ma co liczyć, chyba, że będziesz jeździł b. delikatnie. 12 - 13 przyjmij.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ile pali 318 a 320 etyliny co wybrać
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 213
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
mnie pali 12l nowa sekwencja kosztowała 2500zl w Radomiu (do 4cylindrów zapłaciłbyś z 1800zł), no ale w porównaniu do benzyny róznica w mocy jest naprawdę niewielka a za to spora w kieszeni:) może uda ci się znaleźć coś w dobrym stanie już zagazowanego

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL