giizmo napisał(a):
Moze TEN ARTYKUL pomoze coponiektorym w wyborze paliwa na jakim maja jezdzic
...i wszelkie wątpliwosci rozwiane... od siebie dodam tylko ze nie ma większego znaczenia czy lejemy 95 czy 98, jeśli te paliwa mieszczą się w zakresie określonym przez producenta dla danego silnika, bardziej istotne są inne czynniki. Chociazby jak stary jest samochód, do nowszego lepiej lać paliwo zawierające środki smarująco-czyszczące, podobnie jak olej syntetyczny, z tej samej przyczyny, autko starsze by trzymało kompresję mimo swego zużycia, powinno dostać zarówno olej, jak i paliwo pozbawione elementów czyszczących. Osobiście leje 98 (ultimate BP) ale tylko i wyłącznie przez wzgląd na LPG, w tym układzie smarowanie wtrysków wyjdzie na lepsze, niż nie smarowanie, ale gdyby nie gaz, jeździłbym na 95 od czasu do czasu lejąc 98 (ultimate BP), bo jakby nie było mam już prawie 220tyś.
A co do odczucia mocy? czynników jest jeszcze wiecej choćby obciążenie pojazdu czy pora dnia... wiadome jest, że w chłodny wieczór samochód ma wiekszego kopa niz upalny dzień a to za sprawią powietrza a nie paliwa... sęk w tym, by odnieść się do tematu przewodniego, że nie samymi oktanami autko żyje...
