BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 07:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 12:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Moje BMW: jest ich wiele
Ogólnie nie powinno w ogóle strzelać. Nie raz widziałem w różnych autach takie klapki na zawiasie w kolektorze ssącym i w filtrze powietrza, które w razie strzału otwierały się i przepuszczały nadmiar oparów. Strzał przy gaszeniu i odpalaniu też nie powinien mieć miejsca. Jedyną sytuacją w której mógłby wystąpić strzał to przełączenie z gazu na benzyne i dociśnięcie pedału gazu. Wtedy gaz zostaje w dolocie do cylindrów a auto dostaje już dawkę paliwa. Wtedy strzał nie jest niczym dziwnym. Tak to jest, na zwyklym gazie trzeba się nauczyć jeździć. U mnie np. kiedyś w trakcie bardzo dużej ulewy wjechałem w kałużę i zmoczyło filtr powietrza, auto zaczeło szarpać na gazie. Wysuszyłem filtr powietrza i dalej jezdziło okej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 14:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Strzał przy odpalaniu i gaszeniu? W życiu!
Mam już swoje E34 prawie 3 lata i już nauczyłem się, kiedy strzela. Wszystkie wystrzały które miałem, wydarzyły się w tych samych okolicznościach - gdy mocno deptam gaz na zbyt niskich obrotach - czyli np mamy na obrotomierzu 1000-1500-2000 rpm i wciskamy gaz mocno. Przy delikatnym operowaniu gazem nie ma mowy o strzale.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M50B20
Vaniol, ja mam wlasnie zamontowana taka klapke w kolektorze dolotowym... montowalem ja z kolegą, i chyba jest troche nieszczelna przez co moze mi strzela


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M50B20
ULLISSES napisał(a):
Wszystkie wystrzały które miałem, wydarzyły się w tych samych okolicznościach - gdy mocno deptam gaz na zbyt niskich obrotach - czyli np mamy na obrotomierzu 1000-1500-2000 rpm i wciskamy gaz mocno
ja mam chyba tak samo. jak juz przekroczy 2000rpm to moge cisnac gaz do konca i raczej nie strzeli.przy zwyklej jezdzie powyzej 2000rpm tez nie strzela.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
sylwek9173, Że Twój temat to nie znaczy że możesz sobie w nim spamować, edytujemy posty tempa strzało :zabawa:

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 03:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Panowie, temat wyczerpany, żeby nie mnożyć głupot w nieskończoność, pozwólcie że to zamknę...
Autor odpowiedzi na pytania uzyskał w zasadzie z kilku źródeł.

Jako posumowanie
-II gen w tym aucie to drut.
-Drut nie ma prawa strzelać, inaczej sprawia zagrożenie. Np przy wyprzedzaniu i pełnym bucie może sobie strzelić - wtedy co, spada gumeczka, tudzież rozwala się dolot, auto łapie muła, a tir z naprzeciwka, lub zwykła osobówka. jednym słowem, to jest najlepsze podsumowanie.
-działanie samego w sobie auta jest nieprawidłowe na ii gen.
-tak - przepływka wpływa na działanie na II gen w 2.0 i 1.8, podobnie jak w każdym aucie w którym ona jest
-sonda lambda też wpływa, bo mimo że dme jest ogłupiane emulatorem to komp od lpg II gen bierze z lambdy odczyty
-zakup kolejnej przepływki nie zmieni nic, dopóki autem steruje drut, jedynie będzie częsta wymiana przepływek
-druta można wyregulować tak, że przestanie strzelać, wzbogacając mieszankę najczęściej, bo jak jest za ubogo to strzela w dolot a jak za bogato to w wydech, lepiej jak jest za bogato, niż za ubogo, z dwojga złego (dlaczego - patrz przykład wyżej), trzeba mieć też sprawny układ zapłonowy którego wymiana podwaja wartość auta, mimo że auto będzie się jakoś toczyć to będzie daleko od OK.
-na II gen nie chodzi tak samo jak na benzynie bo mikser od II gen zawęża dolot, na pb i lpg z mikserem może być podobnie, ale na pb z wyjętym mikserem z dolotu, jest lepiej - tak jak być powinno.

Tym optymistycznym akcentem, gaszę światło ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL