BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 02:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 12 lutego 2012, 11:50 
Jaką instalacje LPG byście polecili do tego silnika? Jakie są plusy i minusy danej instalacji? Dlaczego LRO a nie Stag czy KME?

Proszę o odpowiedzi konkretne i rzeczowe, ludzie nie w temacie niech zmienią temat :hyhy: .


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 12 lutego 2012, 19:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Jaką instalacje LPG byście polecili do tego silnika? Jakie są plusy i minusy danej instalacji? Dlaczego LRO a nie Stag czy KME?


Jedni lubią LR inni Staga, pozostali KME. Wszystkie te instalacje z odpowiednim osprzętem są w stanie zapewnić prawidłową pracę silnika M54 przy zasilaniu LPG.
Z drugiej strony, wszystkie są wstanie doprowadzić auto do stanu nieużywalności ("popsuć auto"). Wszystko zależy od sposobu montażu, wiedzy na temat działania tego silnika, wiedzy na temat osprzętu LPG, oraz wiedzy na temat mapowania instalacji LPG.

Na Twoim miejscu proponowałbym zasięgnąć wiedzy na temat montażystów, wybrać tych "rozgarniętych", zapytać co proponują, wynegocjować kompletację i cenę, na sam koniec zdecydujesz co zamontować.

Dobrze zamontowana instalacja (bez znaczenia która z wymienionych) będzie plusować oszczędnością przy tankowaniu. Poważnych minusów brak.

Instalacja założona bez pojęcia spowoduje problemy z mocą oraz kulturą pracy silnika.

Poza tym ten temat był poruszany niezliczoną ilość razy ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 12 lutego 2012, 20:34 
Toudi napisał(a):
Poza tym ten temat był poruszany niezliczoną ilość razy ;)


Wiem, przyznaję że nie chciało mi się szukać :D


dzięki Pawle!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 14 lutego 2012, 16:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
ja miałem w e46 330ci
stag 300 plus, reduktor scorpion, wtryski magic jet
ok 90.000km na lpg bez problemów mówi samo za siebie - do tego nowy właściciel ma już autko pół roku i zadowolony, chociaż nigdy nie miał do czynienia z gazem
wymieniałam na gwarancji tylko 2 wtryskiwacze

ale montowane u Prawdziwego Fachowca!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 14 lutego 2012, 20:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ppatryk napisał(a):
wtryski magic jet


Obecnie te wtryskiwacze są mocno zróżnicowane co do wydatku, znaleźć komlet 6 sztuk o jednakowym wydatku, graniczy z cudem ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 14 lutego 2012, 21:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 542
Lokalizacja: K-K /München
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M572N
Toudi
a jak widzisz gazowanie M54B30 przy przebiegu 200 tys km orginalnie???
Nie jest to za duzo km na gazowanie?

_________________
Sprzedam moja e60.... - viewtopic.php?f=6&t=139031


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 14 lutego 2012, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ja tez polecam STAGA i jakieś wtryski HANA...

Ja jestem zadowolony z mojej instalacji :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 15 lutego 2012, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
teraz bym założył hana jak bym miał znów e46
ja zakładałem przy 180.000km
sprzedawałem jak miałem jakieś 270.000 i wszystko ok
nie przebieg jest ważny ale stan samochodu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 15 lutego 2012, 09:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie uzależniaj tego od przebiegu bo możesz mieć 200 tyś normalnej spokojnej jazdy a możesz mieć przebieg 100 tyś przejechane tylko bokiem :D Poza tym wszystko zależy od eksploatacji autka od tego jak były wymieniane filtry olej itp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 16 lutego 2012, 10:34 
ppatryk napisał(a):
nie przebieg jest ważny ale stan samochodu


Otóż to. Nie przesadzajmy, że 200 000km to dużo na silnik BMW o dużej pojemności. To nie F.S.O., gdzie przy 100 000km należało robić generalke.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 16 lutego 2012, 11:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
ppatryk napisał(a):
wtryski magic jet


Obecnie te wtryskiwacze są mocno zróżnicowane co do wydatku, znaleźć komlet 6 sztuk o jednakowym wydatku, graniczy z cudem ;)

Paweł dużo roboty jest z przejściem z MagicJet na Hana? Wtryski pojedyncze, nie na listwie. Tak myślę się do Ciebie kiedyś przejechać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M54B30 - jaka instalacja lpg? Plusy i minusy!
PostNapisane: 16 lutego 2012, 22:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
kriskros napisał(a):
Toudi
a jak widzisz gazowanie M54B30 przy przebiegu 200 tys km orginalnie???
Nie jest to za duzo km na gazowanie?


Taki przebieg nie jest wyznacznikiem dla montażu LPG. Regularne serwisowanie auta powoduje że kolejne 200 tyś. km samochód przejedzie na gazie bez problemu.
Co nie zmienia faktu że mogą zużywać się elementy eksploatacyjne typu ; sondy lambda, przepływomierz, cewki, świece itd. nie ma to nic wspólnego z zasilaniem LPG ;)

fixxxer1 napisał(a):
Paweł dużo roboty jest z przejściem z MagicJet na Hana? Wtryski pojedyncze, nie na listwie.


Dużo to pojęcie względne ;) da się to zrobić :P Kontakt masz więc wszystko to kwestia dogadania.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL