BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 09:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318 is spalanie
PostNapisane: 2 marca 2008, 00:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Mam E36 1.8 is na 17" 235. Kupiłem ten samochód tydzień temu no i wydaje mi sie że jest coś z nim nie tak... Nierównio chodzi na wolnych obrotach, faluje troche od ok 600 do 1500 obr/min, czasami jak na zimnym silniku troche przycisłem to obroty nie chciały zejść poniżej 3000 obr/min mimo iś nie dodawałem gazu. prekośc max 210 km/h, do setki 11,7s. Spalanie ostatnio mi wyszło ok 13,7 przy deptaniu prawie pod odcięcie, ale na dłuższych dystanasach jechałem w miare ekonoimcznie do 80 km/h na piątce, wskazówka mi pokazywała 8l/100 km. wczoraj jechałem prawie cały czas trasą do 120 km/h spalanie pokazywało do 9 góra nie ciągłem na obrotach powyżej 3000, no a wyszło mi spalanie ponad 10. Czego to może być wina? czujnika temp., przepływomierza, silniczka od wolnych obrotów, sondy lambda? Jak to wszystko po kolei sprawdzić? Pod sonde podłączyłem miernik ale musze jeszcze troche pojeździć żebym wiedział jak sie zachowuje, no ale narazie co widze to że na wolnych pokazuje ok 20 mV i silnik nie równo chodzi, jak przyśpieszam to do 800 mV. Dodam jeszcze że mam podczepinoy jakiś układ który chyba zepwnia " spełnienie norm Euro 2". Co o tym myślicie i jak powinna sie dokładnie zachowywać sonda? Zamierzam wrzucić sekwencje, jaką najlepiej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 10:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Kolego jezeli przy ostrym deptaniu pali ci 13l to w miare normalne przy kapciach 235 zmien na 195 to spalanie spadnie i to znacznie. Ja mialem 195 i palil mi 10-11 teraz mam 215 i pali ok 13l po prostu sa duzo wieksze opory toczenia a co do zlej pracy na wolnych to warto podjechac na komputer nic lepszego tutaj nie uslyszysz bo to moze byc ze 200 roznych powodow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze taka impreza z kompem to koszt ok 50 zl - zalezy gdzie
a wiekszosc usterek pokaze
Niepokoiły by mnie te wolne obroty bo co do spalania na takich kapciach przy sotrym deptaniu to sie zgadza i 13/100 jest dobrym wynikiem ;/

Sprawdz sobie szczelnosc dolotu i przeczysc krokowca


Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 13:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
No ok, ale uważam podpięcie pod kompa jako "ostateczność", wole sobie sam "podłubać " , a że mam to autko nie długo więc jeszcze nie wiem gdzie wszystko tam jest i jak sie powinno zachowywać i dlatego prosze o jakieś porady. A jeszcze jedno to co do temp silnika to dzisiaj przejechałem ponad 5 km góra do 3000 obr i max 80 km/h a wskazówka temperatury ledwo wyszła z niebieskiego pola, te is-ki tak mają? Czy może mam coś z termostatem.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 14:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
cfaniak napisał(a):
przejechałem ponad 5 km góra do 3000 obr i max 80 km/h a wskazówka temperatury ledwo wyszła z niebieskiego pola, te is-ki tak mają? Czy może mam coś z termostatem.

termostat padniety na pewno po 2-3km powinien byc pion


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
wichura napisał(a):
trmostat padniety na pewno po 2-3km powinien byc pion


:wstyd: :wstyd:
jakich 2 km no przestan kolego...

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 18:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: POLSKA:)
Cos jest nie tak.Na trasie powinien Ci spalić 8-9pb, prawie 12 s. do 100 to również wynik daleko odbiegający od możliwości tego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 00:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
nie ma sie co dziwic - wszystko jest jasne
termostat do wymiany - koszt ok 30-40 zl
jazda na niedogrzanym silniku = jazda na ssaniu = brak temp. roboczej silnika i co za tym idzie wieksze spalanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 00:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
DJ_Misiek napisał(a):
Nie ma sie co dziwic - wszystko jest jasne


:wstyd: :wstyd:
skonczcie z takimi teoriami, tak termostat tez moze jest powodem tego?
Cytuj:
Nierównio chodzi na wolnych obrotach, faluje troche od ok 600 do 1500 obr/min, czasami jak na zimnym silniku troche przycisłem to obroty nie chciały zejść poniżej 3000 obr/min mimo iś nie dodawałem gazu.


z kad wiecie jakie byly te 3 km? niedawno byl temat komu jak staje :) wskazowka od temp silnika i nie jest powiedziane ze jak ci nie staje po 3 km to termostat do wymiany. jakby nie stawala po 10 km to by cos znaczylo, ale 3 km to przeciez sa 4 min jazdy anieraz i mniej zalezy od drogi.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 00:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
no a co innego niż termostat jak kolega cfaniak, pisze ze po 5km dopiero za niebieskim polem wskazówka
u mnie przed wymianą termostatu pion był po 15-20km po wymianie tak jak napisałem wcześniej ok.3km
możliwe tez że sonda padła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 00:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
wichura, ok ty masz calkiem nowy termostat, ale to ze po 5 km wyszla z niebieskiego pola to nieznaczy ze termaostat kaput, kolega niesprecyzowal czy np jazda byla w korku, swiatla, czy pusta droga w nocy lub jakas polna droga, a to tez ma duze znaczenie :) ale niech sam zainteresowany sie wypowie i dopowie. ale ja bym podjechal do kompa bo takie wymianianie do skutku moze byc duzo drozsze niz 50 zl za podlaczenie :) to moze byc przeplywomierz, sonda, a moze cos z kompem...

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 00:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Wyraźnie pisze "co do temp silnika to dzisiaj przejechałem ponad 5 km góra do 3000 obr i max 80 km/h a wskazówka temperatury ledwo wyszła z niebieskiego pola"
ja po 1.5 km mam juz wskazówke pionowo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 00:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
DJ_Misiek, a ja jak jest snieg to mam wskazowke pinonowo juz po 0 km bo zaplam auto jak je odsniezam :P

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 00:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
Cytuj:
ja po 1.5 km mam juz wskazówke pionowo :)

szybko ci staje :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 15:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
jak już mnie kolega DJ_Misiek zacytował, to moge dodać że to była jazda po okolicznych wioskach czyli mniej więcej tak, ruszanie, przyspieszanie ok 500 -1000m drogi potem jakieś skrzyżowanie i od nowa, no i tak pare razy na dystansie o dł ponad 5 do 7 km mniej więcej.

[ Dodano: 4 Marzec 2008, 18:18 ]
no i chyba poszedł termostat. Jak odwróce do góry tą stroną co wchodzi w głowice i naleje na nią troche wody to przelatuje na drugą strone, więc jest zepsuty chyba że ciśnienie jakie panuje w głowicy wytworzone przez pompe wodną dociska termostat i wtedy nie cieknie? prosze o pilną odp

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2008, 01:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
termost 30-40 zl?? gdzie taki mozna kupic bo ja za swoj nowy zaplacilem ponad 100 zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 00:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
no ja kolego dałem za swój dokładnie 34 zł. Ale Cie to chyba nie będzie interesować gdzie bo w Częstochowie, a to raczej daleko od Ciebie. Ale na allegro też widziałem mniej więcej w takich cenach.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 00:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
to zdrowo przeplacilem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 13:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
kolego wichura: thx . wymieniłem termostat troche ujade i zaraz jest pion :)

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2008, 15:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
cfaniak, a obroty juz nie skacza?

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL