BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2024, 14:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] bioester z Bliski !!!
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 13:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
miał ktoś kontakt z bioestrem ze stacji BLISKA?? cena tego paliwa to 4 zł a gdzies słyszałem ze to paliwo jest czystrze i można smiało lać .... Panowie jak sie to ma do TDS'a??

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Lać, brać faktury, remontować na koszt sprzedajacego, jeżeli masz dowód że to się nadaje do jazdy... Jak jest oznaczony dystrybutor?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 14:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
nie mam pojęcia... ostatnio widziałem na słupie cenowym i zaskoczyła mnie cena!! dzis 4.09 ale widziałem tansze stacje...

oto pare danych tego paliwa:

Bioester oferowany klientom stacji BLISKA to paliwo odnawialne, produkowane z olejów roślinnych (głównie z oleju rzepakowego), przeznaczone dla pojazdów z silnikiem diesla. Spełnia wszelkie wymagania określone w normie PN-EN 14214 obowiązującej zarówno w Polsce jak i w innych krajach Unii Europejskiej. Bioester można stosować jako samoistne paliwo lub w połączeniu z konwencjonalnym olejem napędowym.

Bioester może służyć do zasilania silników wysokoprężnych m.in. w:

* autobusach;
* samochodach ciężarowych;
* samochodach dostawczych;
* samochodach osobowych;
* ciągnikach rolniczych;
* kombajnach;
* innych maszynach i urządzeniach.

BIOESTER posiada liczbę cetanową ok. „54” - wyższą od normy dla standardowego oleju napędowego „51”, nie zawiera aromatów i zawiera niewielkie ilości siarki, dzięki czemu emisja cząstek stałych, w postaci sadzy z silnika jest niższa. Lepsze właściwości smarne i wyższa temperatura zapłonu zwiększają bezpieczeństwo silników, a tym samym użytkowników samochodów.

WŁAŚCIWOŚCI
Chcąc zapewnić użytkownikom BIOESTRÓW bezpieczeństwo ich stosowania i powtarzalną, wysoką jakość stosuje unikalny pakiet dodatków uszlachetniających, pozwalający zabezpieczyć przed:
- starzeniem paliwa,
- skażeniem mikrobiologicznym,
oraz poprawiający własności niskotemperaturowe paliwa, ważne dla użytkowników w okresie zimowym.
Właściwości powstającego ze źródeł odnawialnych BIOESTRU są porównywalne z właściwościami konwencjonalnego oleju napędowego. Wybrane parametry przewyższają parametry oleju napędowego.

Zalety BIOESTRÓW to przede wszystkim:
- paliwo oparte na odnawialnych surowcach,
- nie zawierają aromatów i zawierają niewielkie ilości siarki, co wpływa się na niższą emisję cząstek stałych,
- biodegradowalność,
- jako tlenowy komponent redukuje nierozpuszczalne frakcje cząstek stałych,
- redukuje zawartość wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (PAH) w emitowanych cząstkach stałych,
- wykazuje stosunkowo wysoką temperaturę zapłonu, co wpływa na bezpieczeństwo silników a tym samym użytkowników samochodu,
- posiada wysoką liczbę cetanową pozwalającą zmniejszyć opóźnienie zapłonu,
- może być stosowane jako dodatek poprawiający zapłon w silnikach zasilanych czystym bioetanolem
- w mieszaninie z olejem napędowym o niskiej zawartości siarki może działać jako dodatek poprawiający smarność,
- brak siarki poprawia szybkość konwersji na katalizatorze.

„Słabości” BIOESTRÓW
- niewiele wyższa gęstość i lepkość kinematyczna w porównaniu do tradycyjnego oleju napędowego,
- niewiele niższa wydajność energetyczna w porównaniu do paliwa Diesla z ropy naftowej,
- w początkowym okresie stosowania, dzięki właściwościom czyszczącym BIOESTRA z osadów powstałych w wyniku stosowania tradycyjnego oleju napędowego może zachodzić konieczność jednorazowej wymiany stosowanych filtrów paliwa (po około 100-500km). Kolejne wymiany – zgodnie z zaleceniami producenta silnika..

słyszałem opinie ze ludzie leją i sie nie przejmują... auto ponoć lepiej jedzie i nie kopci...a czy to prawda ? to pytam WAS :) pozdro

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 16:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
A u mnie na korku wlewu wyraźnie jest przekreślony taki wynalazek jak Bio....

Może do traktora to się nadaje ale do BMW to raczej nie :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 16:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
peterrr napisał(a):
A u mnie na korku wlewu wyraźnie jest przekreślony taki wynalazek jak Bio....



Cykniesz fotkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 21:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Do starszych dieslow i do przystosowanych do bioestrow tak...inne nie.
Mysle ze tds to zje...ale juz nowe comon raile nie...
(tak gdzies wyczytalem :P )

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 22:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
ja na klapce nie mam przekreslonego bio ;d wiec droga wolna ;) przetestowałbym to na moim drugim rzęchu W201 2.0D ale do tego silnika to ropy z benzyną wlałem i nie poczułem róznicy wiec trzeba bedzie spróbować kiedys drobną ilość wlać jak tak to chwalą!!!

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2008, 23:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
no mercedes to wszystko przepali...
a w tds przekreslonego nie masz bo wtedy jeszcze takiego paliwa nigdzie nie sprzedawali :P

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2008, 07:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Stare golfy I i merce 190, beczki itp jeżdżą pięknie na opale to co na bio nie pojadą?

Mój kolega ma świerze mondeo tdci (nie wiem czy 2 czy 4 letnie) i raz mu coś zaszwankowało z pompą. Fachowiec powiedział. Panie 1litr mixolu na zbiornik i przesmaruje.. trudno podymi ale Pana wybór podymi czy pompa do wymiany.... Zalecił mu również dolewania raz na jakiś małej ilości mixolu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2008, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
KotSylwester napisał(a):
peterrr napisał(a):
A u mnie na korku wlewu wyraźnie jest przekreślony taki wynalazek jak Bio....



Cykniesz fotkę?


Proszę bardzo

Obrazek


ehh ta nokia :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2008, 22:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
peterrr napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
peterrr napisał(a):
A u mnie na korku wlewu wyraźnie jest przekreślony taki wynalazek jak Bio....



Cykniesz fotkę?


Proszę bardzo

[url=http://img406.imageshack.us/img406/2167/20080608001sj6.th.jpg]Obrazek[/URL]


ehh ta nokia :kwasny:


heh... rychtyk:) ah te nowe konstrukcje :)

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2008, 07:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Koblov napisał(a):
heh... rychtyk:) ah te nowe konstrukcje :)


nie tyle nowe konstrukcje silnikowe co wprowadzenie biopaliw na rynek (producenci zabezpieczają się jak mogą)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 13:39 
Nalałem tego bio z bliskiej w Wołowie do W124 300D. Po kilku kilometrach jakby mi ktos przyczepke podłączył. Pech chciał ze nalałem tego g.. do pełna i musiałem sie te kilka dni meczyć. Nie polecam do niczego. Tłuste gęste i nieda sie na tym jezdzić do tego po 2 dniach filtr paliwa do wymiany.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 19:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Rozmawiałem na temat biopaliw z kilkoma mechanikami i nie polecaja twierdza że moze to być szkodliwe dla silnika.Kilka osob pytałem co na tym jeżdżą i twierdza że nie maja zadnego problemu.Moim zdaniem trzeba poczekać jeszcze na druga generacje biopaliw.A jezeli juz lac to pół na pół z dobrym olejem lub dobrego ulepszacza dolać.Prawda jest taka że lejąc na stacji olej napędowy też jest ryzyko że paliwo może być chrzczone.POZDRAWIAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Biały_79 napisał(a):
Rozmawiałem na temat biopaliw z kilkoma mechanikami


Z drugiej strony, czy mechanik jest tutaj wyrocznią? Niby się zna na samochodach, ale żaden mechanik nie poleca LPG... a ludzie jeżdżą i jakoś nikomu z forum nie padł silnik... :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 10:05 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Silnik może i wytrzyma ale filtry, wtryski, pompa to chyba musi być specjalnie dedykowana pod BIO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 07:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
KotSylwester napisał(a):
Biały_79 napisał(a):
Rozmawiałem na temat biopaliw z kilkoma mechanikami


Z drugiej strony, czy mechanik jest tutaj wyrocznią? Niby się zna na samochodach, ale żaden mechanik nie poleca LPG... a ludzie jeżdżą i jakoś nikomu z forum nie padł silnik... :niepewny:

masz racje ze mechanik nie może byc wyrocznia.Mam zamiar przetestowac to paliwko z bliskiej.Podziele sie wrazeniami.Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: cz-wa
tonidriver napisał(a):
Nalałem tego bio z bliskiej w Wołowie do W124 300D. Po kilku kilometrach jakby mi ktos przyczepke podłączył. Pech chciał ze nalałem tego g.. do pełna i musiałem sie te kilka dni meczyć. Nie polecam do niczego. Tłuste gęste i nieda sie na tym jezdzić do tego po 2 dniach filtr paliwa do wymiany.


miałes syf w ukł paliwowym i zatkany filtr paliwa...Moje auta wszystkie na tym smigaja.Fabia SDI, Mercedes E-300turbo .530D,Reno 1,9,Mercedes 308d....Paliwo jak paliwo-mstarsze diesle trawia to bez problemu-przy najnowszych tak od 2004r trzeba sie zastanawiac...

_________________
530d-2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
A więc po wnikliwych testach tego biopaliwka z Bliskiej w moim W201 2.0D ogłaszam ;d;d

Auto jedzie jak jezdziło .. nic nie smierdzi... nie kopci zbytnio.. nawet nie wiem czy cos kopci bo jak to 2.0 D ... ani mocy ani dymu...

ale co ciekawego sie dowiedziałem... ano byłem z Moim TDS-em u Pompiarza na przeglądzie i oznajmił:

Nie lac bio do zwykłego diesela bo jak stwierdził "zalepiają się końcówki wtrysków" (cos tam do mnie jeszcze mówił ale w jakimś innym języku chyba ;) ) , dodał też ze bardzo duzo diesli przyjezdza do niego i sami mówią ze nalali bio. Im nowsze auto w szczególności Common Rail i Pompowtryski tym szybciej mozna go tym bio rozłożyc.... im prostrza konstrukcja tym trudniej zajechac silnik. Spojrzał na mojego Mesia i powiedział "szkoda by se Pan tym świnstwem dobry silnik spierd..." :rotfl:

Pozdro:)

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
wiec nie ma co zaśmiecać zwłaszcza ze zuzycie tego paliwa jest na poziomie kiepskiego diesela czyli Vpower 1 litr mniej na 100 km

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL