BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 15:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] [E36] Przymiarki
PostNapisane: 10 czerwca 2008, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
Witam,szykuje sie do kupna betki,chce aby miała wystarczająco mocy do latania bokami,narazie mam miate 1.6 ale to za mały silnik i pomimo niskiej wagi (940)kg kiepsko sobie radzi.I teraz pytanko - co mozecie mi powiedziec na temat e30 2.5 - wadliwośc,jaką instalacje lpg załozyc potem-generacja?,oraz jak zachwuje sie z gazem? oznaczenie z tego co wiem to m20b25 i co powiecie o jednostce 2.0 129km - razdzi sobie? szukał bede wersji kombi wiec bedzie nieco wolniejsza niz 2d.
Z góry dzięki za odp. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 12:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jak chcesz LPG to 318 is+BLOS albo 325. W m20b25 silniki są dość wrażliwe na przegrzanie, jeśli miało miejsce coś takiego - lubi głowica pęknąć. 2.0 pali tyle samo praktycznie, co 2.5, a ma dużo mniej momentu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
docelowo bede szukał 2.5i,a gaz 2-giej gen. czy sekwencja? z tego co widze to wszyscy tu polecaja sekwencje ale to stary silnik więc jezeli róznica to 1000zł to wole 2 gen.
a jak jest z podciągnieciem osiągów w 2.5 ? pewnie dolot,wylot ?jakie gotowe rozw. np. dolot z m50b25 podejdzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 06:36 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
O gazie nie napiszę Ci za wiele, nie jestem zwolennikiem szamba w aucie. Co do podkręcenia osiągów - kolektor od m50 nie podejdzie, z tego co się orientuję, to są dwa zupełnie inne silniki. Zestaw tuningowy do m20b25 to: sportowy kolektor wydechowy (tzw. barany), porządny wałek + chip. Uzyskasz w ten sposób może jakieś 30 dodatkowych KM.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
ok dzieki za info,ja tez nigdy nie byłem zwolennikiem gazu ale przy tych cenach paliwa trzeba coś zrobic zeby taniej jeździć,wiec postanowiłem ze zamiast kupywac 2.0 i meczyc go,a spalanie podobne jak w 2.5 , wole kupic cos co bedzie sobie dobrze radziło i wsadzic do tego gaz.Ps. co to sa te "barany" - czy to jest jakies kolektor od innej betki czy zestaw tuningowy jakiejs firmy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 12:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ano, takie czasy, paliwo drogie.
Barany to potocznie kolektor wydechowy tak ukształtowany, żeby spaliny szybciej i sprawniej opuszczały komorę spalania. Produkowane były przez wiele firm, m. in. Hartge, Alpina, AC Schnitzer, ale też i te mniej znane. Niektórzy robili nawet samemu, tyle że na podstawie wzoru. Od czasu do czasu pojawia się takie coś na allegro, na ebay jest tego więcej. Koszt - ok. 800-1000 zł.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
chłopaki - decyzja zapadła , jede obejzec e30 2.5 - doradzccie na szybko na co zwrócic uwage - z blacharka sobie poradze,wiem tez ze tylne nadkola bierze rdza,wiem ze trzeba spojrzec na miske,skrzynie i dyfer czy nie ciekna,ale na co jeszcze zwrócic uwage - jakie powinno byc cisnienie na garach?co jeszcze sprawdzic w silniku - wiem ze głowice są czułe na przegrzania ale tyo bedzie widac.
co jeszcze?
co jeszcze?
kazda rada cenna na wage złota...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 19:55 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ciśnienie sprężania powinno wynosić 1 do 1,1 MPa, różnica w poszczególnych cylindrach nie powinna być większa niż 0,15 MPa (mierzone na zimnym silniku, nie zapomnij o otwarciu przepustnicy). Silnik powinien pracować równiutko, bez przypierdów, ładnie wkręcać się na obroty, również pod obciążeniem. Jeśli np. nie dokręca się do konca obrotów, możliwe że wałek wytarty. Zwróć uwagę, czy na łączeniu skrzynia-silnik nie ma wycieków, bo jeśli tak, to simmering walnięty. Tania rzecz, ale żeby wymienić to trzeba skrzynię zrzucać. Wycieki spod klawiatury -pierdoła, ale jak są to może ktoś nie dbał o auto. Zawieszenie - sprawdź drążki kierownicze, czy luźne, czy na maglownicy nie ma luzów. Wrzuć na trójkę i puść sprzęgło - jeśli silnik zdechnie od razu to ok, jeśli nie - możliwe, że się sprzęgło kończy.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
ok wielkie dzięki za rady - myśle ze sobie poradze,dzis byłem ją ogladac lecz niestety nic nie wygladało tak jak własciciel mówił przez telefon - niepotrzebie zrobiłem 700km.A powiec mi co to jest to mpa?ile atmosfer powinno być na garach ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 22:50 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
MPa to megapaskal, jednostka ciśnienia atmosferycznego. Jak chcesz wiedzieć, ile to atmosfer (bo w "Sam naprawiam..." podali tylko w MPa), to musisz sobie przeliczyć... W necie jest na pewno podany przelicznik na atmosfery.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
ok dzieki bardzo za info maaad :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2008, 12:28 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
PS. W atmosferach (technicznych) to będzie odpowiednio: 10.197 do 11.21 atm, różnica nie większa niż 1.53 atm.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL