CURATOR napisał(a):
Mi jest szkoda na wsadzanie gazu do takiej limuzyny, sam mam 730i e32 89' i słyszałem już pare opini na temat tego zagadnienia że nie każdemu sie to w końcowym rozrachunku opłacało. Silnik, komputer to niektóre z rzeczy. POzdRO

Fakt faktem różnie to bywa... nie montując gazu zostaje 4000 pln w łapie co daje nam na starcie zysk jakieś minimum 120 pln rocznie (lokaty). Kolejne to przegląd 80 pln... mamy już 200 pln. A ile chcemy trzymać auto? Załóżmy że dwa lata. Ile więcej dostaniemy za auto z gazem za który daliśmy 4000 pln przy sprzedaży? Może 1000 pln... więc rocznie mamy już 1200 pln strat montując gaz. Wydech nam szybciej poleci. Załóżmy że zrobimy 100 000 km i przez gaz na wydech wydamy 750 pln... ale to 1450 rocznie nam już daje. Regulacje i regeneracje reduktora, wymiany różnych elementów. Optymistycznie? 150 pln rocznie. 1600 rocznie już mamy

Po trzech latach 4800 pln w plecy. Ile zysków?
Spalanie na gazie: 14 lpg + 1,5 l benzyny.
Spalanie na benzynie: 13 benzyny.
Koszt przejechania 100 km: 29,4 + 6,72 = 36,12 pln lub 61,1 pln.
Koszt przejechania 100000 km? 36120 pln wobec 61100 pln.
Jesteśmy na paliwie 24980 pln do przodu. W plety tylko 5k. Więc i tak 20 k na plus więc moim zdaniem się opłaca
Pozdrawiam