BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Sekwencjia . pytanko ??
PostNapisane: 21 lutego 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: p-no
Witam
chciałbym rozwiać swoje wątpilowści ponieważ spotkałem sie z rożnymi opiniami. Moja 520 e34 ma założona sekwencje.. jednak bardzo szybko mi znika benzyna ktora podobno słuzy tylko do odpalania auta. podobno sekwencja przełącza na gaz po przejechaniu 2 km to prawda ? czy porostu wystarczy po odpaleniu uzyskać pewien półap obrotów aby sie przełączył na góry dziękuje


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 08:36 przez kamilov90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: koziegÂłowy
z tego co ja wiem kolego,a mam takową instalke to sekwencja przełancza na gaz przy danej temperaturze, u mnie wynosi ona 30st. a nie przy obrotach,przy obrotach przełancza zwykla instalacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: p-no
w Takim razie może powiesz mi czy istnieje mozliwosc zmniejszenia wartosci temp. gdyz pokonuje czasto krotkie trasy do miasta do sklepu itp i benzyna mi strosznie szybko znika ;(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Witam, mam dwa auta z sekwencją i w obu jest to troszkę inaczej wszystko zależy od softu jaki maja instalatorzy
w E36 M50B20 z 92 r ma sekwencję która włącza się po uzyskaniu idpowiedniej temperatóry gazu i po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów tzn że jak odpalę auto nawet latem czy nawet jak będzie nagrzane to i tak będzie chodzić na benzynie do momentu az nie przegazuję silnika powyzej 2 tys
w E39 M52B20 z 98 r mam sekwencję która włącza się przy odpowiedniej temperaturze i nie trzeba silnika gazowac do 2 tys obr

z tego co się orietuje to w M52 jest pół sekwencja i ma to związek z kolejnościa zapłonu poszczególnych cylindrów ale dokładnie nie oriętuję się o co tu biega

mysle ze twoj gazownik moze smialo zmniejszyc temp przełaczania sie na gaz ale tylko do pewnej granicy ponizej ktorej spalanie gazu jest niewydajne , nieregularne i nieekonomiczne
z góry jednak mozna stwierdzic ze poruszanie sie na krotkich odcinkach autem z duzym silnikiem ktory nagrzewa sie znacznie dluzej jest nieekonomiczne

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
No 30 stopni to jest optymalna temperatura, raczej bym jej nie obniżał. Często ludzie nawet podwyższają do 40stopni bo na 30o im auto nie chce chodzić.
Proponuje się przyzwyczaić że przy krótkich odcinkach po mieście i to w zimie - beny troszke ucieka. ;)

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: p-no
Tylko ze wiekszość trasy pokonuje do pracy na odcinku 3 km wiec auto nie ma sie kiedy nagrzac i non stop kicam na benzynie a powoli zaczyna to sie robic troszke drogie. a co jesli sie obnizy temperature ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 09:59 
zaden samochod nie bedzie ekonomiczny na odcinkach 3 km, nawet najoszczedniejsze diesle beda chlaly jak glupie paliwo,poza tym takie odcinki to zabojstwo dla silnika...
sprobuj moze troszke rozgrzac silnik na postoju i potem ruszyc, rozgrzewajac jak bedzie stal na obnrotach powinien spalic mniej paliwa niz od razu ruszajac. moze to cos.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 10:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 120
Lokalizacja: Wschowa
Moje BMW: e46 TOURING
Kod silnika: M43
Zanim wyjedziesz gdzieś autem,wyjdź z domu z 5min wcześniej i odpal go . w ciągu ok. 5min temperatura się trochę podniesie ..nie wiem ile dokładnie trzeba czekac,ale ja zawsze wolę poczekac w aucie na postoju żeby się nagrzało i dopiero wtedy ruszam aby paliwa nie brało..tamperaturę możesz obniżyc u gazownika nawet do 15stopni. Tak miał mój kumpel . Tylko tego nie radzę , bo nie dośc ze to źle dla silnika a po drugie źle dla instalacji która też musi się troche rozgrzac zeby auto Ci nie szarpało i przerywało . ;) pozdro ;)

_________________
TURRAS

SPRAWDŹ TURRASA !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 11:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
kolego skoro ty robisz trasy tylko 3 km , czy do sklepu kawałek, małe odcinki to zakładanie instalacji gazowej sie wogole nie kalkujuje, nie opłaca sie totalnie poniewaz nawet przez 3 km nawet sie silnik dobrze nie rozgrzeje, a instalacja sekwencyjna musi miec minimum 30 st zeby sie przełączyła na gaz, pozostaje krótkie odcinki jezdzić na pb, jeśli bedziesz jechał dalej napewno przełączy sie na gaz.

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 12:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
LeSiO napisał(a):
zaden samochod nie bedzie ekonomiczny na odcinkach 3 km, nawet najoszczedniejsze diesle beda chlaly jak glupie paliwo


Właśnie przewaga diesli polega na tym, że nie palą kosmicznych ilości paliwa na któtkich odcinkach.

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Ile-pali-Twoje-auto-na-krotkich-odcinkach-,20341,1.html#cd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 12:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
StraHu napisał(a):
w E36 M50B20 z 92 r ma sekwencję która włącza się po uzyskaniu idpowiedniej temperatóry gazu i po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów tzn że jak odpalę auto nawet latem czy nawet jak będzie nagrzane to i tak będzie chodzić na benzynie do momentu az nie przegazuję silnika powyzej 2 tys


Ja mam sekwencje z elpigazu, gazownik ustawił mi ją na chyba 35 stopni i 1700 lub 2tys obrotów. Jeśli się chce to można nawet na gazie odpalać, ale nie polecam (niezdrowe to dla instalacji i silnika), ja robiłem to tylko dwa razy jak mi latem pompa paliwa padła. Gazownik może ustawić temperaturę przejścia na gaz na jaką chce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
LeSiO napisał(a):
zaden samochod nie bedzie ekonomiczny na odcinkach 3 km


no jasne ze im dłuższa trasa tym ekonomiczniejsza ale nie powiesz mi ze auto z małym silnikiem nie nagrzeje się szybciej niz z duzym a co za tym idzie nie bedzie bardziej ekonomiczne i dla tego najekonomiczniej w miescie na krtotkich trasach jezdzić smartem :wstyd: ale jak kolega chce miec BMW no to musi placic chyba ze stac go na drugi samochod po miescie a BMW zostawic w garagen na niedzielne wypady za miasto :D

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 15:25 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
kamilov90, nie za bardzo ,można na to coś poradzić ,temp przełączania na gaz można trochę obniżyć ale nie wiecej niż do 35 stopni , optymalna temp przełaczania to 35 a najlepiej 40 stopni ,niestety wiąże sie to z tym ze zimą bedziesz musiał pokonać dłuższy odcinek ,nawet 3,5 - 4 km , az auto przełączy sie na gaz ( przy wiekszych mrozach ta odległosc moze sie jeszcze bardziej zwiększyć )

jedynie co można w twoim przypadku zrobić ,to zmniejszyć temp przełączania instalacji na 30 stopni ,ale przy mrozach bedzie sie wiazało to z tym ze po przełaczeniu silnik bedzie szarpał poniewaz gaz niedostatecznie rozgrzanny bedzie miał postac płynną zamiast lotnej a co za tym idzie wtryski bedą podawały zbyt bogatą mieszanke , w tym przypadku ,rozwiązaniem ,moze byc zamontowanie podgrzewaczy listwy wtryskowej , koszt podgrzewacza to 100 zł + montaż , w przypadku dwóch listw trzeba zamontowac dwa podgrzewacze .


Jednak ,tak jak juz napisałem powyżej optymalna i najzdrowsza dla silnika i całej instalacji to wyższa temperatura przełączania

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 15:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
StraHu napisał(a):
no jasne ze im dłuższa trasa tym ekonomiczniejsza ale nie powiesz mi ze auto z małym silnikiem nie nagrzeje się szybciej niz z duzym a co za tym idzie nie bedzie bardziej ekonomiczne i dla tego najekonomiczniej w miescie na krtotkich trasach jezdzić smartem :wstyd:


Moim zdaniem jest wręcz przeciwnie, miałem w e36 z silnikiem 2,5 R6, teraz ma 4,4V8, użytkuje nieraz golfa 1.4, dużo razy poruszałem się różnymi czterocylindrowymi autkami (diesel i benzyna do 2l) i ewidentnie czym mniejszy silnik tym dłużej się rozgrzewał. A obecne V8 to jak dla mnie bajka pod tym względem w zimie, jeszcze nie użytkowałem auta, które by tak szybko osiągało tem. zresztą logicznie rzecz biorąc im większy silnik tym więcej ciepłą wytwarza i tym szczelniej wypełnia komorę silnika :) eliminując tym samym przestrzeń dla zimnego powietrza.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 18:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
raczej obniżenie temperatury nie jest wskazane. sekwecja ma to do siebie że tak działa a nie inaczej. Co do rozgrzewania auta na postoju, po to żeby przejechać 3km mija się z celem, na postoju auto spali mniej paliwa niż jadąć ale STOI..a tą drogę i tak trzeba pokonać potem..wiec chyba lepiej jest jechać, zwłaszcza ze auto szybciej się rozgrzewa podczas jazdy. Ja jak wyjade z garażu, to wyłączam ogrzewanie, bo nagrzewnica przez którą przepływa płyn działa jak chłodnica i wydłuża czas nagrzewania sie silnika, staram się jechać w miarę wolno utrzymując około 2500obr, na trójce, wtedy pęd powietrza jest mały i nie schładza silnika, a obroty nie są za wysoke jak na zimny silnik a jednak pozwalają szybko rozgrzać autko.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 09:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
Ja miałem instalacje II generacji w e34 2.0 130koni(tak naprawdę to nie wiem ile miała,ale na pewno nie tyle:P)
Miałem instalacje L-pegazu i przełączał na gaz dopiero wtedy gdy temperatura wody,osiągnęła 40St.C i od 1600obrotów,czyli tak jak powinna mieć sekwencja
Nie ma co tu się dziwić bo mi też szybkkko uciekała benzynka,np.rano albo w czasie wioneny i jesieni,temperatury rano małe,zanim sie samochód nagrzeje potrzebuje przejechania paru kilometrów,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: AbramĂłw
Witam posiadam bmw e36 320i +gaz 2 generacji . czegoś niechce chodzić . trzeeba na maksa odkręcić zawor na przewodzie {od parownika do miksera}
i wtedy chodzi ale nierówno na maksa i na wolnych niechce chodzić .....
moze jak olej kasowałem to cos sie stało . niewiem prosze o pomoc.....dzięki :kwasny:

_________________
Dawid SzymaĂąski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 11:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Filtry sprawdzić i wymienić koszt kilkanaście złoty
ile przejechane na gazie ? moze trzeba wtrysk zregenerowac/wymienic?
u mnie po 60 tys trzeba było wszystkie wtryski wymienic ale one podaja 1/6 tej ilosci gazu co ten twoj jeden bo masz jeden wtrysk prawda?

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 13:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
W tej instalacji nie ma wtrysku.To jest najprostsza instalacja na tzw. śrubkę.Sprawdz filterek, zobacz czy przy parowniku nie masz jakiegoś pokrętła do regulacji dawki gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 19:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Kolega miał podobny problem, pojechał do mechanika wymienił filter, oraz doknano mu tan regeneracji parownika razem 60zł..
A to że nierówno chodzi.. może być związane ze zjechanymi membranami w parowniku.
Ile kolego masz przejechane na gazie ?

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL